آیا دانه رایگان برای من مناسب است؟

رژیم پالئو؟ بدون دانه؟ فاقد گلوتن؟ کربوهیدرات کم دارید؟

در دنیای تغذیه و تغذیه درباره فواید رژیم کم کربوهیدرات صحبت های زیادی وجود دارد. کتابهایی مانند رژیم اتکینز ، مغز دانه و شکم گندم مکالمه بسیار جالبی در مورد جایی که برخی از غذاهای مورد علاقه ما می توانند در ایجاد بیماری های مزمن داشته باشند ، داشته اند.

نیویورک تایمز حتی مقاله ای در این هفته در مورد مطالعه موسسه ملی سلامت منتشر کرد که می گوید جنگ چندین دهه علیه چربی اشتباه است.

اما اگر شما مانند اکثر مردم هستید ، به احتمال زیاد فکر می کنید که فاقد گلوتن و هر شباهت دیگری به آن احتمالاً یک مد است.

چرا بدون دانه؟
به گفته دکتر دیوید پرماتر ، متخصص مغز و اعصاب و نویسنده مغز دانه، رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات مانند غلات و قندهای فرآوری شده تأثیر منفی بر مغز ما دارد. دکتر. پرمتر در ادامه توضیح می دهد که چگونه بیماری آلزایمر را می توان به عنوان دیابت نوع III طبقه بندی کرد و چگونه رژیم غذایی استاندارد آمریکایی با دانه بالا عامل اصلی افزایش زوال عقل است. اما آیا تغییر رژیم غذایی می تواند عملکرد مغز شما را بهبود بخشد و از اختلالات عصبی رهایی یابد؟

وعده های زیادی در دنیای صرع از طریق رژیم بسیار کم کربوهیدرات به نام رژیم کتو وجود دارد. اساساً ، فردی که رژیم کتوژنیک دارد رژیمی می خورد که تقریباً کاملاً از چربی و پروتئین تشکیل شده است. نتیجه این است که بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات تشنجی پیشرفت های چشمگیری در عملکرد مغز و کاهش / حذف تشنج ها مشاهده کرده اند.

مطالعات موردی و خودآزمایی ها؟
در عمل من افراد زیادی را می بینم که دارای بیماری عصبی مزمن هستند ، به ویژه افرادی که سردرد دارند. سردرد آنقدر عارضه شایع مجتمع های جابجایی اطلس است که وقتی بیمار مبتلا به سردرد پس از اصلاح گردن بهبود نیافت ، من همیشه بسیار شگفت زده می شوم.

با این حال ، در ماه گذشته چند بار بیمارانی داشته ام که وضعیت سردرد آنها به مدت یک ماه پس از اصلاح گردن در فلات بوده است. این مدت یک ماه به طول انجامید و گردن او در وضعیت صحیح باقی می ماند و نیازی به تنظیم ندارد ، اما وضعیت سردرد تغییر نمی کند. می دانستم که باید خارج از چارچوب فکر کنم. وقتی روی یک چیز در دفتر کار خود تمرکز می کنید ، به راحتی می توانید تصور نزدیک بینی را داشته باشید که هر میخ به چکش شما نیاز دارد.

اگرچه من متخصص تغذیه نیستم ، اما گرایش ها و تحقیقات زیادی را در زمینه بهینه سازی سلامت می دانم. از بیماران پرسیدم هر روز چه می خورند و متوجه شدم همه آنها روزانه مقدار زیادی نان ، ماکارونی و غلات می خورند.

من به آنها دستور دادم که نان ، غلات ، ماکارونی ، برنج و همه غلات را به مدت 2 هفته کنار بگذارند و هر روز آنها را جورنل کنم تا ببینم چه احساسی دارند. مانند بسیاری از رژیم های حذف کننده ، بسیاری از مردم هنگامی که از یک ماده قوی مانند قند / کربوهیدرات ها سرد می شوند دچار سرماخوردگی می شوند. انرژی آنها سقوط کرد ، سردرد آنها هنوز وجود داشت و احساس تنبلی می کردند. من او را تشویق کردم تا چند روز دیگر به آن پایبند باشد.

بله ، در هفته دوم همه بیماران بدون سردرد بودند و انرژی بهتری نسبت به سالها داشتند.

من حتی خودم این روش را امتحان کردم. اگرچه احساس بیماری یا چاقی نمی کردم ، اما متوجه شده بودم که نان ، برنج و ماکارونی در رژیم غذایی من بیش از حد معمول شده است. پس از نخوردن غلات به مدت 2 هفته ، 8 کیلو وزن کم کرده بودم و در حین ورزش دوباره سریعتر احساس می کردم. عالی بود!

آیا برای من مناسب است
این کار را با احتیاط انجام دهید زیرا من متخصص تغذیه یا مربی بهداشت نیستم. در صورت داشتن یک بیماری پیچیده عصبی ، رژیم غذایی بدون دانه و قند می تواند یک راه طبیعی عالی برای حمایت از سلامت مغز باشد و احتمالاً باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

اما اگر شما Joe Average هستید فقط برای کاهش وزن یا احساس بهتر؟

به نظر من تقریباً همه می توانند از حذف این نوع کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود سود ببرند. در زندگی روزمره ما بسیار زیاد است و ما هیچ ایده ای نداریم زیرا در زندگی عادی روزانه ما لنگر انداخته است.

اگر شما یک ورزشکار هستید که به این کربوهیدرات نیاز دارید ، منابع غذایی کامل مانند میوه ها ، سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی کامل و کدو تنبل وجود دارد که می تواند این مشکل را بدون کیفیت اعتیادآور نان و ماکارونی به شما ارائه دهد.