آنچه به میگرن من کمک می کند می تواند برای شما نتیجه معکوس داشته باشد


از پوجا آگاروال ، MD ، تا Kara Mayer Robinson

به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب مجرب که میگرن را درمان می کند – و فردی که به طور مرتب به میگرن مبتلا می شود – می توانم درد شما را احساس کنم.

تقریباً 2 تا 3 بار در ماه دچار میگرن کامل پشت سر می شوم. همچنین با فتوفوبیا یا حساسیت به نور و شناور در دید من همراه است. اگر میگرن داشته باشم می تواند 6-8 ساعت طول بکشد.

علاوه بر میگرن خودم و آنهایی که در اورلاندو ، FL درمان می کنم ، یاد گرفته ام که آنها را مدیریت کنم.

اما اینکه برخی چیزها به من کمک می کنند به این معنا نیست که آنها به شما کمک خواهند کرد. افراد مختلف انواع مختلفی از سردردهای میگرنی دارند و این بر آنچه موثر است و نه موثر است.

ابتدا عوامل محرک خود را بشناسید

هر محرکی متفاوت است. این مهم است که بتوانید عوامل محرک شخصی خود را پیدا کرده و از آنها اجتناب کنید.

استرس ، کم خوابی ، کم آبی بدن ، حذف وعده های غذایی و یک لیوان شراب قرمز از جمله موارد من است. (بله ، فقط یکی کافی است.)

می تواند برای شما متفاوت باشد. محرک های رایج عبارتند از:

  • بعضی از بوها
  • انواع خاصی از نور
  • شکلات
  • غذای زیاد
  • افزودنی های مواد غذایی
  • جت لگ
  • سروصدا های بلند
  • باران
  • اهمیت دادن
  • نور خورشید
  • چرخه قاعدگی شما

هنگامی که عوامل محرک خود را می شناسید ، می توانید تمام تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهید. این می تواند فراوانی و شدت میگرن را کاهش دهد یا حتی قبل از شروع با آنها مقابله کند.

محرک ها را مدیریت کنید

برای کنترل میگرن ، همیشه سعی می کنم هیدراته بمانم ، به طور منظم ورزش کنم و از حذف وعده های غذایی خودداری کنم.

کم آبی بدن می تواند باعث ایجاد میگرن شود. همچنین می تواند میگرن را طولانی تر کند. برای حفظ منابع آب ، سعی کنید حداقل 64 اونس آب در روز بنوشید.

اگر گرسنگی برای شما محرک است ، سعی کنید سه وعده غذایی جامد در روز بخورید.

کم خوابی همچنین می تواند باعث ایجاد میگرن و ماندگاری بیشتر آنها شود. من به بیماران میگرنی خود می گویم که حداقل 7 ساعت در شب بخوابند.

من همچنین روزانه 400 میلی گرم (میلی گرم) منیزیم مصرف می کنم. اکسید منیزیم برای میگرن بهترین است و می تواند دفعات و شدت آنها را کاهش دهد. این به من کمک می کند ، اما به همه کمک نمی کند. اگر میگرن مکرر یا شدید دارید ، منیزیم ممکن است برای شما مفید نباشد.

نکته سردبیر: قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل ، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این یک انتخاب مناسب برای شما است.

وقتی میگرن رخ می دهد

به محض بروز میگرن ، اولین کاری که می کنم نوشیدن مایعات و خوردن چیزی است.

دارو هم می خورم. من معمولاً 400 میلی گرم ایبوپروفن مصرف می کنم که به تسکین درد من کمک می کند. همچنین می توانید داروهای بدون نسخه مانند Excedrin Migraine یا Tylenol را امتحان کنید.

اما مراقب باشید. اگر برای میگرن خود بیش از حد دارو مصرف کنید ، ممکن است بدتر شود.

مصرف بیش از حد استامینوفن ، ایبوپروفن ، ناپروکسن یا سایر مسکن ها می تواند منجر به مصرف بیش از حد دارو شود. این احساس مانند یک سردرد مزمن ، روزانه یا میگرن است. اگر یکی از این داروها را 2-3 روز در هفته به مدت چند هفته مصرف کنید ، ممکن است اتفاق بیفتد.

مجدداً به خاطر داشته باشید که درمانهای خاص برای برخی افراد م butثر است اما برای برخی دیگر موثر نخواهد بود. گزینه های زیادی وجود دارد ، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب است.

پزشک شما ممکن است داروهای خاصی را پیشنهاد کند که در صورت مصرف آنها در ابتدای میگرن ، می تواند میگرن های شدید را متوقف کند. آنها عبارتند از:

  • آلموتریپتان مالات (Axert)
  • هیدروبرومید التریپتان (Relpax)
  • فرواتریپتان (فروا)
  • Lasmiditan (Reyvow)
  • ناراتریپتان (آمرگ)
  • ریزاتریپتان بنزوات (ماکسالت)
  • سوماتریپتان سوکسینات (Imitrex)
  • زولمی تریپتان (زومیگ)

همچنین ممکن است داروهایی برای جلوگیری از میگرن توصیه کنید ، مانند:

  • گالکانزوماب (وحشتناک)
  • Rimegepant (Nurtec)
  • والپروات سدیم (دپاکوت)
  • توپیرامات (توپاماکس)
  • Ubrogepant (Ubrelvy)

چیزهای دیگر را امتحان کنید

اگر میگرن مکرر دارید ، تزریق بوتاکس می تواند کمک کننده باشد. بوتاکس یک داروی مسدود کننده انتقال دهنده های عصبی است که سیگنال های درد را از مغز شما منتقل می کند.

بوتاکس در برخی از افراد درد میگرن را تسکین می دهد اما در برخی دیگر نه.

من آن را امتحان نکرده ام زیرا میگرن من به اندازه کافی مکرر نیست. بهتر است برای افرادی که میگرن مزمن دارند یا 15 سردرد در ماه دارند.

همچنین می توانید درمان های جایگزین مانند اینها را امتحان کنید:

  • یوگا و مدیتیشن می توانند به کاهش استرس و کاهش میگرن کمک کنند.
  • ماساژ سر یا صورت می تواند به تسکین درد کمک کند.
  • طب سوزنی می تواند به کاهش تعداد میگرن های شما کمک کند یا در صورت ابتلا به آنها می تواند آنها را تسکین دهد.

حساسیت به نور

اگر در نزدیکی نور با میگرن احساس ناراحتی کنم ، معمولاً 20-30 دقیقه طول می کشد. می توانم در اتاقی بنشینم که چراغ خاموش باشد و روشن شود.

من خوش شانس هستم – من سریع هستم. اما از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

اگر هنگام میگرن به نور حساس هستید ، سعی کنید در یک اتاق تاریک و خنک بمانید. همچنین ممکن است لازم باشد از ماسک چشم استفاده کنید.

نکته آخر: در مورد نوع ، شدت و فراوانی میگرن خود با پزشک خود مشورت کنید. شما می توانید درمان خود را بر اساس نیازهای شخصی خود تنظیم کنید.