حلقه مفقوده که باید بدانید


آیا فکر می کنید ورزش برای افراد دیابتی مناسب نیست؟ پاسخ منفی است. کالج پزشکی ورزشی آمریکا و انجمن دیابت آمریکا توصیه می کنند که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 حداقل در یکی از آنها شرکت کنند 150 دقیقه ورزش متوسط ​​در هفته.

همچنین بیش از 2 روز متوالی بدون فعالیت بدنی توصیه می شود!

  • مطالعات نشان داده است که بیماران دیابتی خطر ابتلا به بیماری های قلبی در زنانی که حداقل 4 ساعت در هفته ورزش می کردند 40 درصد کمتر بود نسبت به کسانی که ورزش نمی کردند
  • مطالعات همچنین نشان داده است که ورزش سطح HbA1c را در بیماران دیابتی 0.7 درصد کاهش می دهد.

می توان گفت ورزش باید بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درمانی دیابتی ها باشد. ورزش به طرق زیر به بیماران دیابتی کمک می کند:

  • حساسیت به انسولین را افزایش می دهد
  • کاهش ریسک فاکتور قلبی عروقی
  • کنترل وزن
  • ورزش همچنین به عملکرد بهتر پانکراس و پمپاژ انسولین بیشتر کمک می کند

دو نوع فعالیت بدنی برای درمان دیابت نوع 2 بسیار مهم است: تمرینات هوازی و قدرتیبه

ورزش هوازی پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری – به بدن شما در استفاده بهتر از انسولین کمک می کند. 30 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید را حداقل 5 روز در هفته یا در مجموع 150 دقیقه در هفته انجام دهید.

ورزش برای کنترل دیابت

تمرینات با وزنه بدن شما را نسبت به انسولین حساس تر می کند و با افزایش توده عضلانی می تواند قند خون را کاهش دهد. ماهیچه یک انبار مهم برای گلوکز است ، بنابراین داشتن ماهیچه های بیشتر به کاهش قند خون کمک می کند. توصیه می کنیم علاوه بر فعالیت هوازی ، حداقل دو بار در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید.

در زیر نمونه هایی از فعالیت های تمرین قدرتی آورده شده است:

  • دستگاه های وزنه زدن یا دمبل در باشگاه بدنسازی
  • آساناهای یوگا مانند Aardha Chaturanga Dandasana ، Navasana ، Utkatasana و غیره
  • کالیستنیک یا تمریناتی که از وزن بدن شما برای کارکردن ماهیچه ها استفاده می کند (مثالهایی مانند حرکت های کششی ، دراز و نشست ، اسکوات ، لانگ ، دیوار نشینی و تخته)

موارد احتیاط

انجام آزمایش های مکرر قند خون قبل ، حین و بعد از تمرین به افراد کمک می کند تا پاسخ خود را به فعالیت بدنی درک کنند. برای برآوردن نیازهای فردی ، بیماران باید میزان کربوهیدرات خود را تنظیم کنند.

هیپوگلیسمی زمانی رخ می دهد که فردی از داروهای کاهش دهنده قند خون استفاده می کند:
کربوهیدرات بسیار کمی در رابطه با ورزش یا
مصرف بیش از حد دارو نسبت به ورزش

کسانی که داروهای دیابت مصرف نمی کنند نیازی به رعایت این اقدامات احتیاطی ندارند. قبل ، حین و بعد از تمرین مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته شوید.

وعده غذایی قبل از تمرین

قند خون خود را چک کنید. اگر میزان مطالعه شما بالاتر از 250 میلی گرم در دسی لیتر است ، مهم است که قبل از شروع هرگونه تمرین ورزشی ، سطح قند خود را کنترل کنید. با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

اگر میزان مطالعه شما بین 100 تا 250 میلی گرم در دسی لیتر است و آن روز حداقل یکبار غذا خورده اید ، احتمالاً نیازی به خوردن چیزی ندارید. اگر کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر است ، یک میان وعده با 15 تا 30 گرم کربوهیدرات سالم بخورید.

می توانید میان وعده های زیر را مصرف کنید:

  • 1 میوه تازه
  • 1 تکه نان یا پولکا یا چایلا
  • 1/2 فنجان بلغور جو دوسر

وعده غذایی بعد از تمرین

اگر قند خون شما زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر است ، بلافاصله یک میان وعده بخورید. در غیر این صورت ، وعده غذایی یا میان وعده بعدی می تواند از 30 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد. و باید حدود 15 گرم کربوهیدرات و 8 گرم پروتئین باشد.

تقریباً دوره را تمام کرده اید. کارت عالی بود. من به تو افتخار می کنم. اگر تا اینجا پیش رفته اید ، این نشان دهنده تعهد شما برای مبارزه با این بیماری است. و این تعهد تا حد زیادی به مبارزه با این بیماری کمک خواهد کرد. در آخرین جلسه می بینمت.

دیپلم

ورزش بخش مهمی در معکوس کردن دیابت است. یک وعده غذایی قبل و بعد از تمرین برای حفظ وضعیت مطلوب بدن ضروری است. قبل ، حین و بعد از تمرین بدن خود را هیدراته نگه دارید. تمرینات هوازی و قدرتی را در تمرین خود لحاظ کنید.