آیا احساس می کنید در کتو گیر کرده اید؟ سریع چربی را امتحان کنید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم ، اما آیا نام روزه چربی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی هستید تا رژیم کتو را کمی تقویت کنید ، سعی کنید سریع چربی بگیرید. روزه چربی شامل خوردن است ، حدس زده اید ، عمدتا چربی! بسیاری از افراد از این روش برای شکستن فلات های کاهش وزن یا ورود به کتوز پس از یک روز لذت بردن استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و چند قانون ساده را باید رعایت کرد. در حالی که روزه داری چربی می تواند یک ابزار م effectiveثر باشد ، درک نحوه رعایت صحیح دستورالعمل ها برای اطمینان از حداکثر استفاده از آن بسیار مهم است. بیایید حفاری کنیم!

روزه چربی چیست؟

روزه سنتی به این معناست که شما معمولاً برای مدت معینی چیزی نمی خورید و فقط در طول پنجره های تغذیه خاص غذا می خورید. روزه چربی در این زمینه واقعا سریع نیست در حقیقت ، درست برعکس است. در طول روزه چربی ، از خوردن صرف نظر نمی کنید ، بلکه غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند وارد کتوز شود. بنابراین از نظر فنی یک روزه سنتی نیست ، اما به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون شما کمک می کند ، که به سرعت شما را در کتوز قرار می دهد. سپس این واکنش بدن شما را در برابر سریع واکنش نشان می دهد. به عبارت دیگر ، شما را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند!

روزه چربی معمولاً بین 2-5 روز طول می کشد و مملو از غذاهای کم کالری و پرچرب است. شما بین 1000 تا 1200 کالری در روز می خورید و 80-90 درصد از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر پرچرب
  • کره های آجیل و آجیل های پرچرب
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند ، اما تفاوت های کمی با هم دارند. به طور کلی ، نسبتهای درشت مغذی توصیه شده در رژیم کتو 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که قبلاً ذکر شد ، بین 80 تا 90 درصد کالری شما از چربی در طول روزه چربی تأمین می شود.

فواید روزه داری چربی

وجود دارد چندین مزیت برای روزه چربی شامل:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای شرکت در روزه چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما به جای سوزاندن چربی از طریق گلوکز از غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات ، از چربی برای سوزاندن چربی استفاده می کند.

فلات کاهش وزن را بشکنید

فلات های کاهش وزن نه تنها طبیعی هستند ، بلکه باید در هر سفر کاهش وزن مورد انتظار باشند. در برخی موارد ، صرف نظر از رژیم غذایی که دنبال می کنند ، اکثر افرادی که در مسیر کاهش وزن قرار دارند به نوعی فلات می رسند که در آن دیگر نمی توانند وزن خود را کاهش دهند. ما فلات کاهش وزن را مسدود کننده کاهش وزن به مدت 4 هفته یا بیشتر می دانیم. شرکت در روزه چربی می تواند به شما کمک کند تا فلات را بشکنید ، دوباره وزن کم کنید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به طور مشابه ، اگر از رژیم کتو استفاده می کنید و یک روز افراط دارید ، می توانید از یک روزه کوتاه چربی برای بازگشت به کتوز و کنترل هوس ها استفاده کنید.

نکات قبل آرهیا شروع کنید سریع

قبل از شروع روزه داری ، وجود دارد چیزهای مختلف شما باید به خاطر داشته باشید که از خود محافظت کرده و از روزه خود بیشترین بهره را ببرید.

اثرات جانبی

در حالی که سریع چاق می شوید ، آگاهی از آنفولانزای کتو بسیار مهم است. علائم مشابه آنفولانزا که ممکن است هنگام سازگاری با کتوز تجربه کنیم. اکثر رژیم های کتو از این موضوع آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. هیدراتاسیون کافی ، افزایش الکترولیت ها و مصرف روغن MCT همه نکات مهمی برای جلوگیری از احساس بیماری هستند. اگر هنوز از مکمل ها استفاده نمی کنید ، باید مکمل مولتی ویتامین با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

یک تمرین گسترده نیست

در حالی که به سرعت چاق می شوید ، ممکن است بخواهید ورزش گسترده را کنار بگذارید. این بدان معناست که شما نباید برای انجام هرگونه تمرین طولانی مدت در روزهای روزه داری برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید. شما فقط می خواهید به ورزش سبک پایبند باشید.

به عنوان مثال ، شما می توانید در حال انجام تمرینات هوازی سبک ، مانند پیاده روی باشید. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با انجام حرکات کششی و اسکوات انجام دهید. با این حال ، آرام باشید و تمرینات خود را کوتاه نگه دارید. بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و در ورزش زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

در حالی که نیازی به پیگیری کالری شما نیست ، ما درک می کنیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از اینکه شما به درستی چربی می گیرید این است که 4-5 وعده غذا در روز داشته باشید ، تقریباً بین 200-250 کالری در هر وعده. اگر در ردیابی کالری با مشکل روبرو هستید ، استفاده از یک برنامه برای پیگیری میزان مصرف غذای خود می تواند مفید باشد. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ نیز انجام دهید ، اما با یک برنامه اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند ماکروها و کالری دریافتی خود را پیگیری کنید. حتی ممکن است یکی را پیدا کنید که مخصوص چنین رژیم هایی باشد.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی روزه چربی دارید ، غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید بخورید باید بخورد و نباید بخوردبه در اینجا لیستی از غذاهایی است که خوب در روزه چرب غذا بخورید:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MCT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ کامل ، از جمله تخم مرغ شیطان و زرده تخم مرغ
  • میوه های غنی از چربی مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل و کره های آجیل پرچرب مانند ماکادامیا یا پیکان
  • سبزیجات کم کربوهیدرات ، اما فقط در مقادیر کم همراه با کره و روغن سرو می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله خامه و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که ممکن است بخواهید بخورید آورده شده است اجتناب کردن هنگام چربی ناشتا

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به جز مقدار بسیار کمی و فقط با کره یا روغن خورده می شود). کدو سبز ، کلم پیچ و اسفناج جایگزین های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی بدون چربی مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید روزه داری چربی را امتحان کنم؟

بستگی دارد به. اگر در حال حاضر رژیم کتو دارید و کاهش وزن مداوم خود را تجربه می کنید ، به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نداشته باشید. سرانجام ، روزه چربی عموماً در موارد اندکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای نفوذ سریع به کتوز پس از مصرف یا شکستن فلات یا کاهش وزن طولانی مدت.

این روش رژیم غذایی بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر مصرف غذاهای پرچرب تاکید می کند. به یاد داشته باشید که روزه داری چربی فقط برای مدت زمان بسیار کوتاهی در نظر گرفته شده است و نباید بیش از 5 روز باشد. اگر بیشتر از زمان توصیه شده روزه بگیرید ، با کمبود مواد مغذی ضروری مواجه می شوید. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، روزه داری چربی می تواند یک افزایش بزرگ باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه چربی برای شما مناسب است ، لطفاً قبل از شروع روزه با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر کدام منحصر به فرد هستند ، و برخی ممکن است به راهنمایی خاصی در مورد چگونگی کاهش وزن ایمن نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب ما برای کاهش وزن در اختیار شما هستند تا در سفر شخصی کاهش وزن از شما حمایت کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.