انواع چاقی انواع چاقی معده – من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ نمی توانید به دلیل افزایش وزن لباس های قدیمی خود را بپوشید و ایمان کافی برای حضور در اجتماع را ندارید؟ اگر این مشکلات را تجربه می کنید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و درمان کنید. چاقی مشکلی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که در هر خانه یک یا دو نفر به سر کار می روند و زمان زیادی را در بیرون می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا همه نوع چاقی داریم؟

قبل از اینکه به انواع مختلف چاقی نگاه کنیم ، باید از خود بپرسیم علت وزن من چیست؟ آیا با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه وزن اضافه می کنم؟ نکته این است که اگر فردی چربی زیادی داشته باشد ، کالری بیشتری از نیاز روزانه خود دریافت می کند و فعالیت بدنی ندارد. هیچ فرد چاق در دنیا وجود ندارد که حضورش را دوست داشته باشد. اما با این وجود ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد زیرا خطر بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود دارد.

آشنا با چاقی و انواع روشهای درمانی

برای اینکه بتوانید با چاقی مبارزه کنید و به وزن ایده آل خود برسید ، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی ، با نوع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های از بین بردن چربی شکم است.

آیا با خوردن زیاد وزن اضافه می کنید؟

یک نوع چاقی بسیار رایج که در تعداد زیادی در جامعه دیده می شود ، افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید که قندها و چربی های مضر در غذا برای شما مفید است ، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها شکل و فرم بدن را خراب می کنند ، بلکه سلامتی را به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف غذاهای شیرین و چرب را کاهش دهید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس خود را کاهش داده و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد مبتلا به چاقی هستند که مبتنی بر ژنتیک است. در این حالت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را کاهش دهد و همیشه در زندگی به گونه ای ورزش کند که متابولیسم بدن او همیشه فعال باشد. بنابراین ایروبیک و وزنه های آزاد را تا حد ممکن انجام دهید و تا آنجا که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان بعد از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله و به جای راه رفتن از تمرینات با وزنه رایگان استفاده کنند.

سکوت نکن
به طور کلی افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران عمر می کنند از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای بسیار شیرین مصرف می کنند. این گروه یک برنامه رژیم غذایی سالم را از وب سایت هایی مانند و رژیم غذایی توصیه کرده اند و آن را با هم در تمرین تمرین می کنند.
البته برخی از ورزشکاران ممکن است با کنار گذاشتن ورزش به دلیل آسیب جسمی یا مسائل دیگر دچار چاقی شوند.

آشنایی با نوع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید ، اصلا شرمنده نباشید ، زیرا من و رژیم غذایی با ارائه رژیم کاهش وزن ، راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. این برای تشخیص نوع چاقی شکمی و درمان آن کافی است. شما مجبور نیستید سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و از رژیم غذایی ثابت پیروی کنید.

چربی در اطراف شکم و سینه شما وجود دارد
اگر شما فردی هستید که چربی در ناحیه شکم و زیر سینه شما جمع شده است و بافت و ظاهر آزاردهنده ای ندارید ، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود متوسل می شوند. این امر باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های احساسی یا مزاحم خودداری کنید
  • مدیتیشن کنید و آرام فکر کنید

آیا شکم شما مانند یک توپ رشد کرده است ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان ها دیده باشید که علیرغم از دست دادن اندام دیگر ، شکم چربی و شکمی دارند ، غذاهای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم الکل می نوشند.

اگر نمی خواهید از بیماری کبد یا کلیه رنج ببرید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

زیر شکم شما چاق است
زنان معمولاً بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه می دارند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که ضربه زدن به شکم زمان زیادی طول می کشد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت تحتانی شکم وجود دارد ، زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل می شود و بنابراین سقوط می کند. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی فرد از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر ورزش هایی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا معده شما بعد از غذا می آید؟
ممکن است شما بیش از حد غذا خورده باشید و شکم یا شکم شما بلافاصله به جلو آمده باشد. فقط باعث التهاب و سوء هاضمه غذا می شود. این یک نوع چاقی شکمی است که برای رفع و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات غذایی باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کمتر استفاده کنید
  • دسر را بردارید
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • شناسایی و مصرف پروبیوتیک ها
  • صبحانه را حذف نکنید ، ناهار را زود بخورید و شام را سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در کمر جمع می شود؟
اگر چربی در کمر و شکم شما ذخیره شده است ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و بیسکویت می خورید ، از سوپرمارکت فاصله بگیرید و به مغازه های سبزی و میوه بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد چاقی را از ناحیه ران و باسن به ارث می برند و برای از بین بردن چربی های اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین این گروه از زنان ، اگر حوصله رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است 30 دقیقه از روز خود را به پیاده روی و فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها ممکن است قصد استفاده از انواع آسیاب های چاقی را داشته باشند.

رژیم چاقی و لاغری

نوع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز موضوعی است که همه به دنبال آن هستند. به دلیل این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند نوع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چاقی
  • چاقی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این بخش ، هر یک را جداگانه بررسی می کنیم.
افراد چاق مبتلا به جذام هنگام ورزش دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب و عرق هستند. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و می تواند با نخوردن ناهار مقداری تناسب اندام کسب کند. یعنی یک صبحانه کامل و یک شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدن متورم و به اصطلاح چاقی بلغمی دارد. این افراد معمولاً استخوان های نازکی دارند که چاق هستند ، این گروه به دلیل سرد مزاج و مصرف غذای سرد است. به افراد بلغمی توصیه می شود غذای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن با قرص های چاقی گیاهی و پودر چاقی گیاهی مراجعه می کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

راهکارهای مقابله با چاقی را بشناسید

کارشناسان معتقدند شما ، به عنوان فردی که از انواع مختلف چاقی رنج می برید ، باید با استراتژی های افزایش وزن آشنا باشید و شیوه زندگی خود را به طور کلی به طور مثبت تغییر دهید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • نوع آسیاب را فراموش نکنید
  • پرخوری نکنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام غذای خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و از قبل با پزشک مشورت کنید
  • هوس های غذایی را مدیریت کنید
  • محیط خود را کنترل کنید تا استرس را از بین ببرید

نتیجه

به خاطر داشته باشید که چه می خورید زیرا غذاها بدن انسان را شکل می دهند. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که ما حدود 0 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم کاهش وزن و نوع غذایی که می خوریم توجه بیشتری داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه های غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی مورد نیاز را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را خودتان رعایت کنید ، متن زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • شما غذا را با فعالیت بدنی متعادل می کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید