آیا برای وارد کردن غذاهای گیاهی به رژیم غذایی سرخپوشان مشکل دارید؟

هنگامی که به دلیل عادات غذایی ما در مورد وضعیت فاجعه بار سلامتی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان فکر نکنید ، خواهید دید که چقدر به خود آسیب رسانده ایم. بیماریهای قلبی عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا در زنان و مردان است. حملات قلبی قابل پیشگیری مسئول بیشتر این مرگ ها هستند. 2/3 آمریکایی ها دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. یک سوم کودکان آمریکایی دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و چاقی به طور فزاینده ای در سنین پایین تشخیص داده می شود.

ما طوری غذا می خوریم که فردایی وجود ندارد و سپس هزینه آن را می پردازیم ، نه فقط به تنهایی بلکه به عنوان یک جامعه وقتی هزینه های مراقبت های بهداشتی ناشی از بیماری های قابل پیشگیری به میلیاردها دلار می رسد.

جایگزین گیاه

تقریباً 16 میلیون آمریکایی در حال حاضر رژیم گیاه خواری دارند و بسیاری از آنها گیاهخوار هستند ، به این معنی که آنها هیچ گونه فرآورده حیوانی یا جانبی (شیر ، عسل ، تخم مرغ) مصرف نمی کنند.

افراد مشهور ، رهبران بازارهای جهانی ، متخصصان تغذیه ، پزشکان و کودکان به لطف رژیم گیاهی سالم و پر انرژی زندگی می کنند. شما از سلامت قلب ، کاهش وزن بدن و کاهش مقاومت به انسولین لذت خواهید برد.

بیل کلینتون ، رئیس جمهور سابق دموکرات ایالات متحده ، بی خبر از بسیاری ، از بیماری قلبی رنج می برد. او در سال 2011 اعلام کرد که به طور معجزه آسایی بیماری قلبی خود را با رژیم غذایی دقیق بدون گوشت معکوس کرده است. تحقیقات اخیر نشان داده است که از ادعای کلینتون حمایت می کند.

دانشگاه آکسفورد یک مطالعه بزرگ انجام داد و نتایج این مطالعه نشان داد که رژیم سخت گیاهخواری در واقع خطر بستری شدن در بیمارستان برای عوارض بیماری قلبی و خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تقریباً 1/3 کاهش می دهد.

نتایج مطالعه

45000 شرکت کننده در این مطالعه شرکت کردند که توسط متخصصان بهداشت و تغذیه در دانشگاه آکسفورد انجام شد. تقریباً 34 درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه از رژیم گیاهخواری سخت پیروی می کردند. (در این مطالعه خاص ، گیاه خوار به عنوان فردی که گوشت یا ماهی مصرف نمی کند تعریف شده است).

شرکت کنندگان در این مطالعه بیش از 10 سال تحت پیگیری قرار گرفتند زیرا محققان اطلاعاتی در مورد عادات غذایی ، عادات ورزشی ، مصرف الکل و سایر متغیرهایی که می تواند بر خطر بیماری قلبی آنها تأثیر بگذارد جمع آوری کردند.

محققانی که این مطالعه را انجام دادند دریافتند که شرکت کنندگان در این مطالعه که از رژیم گیاهخواری سخت پیروی می کردند ، حتی پس از کنترل عوامل دیگر ، کمتر دچار بیماری قلبی می شدند یا تسلیم می شدند.

Francesca Crowe ، PhD ، از دانشگاه آکسفورد نویسنده اصلی این مطالعه بود. وی در بیانیه ای گفت: “بیشتر تفاوت خطر به احتمال زیاد ناشی از تأثیرات بر کلسترول و فشار خون است.” وی در بیانیه خود افزود: “این نشان دهنده نقش مهم رژیم غذایی در پیشگیری از بیماری های قلبی است.”

تحقیقات انجام شده توسط متخصصان دانشگاه آکسفورد همچنین نشان داد که شرکت کنندگان در این مطالعه که از رژیم گیاهخواری سخت پیروی می کردند نسبت به افرادی که گیاه خوار نبودند دارای شاخص توده بدنی پایین تری بودند و همچنین کمتر از دیابت رنج می بردند.

سایر مزایای رژیم گیاهخواری

این آخرین مطالعه یکی از بزرگترین مطالعاتی بود که تا کنون برای بررسی مزایای قلبی عروقی رژیم گیاهخواری انجام شده است. با این حال ، این دقیقاً خبری نیست که رژیم غذایی بدون گوشت با طیف گسترده ای از مزایای سلامتی مرتبط است.

به عنوان مثال ، یک مطالعه اخیر با بررسی حدود 37000 بزرگسال نشان داد که با خوردن حداقل یک وعده گیاه خواری در روز می توانید خطر مرگ ناشی از سرطان را تا 20 درصد کاهش دهید.

تحقیقات دیگر نشان داده است که در مقایسه با گوشتخواران ، افرادی که رژیم گیاهخواری دارند:

• کمتر در معرض بیماری های ناشی از غذا هستند

• علائم یائسگی شدیدتری نداشته باشد

• عمر کلی بیشتر

• مقاومت به انسولین بهتر است

• وزن شما کمتر و کمتر مستعد چاقی است

حتی اگر هنوز کاملاً آمادگی ترک همبرگر مورد علاقه خود را ندارید ، می توانید با افزودن کمی وعده های غذایی سالم و بدون گوشت به رژیم غذایی خود به مزایای سلامتی خود برسید. غذاهای گیاهی را بیشتر انتخاب کنید. بشقاب خود را با سبزیجات سالم و غلات کامل پر کنید. غذاهای کامل خام بخورید.

چند نمونه از غذاهای خوشمزه که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

• آووکادو

• توت

• آجیل

• دانه

• لنزها

• سبزیجات برگ دار

• سبزیجات قرمز ، زرد ، بنفش و سبز

• ارزن آند

• سیب زمینی های شیرین

• جو دوسر فولادی

• شیر سویا و سویا

• خیلی بیشتر

یک یا دو وعده در هفته را بدون گوشت تهیه کنید و هر زمان که می توانید گوشت را از بشقاب خود بردارید.

این گوشت را با لوبیا سیاه ، لوبیا قرمز ، نخود و سایر لوبیا که عملاً چربی ندارند جایگزین کنید. میوه را به عنوان دسر به جای غذاهای پخته و سبزیجات خام را برای تنقلات انتخاب کنید.

به جای ناهار همبرگر یا مرغ ، یک اسموتی میوه تازه و پودر پروتئین را به مدت سه وعده در هفته انتخاب کنید.

تغییرات کوچک می تواند راهگشا باشد و شاید در مقطعی شما خوردن گوشت را به کلی متوقف کنید.