استخوان های قوی برای بدن قوی


تعداد کل استخوان های بدن انسان 206 و روی این استخوان ها است. به آن هیدروکسی آپاتیت می گویند. حاوی کلسیم و فسفات است.

در نوزادان تازه متولد شده ، استخوان ها در هر دو جهت ، طول و عرض رشد می کنند ، یعنی رشد و گسترش می یابند. معمولاً دختران در 14 سالگی و پسران در 18 سالگی به بلوغ جنسی می رسند. توده استخوانی تقریباً کامل است. بلوغ استخوان در هر دو جنس تا 30 سالگی ادامه دارد و پس از آن دوران بازسازی آغاز می شود.کودک قومی مثبت با لباس مدرن در استودیو

در این مدت ، استخوان قدیمی به طور طبیعی می شکند و استخوان جدید فضا را پر می کند. سلول استخوانی جدید استئوبلاست و سلول تجزیه قدیمی استخوان استئوبلاست نامیده می شود. هنگامی که بدن فرآیند بازسازی را طی می کند ، تعداد سلول های استئوبلاست افزایش می یابد ، که باعث تشکیل سریع استخوان های جدید و کاهش تولید استئوکلاست ها می شود.

تمام این فرایند بدن به طور منظم انجام می شود ، اما شامل یک فرایند خاص از دقت عمومی است. و روند خاتمه تسریع می شود.

در این مدت ، روند شکستگی کمی سریعتر می شود. بیشتر زنان در سنین 45 تا 50 سالگی دچار یائسگی می شوند.
دوره یائسگی
این درد تولید استروژن و پروژسترون را در زنان متوقف می کند. در این مدت ، خروجی استئوکلاست افزایش می یابد و استئوبلاست با سرعت بیشتری شروع به توسعه می کند.پیرمرد با گلهای قرمز

به مدت سی تا سی و پنج سال ، روند بازسازی متعادل است ، پس از آن روند از بین رفتن استخوان افزایش می یابد. نرخ بهره سالانه 0.25 تا 0.5 است. دلایل آن می تواند رژیم نامتعادل ، وضعیت عمومی ضعیف ، عدم فعالیت بدنی و سیستم غدد درون ریز بد باشد.

اگر یائسگی تا سن 50 سالگی شروع شود و سلامت عمومی خوب نباشد ، پوکی استخوان ایجاد می شود. کارشناسان بهداشت می گویند سفید پوستان بیشتر از سفید پوستان به پوکی استخوان مبتلا می شوند. این بیماری با نرخ بالایی در آمریکایی ها یافت می شود.

به منظور ایمن ماندن از این بیماری ، باید رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی رعایت شود ، به طوری که احتمال ابتلا به این بیماری منتفی است. ماست و پنیر باید در سنین پایین استفاده شود. حرکت ضروری است.زن و مرد در خیابان راه می روند

پوکی استخوان بیماری است که بسیار آرام پخش می شود و باعث ذوب شدن استخوان ها می شود. آرتروز نیز ریشه در کمبود کلسیم و ویتامین D. دارد کلسیم چیست؟ ؟ این یک جزء معدنی است. نود و نه درصد آن حاوی اجزای مورد نیاز برای اندام ها ، استخوان ها و دندان ها است. به دلیل داشتن رژیم متعادل ، مقدار زیادی کلسیم فقط از منابع طبیعی در دسترس است.دختر آسیایی با شیر روی لب

شیر و ماست منابع اصلی این ماده معدنی هستند. با این حال ، متخصصان تغذیه توصیه می کنند از محصولات خامه ای کامل خودداری کنید. افرادی که نمک و پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می کنند ، کلسیم کمتری در بدن خود دارند. ویتامین D. بهترین منبع طبیعی نور خورشید خورشید است. اکثر زنان در سن 40 سالگی دچار پوکی استخوان می شوند.

اگر فقط ده دقیقه در روز بر گردن ، آرنج ، زانو یا مچ پای خود آفتاب بگیرید ، مقدار مشخصی ویتامین D دریافت خواهید کرد.یک لیوان نوشیدنی سرد با آهک
گروه سنی و مقیاس دوز روزانه کلسیم
مردان بالغ ؛ روزانه پنجاه تا چهارصد تا پانصد میلی گرم ؛ زنان بالغ ؛ روزانه پنجاه تا چهارصد تا پانصد میلی گرم ؛ کودکان 1-3 سال چهارصد تا پانصد میلی گرم روزانه ، پسران 11-18 سال پانصد تا هفتصد میلی گرم روزانه ، دختران 11-18 سال پانصد تا هفتصد میلی گرم روزانه ، زنان باردار روزانه 1000-1200 میلی گرم.خورشید از میان ابرهای تیره می گذرد

دستورالعمل های غذایی برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان این بیماری و خطرات ناشی از آن در هر سنی قابل پیشگیری است. این امر مستلزم تغییراتی در برنامه روزانه است.