افسردگی با رژیم کم کربوهیدرات درمان می شود؟

اره، درست شنیدی! آیا رژیم کم کربوهیدرات در تثبیت اختلالات خلقی از جمله افسردگی نقش دارد؟ یا شاید باید اینگونه بیان کنم ؛ آیا کتونها در نمایه انرژی مغز ما نقش دارند؟

کتون ها چیست؟

بگذارید جمله بالا را کمی مفصل تر توضیح دهم. وقتی کربوهیدرات می خوریم ، بدن ما آنها را به گلوکز تجزیه می کند. این امر از سد خونی مغزی عبور کرده و به مغز ما نیرو می بخشد. بدن ما همیشه استفاده از گلوکز را به عنوان منبع انرژی قبل از استفاده از منبع سوخت دیگر انتخاب می کند.

وقتی کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف می کنیم ، نمی توانیم از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده کنیم. بنابراین بدن ما شروع به پردازش پروتئین و چربی می کند که به جای آن می خوریم. این پروتئین ها و چربی ها را به کتون تبدیل می کند.

این کتونها همچنین می توانند به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرند و می توانند از سد خونی مغزی نیز عبور کنند. و به نظر می رسد این نوع سوخت دیگر برای مغز آن را تغییر می دهد.

چرا کتونها کار می کنند؟

یکی از شناخته شده ترین اثرات رژیم کتوژنیک تأثیر قابل توجه آن بر تشنج در بیماران صرعی است. برخی از افراد در واقع بدون تشنج شده اند در حالی که برخی دیگر به طور قابل توجهی تشنج خود را کاهش داده اند. اثرات رژیم کتوژنیک حتی پس از معرفی مجدد کربوهیدرات ها همچنان ادامه دارد.

شایعات حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک می تواند برای بسیاری از اختلالات سلامت روان از جمله افسردگی ، اختلال دوقطبی و بیماری آلزایمر مفید باشد. اگر این رژیم غذایی تنها می تواند به بخشی از افراد مبتلا به این شرایط کمک کند ، انقلابی خواهد بود!

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا و چگونه این کتون ها بر مغز تأثیر می گذارند. با این حال ، برخی از نظریه ها نشان می دهد که این سوخت به غیر از کتون ها ممکن است به هیپوتابولیسم مغزی جهانی کمک کند. به نظر می رسد که مغز قادر است از کتون ها به طور مثرتری استفاده کند. همچنین اعتقاد بر این است که کتوز سطح سدیم درون سلولی را کاهش می دهد ، این دقیقاً همان کاری است که تثبیت کننده های خلقی انجام می دهند.

برای درک فواید رژیم کتوژنیک برای اختلالات روانی ، مطالعات زیادی بر روی انسان انجام نشده است. اما قطعاً مناسب است!

رژیم کتوژنیک دقیقاً چیست؟

باشه عالیه. اکنون ما می دانیم کتون ها چیست و چگونه کار می کنند. بیایید نگاهی بیندازیم که برای رعایت رژیم کتوژنیک باید چه کار کنید.

رژیم کتوژنیک رژیمی است که واقعاً کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند. رایج ترین رژیم رژیم کتوژنیک این است که کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید.

اما همه متفاوت هستند و برخی از افراد هنوز می توانند به مقادیر بیشتری کربوهیدرات در روز پاسخ دهند.

کتوز ، یعنی زمانی که ما کتون تولید می کنیم ، می توان با استفاده از چوب کتو بررسی کرد.

حفظ 20 گرم کربوهیدرات در روز یک چالش است ، به من اعتماد کنید.

کربوهیدرات ها را از کجا پیدا می کنیم؟

کربوهیدرات ها در تعدادی از محصولات و غذاهای طبیعی یافت می شوند.

واضح ترین مکان برای یافتن کربوهیدرات در قند است. این شامل قند اضافه شده به نوشیدنی ها ، غذا ، آب نبات ، کیک و شکلات است.

ما همچنین کربوهیدرات ها را در نشاسته های خود مانند برنج ، کوسکوس ، نان ، جو دوسر و ماکارونی پیدا می کنیم. اینها معمولاً به طور کامل در رژیم کتوژنیک حذف می شوند.

میوه همچنین حاوی فروکتوز ، یک قند ، و همچنین مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. مصرف میوه معمولاً به شدت کنترل می شود.

انواع دیگر قند ، عمدتا لاکتوز ، در محصولات لبنی یافت می شود.

رژیم کتوژنیک برای افراد ضعیف نیست!

پس چه می توانم بخورم؟

همانطور که می بینید ، بسیاری از غذاها در رژیم کتوژنیک از معادله خارج می شوند. آنچه می توان به مقدار زیاد خورد ، سبزیجات غیر نشاسته ای است ، یعنی سبزیجاتی که کربوهیدرات بسیار کمی دارند. و سپس می توانیم تمام گوشت ، تخم مرغ و ماهی خود را بخوریم. این غذاها معمولاً با مقدار نامحدود چربی پخته می شوند.

این یک رژیم ساده نیست ، اما وقتی مردم از مزایای آن احساس می کنند ، می گویند که دیگر هرگز بر نمی گردند. توصیه می شود در رژیم کتوژنیک با یک متخصص تغذیه و پزشک حمایتی کار کنید.