تغذیه سالم در شرایط کووید 19

حفظ رژیم غذایی سالم بخش مهمی از تقویت سیستم ایمنی بدن است. در حالی که هیچ غذای خاصی وجود ندارد که بتواند شما را از همه گیری کووید 19 محافظت کند ، رژیم غذایی مغذی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و با علائم آن مبارزه کند.

اجازه دهید به شما یادآوری کنم که رژیم غذایی سالم شامل محدودیت های شدید در خوردن ، لاغر ماندن به صورت غیر واقعی یا محرومیت از غذاهایی که دوست دارید نیست. این مربوط به گرسنگی شما نیست ؛ بلکه مربوط به احساس عالی ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

تغذیه سالم آسان است. اگرچه گفتن آن آسان تر از انجام آن است ؛ آنچه مهم است الگوی غذایی عمومی شما است. در حقیقت ، یک رژیم غذایی سالم در صورت امکان غذاهای فرآوری شده را با غذاهای واقعی جایگزین می کند.

به عبارت دیگر ، ما برای حفظ سلامت بدن فقط به تعادل پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود نیاز داریم. نیازی به حذف برخی از غذاها از رژیم غذایی ما نیست. در عوض ، ما سالم ترین گزینه ها را از هر دسته انتخاب می کنیم.

تغییر رژیم غذایی سالم نباید یک پیشنهاد همه یا هیچ باشد. لازم نیست کامل باشید ، مجبور نیستید بدون غذاهایی که از آنها لذت می برید بگذرید و نیازی نیست همه چیز را به یکباره تغییر دهید. یک رویکرد بهتر این است که چند تغییر کوچک را همزمان انجام دهید. اگر رژیم متعادل خود را در حد متعادل نگه دارید بدون اینکه احساس محرومیت کنید یا تحت تأثیر تغییرات عمده رژیم غذایی قرار بگیرید ، به نتایج بیشتری خواهید رسید.

تغذیه سالم نباید پیچیده باشد. به عنوان مثال ، به جای اینکه بیش از حد به فکر شمارش کالری باشید ، از نظر رنگ ، تنوع و طراوت به رژیم غذایی خود فکر کنید. از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده اجتناب کنید و در صورت امکان برای تهیه مواد تازه تر رقابت کنید.

جایگزینی غذاهای ناسالم با جایگزین های سالم بسیار مهم است. به عنوان مثال ، اگر مرغ سرخ شده را با ماهی کبابی عوض کنید ، تأثیرات مثبتی بر سلامت شما خواهد داشت. این به تشویق عادات و سلیقه های سالم جدید کمک می کند. هرچه غذای سالم تری بخورید ، بعد از غذا احساس بهتری خواهید داشت.

گذشته از این ، هیدراته ماندن خوب نیز به شما در یافتن غذاهای سالم کمک می کند. با این حال ، ما همیشه برای رفع گرسنگی خود غذا نمی خوریم. اما اکثر ما برای از بین بردن استرس یا مقابله با احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت ، به خوردن غذا روی می آوریم. یادگیری راههای سالمتر برای مقابله با استرس و احساسات می تواند به شما در کنترل مجدد غذا و احساسات کمک کند.

همچنین می توانید میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات کم کالری و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. تمرکز بر خوردن یک وعده سالم میوه و سبزیجات ؛ البته شما را پر خواهد کرد

در حالی که سالادهای ساده و سبزیجات بخارپز می توانند به سرعت خسته کننده شوند ، سبزیجات رنگی عمیق تر حاوی غلظت بالاتری از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند. به عنوان مثال ، اگر گوجه فرنگی تازه ، پیاز بهاره و هویج را به عنوان چند مورد در سالاد خود ترکیب کنید ، جذاب تر و اشتها آورتر می شود. همچنین می توانید سالاد خود را با روغن زیتون بریزید ، آن را با سس تند مخلوط کنید یا با خلال بادام ، نخود ، کمی بیکن و پنیر بپاشید تا تندتر و دلچسب تر شود.