با تغذیه سالم بیشتر عمر کنید

“کسی که سلامتی دارد امید دارد و کسی که امید دارد همه چیز دارد”.

(توماس کارلایل)

سلامتی بسیار بهتر از ثروت است. سلامت بهتر برای شادی و رفاه انسان ضروری تلقی می شود. افراد سالم از نظر جسمی و روانی نیز نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشور خود ایفا می کنند ، زیرا از مولدتر و عمر بیشتری برخوردار هستند.

سالم بودن به عنوان یک فرایند پویا در نظر گرفته می شود زیرا سلامت ما در طول زمان تغییر می کند. هر یک از ما مواقعی را تجربه می کنیم که احساس تناسب اندام و سلامتی می کنیم و زمان هایی نیز وجود دارد که احساس بیماری و ناراحتی می کنیم.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت فرد دارد. می توان آن را به عنوان یک الگوی تغذیه توصیف کرد و رژیم متعادل مواد مغذی را فراهم می کند که برای حفظ سلامتی ما ضروری تلقی می شوند. مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی یکی از منابعی است که می تواند از بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری عروق کرونر ، نقایص مادرزادی و آب مروارید جلوگیری کند.

غذاهای زیادی توسط پزشکان و متخصصان توصیه می شود که سالم تلقی می شوند و باید در هر وعده غذایی گنجانده شوند. برخی از این غذاها عبارتند از چای سبز ، جو دوسر ، پنیر ، روغن زیتون ، کاهو و غیره.

ما همچنین می توانیم با تعدیل برخی برنامه های غذایی و عادات غذایی ، وزن خود را کاهش دهیم.

در زیر برخی از نکات تغذیه ای برای کاهش وزن و حفظ سلامتی ذکر شده است:

غذاهای تازه و ارگانیک بخورید. تحقیقات و مطالعات اخیر نشان داده است که آفت کش ها ، علف کش ها و سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در غذاها و سبزیجات عامل اصلی چاقی و افزایش وزن هستند.

یک نیش بزنید و به آرامی بجوید. این نکته بسیار مفید است زیرا به مغز شما می گوید که بیشتر از آنچه در حال حاضر هستید غذا می خورید. بشقاب ها و کاسه های کوچکتر باید برای غذا خوردن استفاده شود ، زیرا این نیز راهی است که به مغز شما می گوید بیشتر غذا خورده اید.

آب یک عنصر ضروری بسیار مهم در بدن انسان است. شما باید حداقل 8-10 لیوان آب در روز بنوشید. 15 دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید ، زیرا این کار باعث می شود بدون خوردن چیزی احساس سیری کنید.

نوشابه ننوشید ، پپسی ؛ کولا و غیره چون پر از مواد شیمیایی و شکر هستند. یک بطری پپسی حاوی حداقل 20 قاشق غذاخوری شکر است ، بنابراین نوشیدن هیچ کدام از آن ها فایده ای ندارد.

موارد دیگری که می توانند بدون از دست دادن سلامتی به کاهش وزن کمک کنند عبارتند از:

1- هر 15 روز یکبار غذای مورد علاقه خود را بخورید ، به شما کمک می کند تا روزهای آینده را از نو شروع کنید و احساس محرومیت نخواهید کرد.

2- سالاد و سبزیجات را در هر وعده غذایی قرار دهید.

3- روزانه و مداوم ورزش کنید. اگر با فاصله تمرین کنید ، به جایی نمی رسانید. در عوض ، ناامید خواهید شد.

تغذیه سالم مهم است ، اما معنی دقیق این عبارت را نباید نادیده گرفت. تغذیه سالم به معنای سرکوب اشتها نیست. این به معنی “هوشمند” خوردن است. یک برنامه غذایی مناسب و متعادل نیز می تواند به شما در کاهش وزن بدون از دست دادن سلامتی کمک کند.