آگاهی تغذیه ای: اصول آگاهانه غذا خوردن


تغذیه آگاهانه روشی برای غذا خوردن بود که بر گرسنگی و سیری متمرکز است ؛ آگاهی تغذیه ای و آگاهانه غذا خوردن را.

تغذیه آگاهانه روشی برای ایجاد رابطه سالم با غذا. مثبت اندیشی و تشخیص احترام به گرسنگی از جمله اصول این روش.

تریبول و الیز تغذیه تغذیه آگاهانه (Intuitive Food) عنوان.

این حال باید بدانید این دو اولین نبودند که این روش را آموزش می دهد.

به

سال بعد سوزی اورباخ کتابی به یک مشکل در توضیح نحوه رژیم و اضطراب غذا.

به سال 1982

ایجاد تغذیه آگاهانه مشخص است اما پیام زن بودن ، ایجاد تصویر سالم ایجاد صلح با غذا و گوش به بدن.

ها ، غذاهای را با خوب یا بد برچسب گذاری می. تغذیه آگاهانه بر گرامی گرسنگی و مناسب بودن برای سلامت جسمی روانی پایدار توجه.

مقاله اصول آگاهانه غذا و نحوه شروع آن را مورد بررسی قرار می دهم. مطالبی در خصوصی مزایا خطرات استفاده از این روش شرح داده می.

بخوانید:

تغذیه چیست و چرا اهمیت دارد؟ (کلیک کنید)

آگاهی تغذیه ای چیست؟

اساساً اعلام تریبول و در تغذیه به توجه توجه کرده و احساس گناه به دلخواه. این روش از غذا لذت برده ، گرسنگی گذاشته شده و سیری قابل تشخیص است.

در حالت ایده آل این روند طبیعی است. این وجود این روند برخی (از جمله افرادی که سالها رژیم غذایی مصرف کرده اند) از روند.

حقیقت سال ها محدودیت غذا خوردن ، برای خوردن با.

اعلام تریبول و رش ، نوپا نمونه خوبی از دنبال کنندگان تغذیه آگاهانه. این روش افراد دیدگاه تری نسبت به غذا دارد.

استفاده از این روش توان با نشانه طبیعی گرسنگی و ارتباط قوی با بدن خود برقرار.

بخوانید:

نکات تغذیه ای برای افزایش طول عمر و سلامت (کلیک کنید)

10 اصل کلیدی آگاهی تغذیه ای

دنبال کردن تغذیه آگاهانه. و این مطالب را در کتاب انجام داده و سپس آن را در موارد بعدی به روز.

صلح با غذا

غذا دشمن نیست.

خوردن را ممنوعه در نظر گرفت. حساسیت غذا یا عدم استثناهایی هستند که باید به آنها توجه کنند.

بدون قید و شرط از هوس کنترل ، احساس و میل به نیاز می.

از بین بردن طرز فکر قبلی نسبت به رژیم

عوامل رژیم غذایی به غذا و تأثیر آن بر بدن آگاهی دائمی. رژیم های غذایی غذاهای دلیل ذهنیت ظاهری سالم تر و خاص تر فیلتر می.

یک رژیم غذایی برای بیشتر بودن مضراتی به همراه.

دنبال کننده رژیم غذاهای خود ذهن خود را انتخاب کرده و چون گرسنگی ، هوس و خواسته های توجه نمی کند.

تغذیه آگاهانه به تمام این موارد توجه می کنم.

به چالش کشیدن پلیس غذا

طرز فکر پلیس غذا معنای اخلاقی مصرف غذاهای مصرفی را دارد. واقعاً افراد غذاهای سالم خوب و غذاهای ناسالم را بد تلقی می.

باورها درست نبوده و آگاهانه آنها را به چالش می.

احترام به گرسنگی

محدود کردن غذاهای پرخوری را به دنبال دارد. تغذیه آگاهانه برای داشتن از مصرف کربوهیدرات ها ، و چربی را برای قرار دادن می استفاده کنید.

کار برای برخی افراد بوده است اما افزایش یافته است ویژگی تشخیص گرسنگی و سیری.

کنار آمدن مهربانانه با احساسات خود

اوقات افراد برای مقابله احساسات ناراحت کننده چالش برانگیز به غذا خوردن می. این امر تغذیه احساسی نام دارد.

این اصل استفاده از متفاوتی برای کنار آمدن با احساسات پیشنهاد می. رویدادهای روز ، پیاده روی تماس با یا خویشاوند از جمله این روش ها.

مراجعه به (درمانگر) مشکل روشهایی برای تقویت.

کشف عامل رضایت

غذا خوردن باید باعث رضایت شود.

غذاهای لذت بخش در محیط ایجاد احساس رضایت می کند. در واقع این وضعیت با احساس رضایت بیشتر همراه شد.

تشخیص سیری

باید به احساس گرسنگی و سیری احترام گذاشت.

تغذیه آگاهانه شامل توجه لحظات غذا خوردن و پس از آن است. واقعاً باید به طعم احساس آن و میزان گرسنگی خود توجه کنید. کار در تشخیص زمان و سیر شدن استفاده می شود.

احترام به سلامت خود – تغذیه ملایم

در طول زمان و صورت مداوم مصرف می شود دارای مقدار بیشتری باشد. غذاهایی را انتخاب کرد به هدف تغذیه ای و هوس های خود نزدیک کنید.

احترام به بدن

غیر واقعی از ظاهر باعث انتقادات شدید از خود می.

واقعاً این انتظارات دشوار شده است که نسبت به رژیم غذایی می نسبت به ذهن فکر کنید.

از تغذیه آگاهانه باعث دانستن بدن و احترام به آن می شود.

حرکت – احساس متفاوت

ورزش کردن بهتر است جای تمرکز کالری سوزانده شد به احساسات خود حین آن تمرکز کرد.

واقعاً باید از این به عنوان عامل برای فعال و فعال ماندن استفاده کنید.

بخوانید:

نحوه محاسبه کالری (کلیک کنید)

نحوه پیروی از آگاهی تغذیه ای

آگاهانه یک سبک زندگی و هر فرد صورت متفاوتی آن را تجربه می کنم. در صورت تمایل به پیروی از تغذیه آگاهانه مراحل زیر را دنبال کنید:

  • رعایت عادات غذایی: بدون قضاوت به عادات غذایی خود توجه کنید.
  • فکر کردن به دلایل غذا خوردن: گرسنگی فیزیکی یا احساسات پشتیبان گیری برای غذا خوردن توجه.
  • در نظر گرفتن ذهن آگاهی: ذهن آگاهی باعث تغییر روانی پشت غذا خوردن احساسی می شد.
  • گوش دادن به نشانه های گرسنگی: هنگام احساس گرسنگی غذا خورده است و غذا را محدود کرده اید.
  • پرهیز از اخلاقی کردن غذاها: استفاده از برچسب های یا بد برای غذاهای پرهیز.

بخوانید:

راهنمای تغذیه سالم (کلیک)

مزایای آگاهی تغذیه ای

آگاهی تغذیه ای دارای مزایای جسمی و روانی.

مزایای جسمی

دیگر در سال 2019 37 احتمال بی اشتهایی عصبی و 39 فرد بدون انتخاب اشتها به بررسی حساسیت درون حسی افرد.

معیار تشخیص درست سیگنال بدن توسط افراد را تشخیص می.

نتایج نهایی این مطالعه ، استفاده و افزایش حساسیت در افراد خاص اشتها و ارتباط و وجود آن است. این وجود در افراد به بی اشتهایی میزان تغذیه آگاهانه کمتر است.

اساس این یافته ها ، آیا افراد تغذیه آگاهانه نسبت بیشتر افزایش یافته در تشخیص سیگنال های.

مزایای روانی

مطالعه در سال 2019 بررسی پذیرش بدن و مدیریت وزن. اساس این مطالعه ، شرکت با تغذیه گرسنگی جسمی انجام داده و نسبت تصویر به خود.

(BMI). BMI مهم است.

این بودجه 72٪ بود.

بخوانید:

رابطه تغذیه بر سلامت روان (کلیک کنید)

خطرات و ملاحظات

آگاهانه غذا برای همه افراد مناسب نیست.

نمونه ، افراد دارای تعدادی از مواردی هستند که رعایت آن را رعایت کرده اند ، باید راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه خود را پیروی کنید.

به دیابت ، فشار خون و بیماریهای قلبی از جمله این افراد.

برخی افراد باید به بهداشتی از مصرف برخی غذاهای اجتناب توجه کنند. نمونه ، افراد دارای بیماری باید از مصرف مواد غذایی محرک پرهیز استفاده کنند.

افراد مانند افراد بهبود می یابند از اختلالات اشتها نیز نیازی به تغذیه آگاهانه پیروی ندارند. باید راهنمایی های پزشک متخصص تغذیه خود را دنبال کنید.

جمع بندی

آگاهانه روشی برای غذا که بر سیری تمرکز کرده و شامل تمرین مثبت اندیشی است. واقع این روش با ایجاد رابطه سالم با بدن و غذاهای ایجاد شده.

تعدادی برای افراد علاقمند رعایت اصول آگاهی تغذیه ای وجود دارد. ها ، گروه های پشتیبانی متخصصان تغذیه از جمله این موارد.

به ذکر است که تغذیه آگاهانه برای همه افراد گزینه مناسبی است. واقعاً افراد می توانند یا دارای ویژگی خاصی هستند باید از شروع آگاهانه با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنند.

جهت مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت داروخانه آنلاین اویرو کلیک کنید