خواص دانه چیا ؛ در صورتی که خواهخواه چاق بمانید این دمنوش دانه چیا برای چاقی را نخورید!


آیا با خواص دانه چیا آشنایی دارید؟ چیا به سلامت قلب ممکن است و سایر مزایایی دارند به همین ترتیب کمک کنند. در خصوصی گنجاندن مصرف رژیم غذایی تان شک. دانه چیا فواید بیشماری دارد. منابع عالی فیبر ، آنتی کلسیم ، منیزیم ، زینک و فسفات. این مقاله از اطلاعات برخی از مزایای دانه ی چیا را به شما معرفی می کند. این مزایا به شما می شود تا در غذای روزانه خود قرار دهید.

خواص دانه چیا

با توجه به نظرات انجمن تغذیه آمریکا ، دانه چیا خصوصی به دلایل زیر بدن مفید است:

  • نسبت پتاسیم را نسبت به موز یا پلانتین افزایش دهید.
  • همچنین ، این دانه های پروتئین نسبت بیشتری به سبزیجات دارند.
  • این دانه های دو برابر جو دوسر فیبر دارند.
  • این دانه های سه برابر عدس و اسفناج ، آهن.
  • همچنین سه برابر قره قات آنتی اکسیدان دارند.
  • دانه چیا پنج برابر شیر ، کلسیم دارند.

۱- خواص دانه چیا برای لاغری:

چیا به تسریع متابولیسم و ​​چربی سوزی کمک. دانه ی چیا با آب لیمو ترکیب پاکسازی بدن و مبارزه با یبوست کمک. تحقیق علمی ، خاصیت دانه برای لاغری به اثبات رسید. در ادامه روشی بسیار ساده و کارآمد برای نحوه مصرف دانه چیا برای کاهش وزن آورده شده است:

مواد تشکیل دهنده:

  • ۱ قاشق سوپخوری دانه ی چیا (۵ گرم)
  • یک فنجان آب گرم (۲۰۰ گرم)
  • ۱ لیمو (۱۰۰ گرم)

ساخت:

  • آب را در دو تقسیم کنید چیا را در یکی از چیزهای خیس.
  • بدهید دانه های حداقل ۴۰ خیس (این باید به طور قابل توجهی متراکم تر شود).
  • از ۴۰ دقیقه آب را بگیرید و آن را در فنجان آب دیگر.
  • دو میان را با مخلوط کنید و تا یکدست میکس کنید.

استفاده ازوری از خواص دانه برای لاغری ، این دستور العمل را با معده ی خالی انجام دهید.

بیشتر بدانید: بهترین راهکارهای نیاز از چاقی

خواص تخمه شربتی با عسل

منابع طبیعی طبیعی اسیدهای امگا 3 به حفظ عملکرد روان سیستم خون خون کمک.

  • دانه های همچنین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک کنید.
  • بر این ، خطر ابتلا به بیماری های مزمن التهابی را کاهش می دهد.
  • دانه های خطرناک نیز به سیستم عصبی را کاهش می دهند.

2- اعمال بر سطح بالای انرژی:

خوردن دانه چیا ، فرصت های مناسب از کربوهیدرات های پیچیده را برای بدن تان ایجاد کنید. مواد مغذی به مدت زمان برای بدن تان انرژی مورد نیاز است.

تا به حال احساس انرژی کرده است خیلی زود خسته اششوید ، چینی به رژیم تان ممکن است خوب باشد. بر این ، اگر ورزش یا به مدت طولانی خیلی فعال هستید ، چیا به افزایش استقامت تان کمک کرد.

3- خواص دانه چیا و درد مفاصل:

آنجایی که دانه چیا اکسیدان های عالی و کامل اسیدهای چرب امگا 3 به تسکین درد مفاصل کمک.

عین حال ، به دلیل مقادیر بالای زینک و مس ، تولید کلاژن را تحریک می کند. همین دلیل است که چیا به عملکرد صحیح مفاصل کمک می کند. خطرات ناشی از آرتریت و دررفتگی استخوان یا اتصال را کاهش می دهد.

4- عضلات:

چیا یک ماده مصرف شده برای عضلات مقدار زیادی امگا 3 ، امگا 6 و امگا 9 است.

عین حال ، تأثیر بازسازی و بهبودی که برای تمرینات با شدت بالا بسیار مفید است.

5- آبرسانی به بدن:

دانه های واقعی بین 10 12 برابر وزن خود آب جذب. خوردن را به حفظ الکترولیت های کمک کرد بدن برای مدت طولانی هیدراته نگه دارید.

6- خواص دانه چیا با عسل برای کمک به تقویت روحیه:

این دانه های سرشار از تریپتوفان هستند. یک اسید آمینه نیاز تولید سروتونین است به عنوان عنوان هورمون شادی معرفی.

نتیجه ، خوردن دانه چیا است به بهبود روحیه رفع افسردگی و اضطراب کمک. قبل از خواب دانه چیا و را بنوشید تا کیفیت خوابتان افزایش یابد.

7- مبارزه با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد:

آنتی اکسیدان آسیب آسیب رادیکال های خاص UV. به استفاده از ظهور پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک های کمک.

خواص تخمه شربتی برای پوست

خواص دانه چیا برای پوست

از کاربردهای مهم دانه برای افزایش سلامت پوست. در ادامه به فواید این دانه های مغذی برای پوست حسپردازیم:

8- استفاده از پیری زودرس پوست:

لطف آنتی اکسیدان های موجود دانه چیا ، باعث تسریع پوست می شود و احتمال آسیب می رساند.

چیا با رادیکال های آزاد آزمایشی ، به آنچه باید مصرف کنید تا روند پیشرفت پیری سلولی و بدن کمک شود.

9- خواص دانه چیا برای تسکین التهاب پوست:

بیشتر مشکلات پوستی از نوع التهاب در پوست ایجاد شده است. چیا دارای خواص خنک هستند که تسکین التهاب و حفظ سلامت و آرامش کمک می کنند.

10- سد پوستی را تقویت کنید:

پوستی قوی اثر خارجی حداقل UV. چیا سرشار از اسیدهای امگا 3 به تقویت سد و محافظت از آن در برابر آسیب های محیطی کمک.

11- درخشندگی پوست:

از مهمترین خواص دانه برای پوست ، خاصیت درخشانسکنندگی آن. چیا سرشار از مواد مانند نوع A ، ویتامین C ، آهن و پتاسیم است و مصرف زیادی در خرابکاری ایجاد کرده و باعث شده است که همه را بشکنیم.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف می کنید و مکمل ها به رشد مو کمک می کند؟

12- پوست:

که در قسمت بالا بالا رفت ، دهان زیاد آب را در خود یک غذای را به رژیم غذایی تان اضافه کرد. کلید حفظ سلامت پوست و دانه چیا برای آن بسیار مفید است.

خواص تخمه شربتی برای مو

خواص دانه چیا برای مو

طفره رفتید که بخوانید و داشته باشید ، داناهای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. تازه شروع به مصرف چیا تغییر دهید ، از مقدار کم شروع کنید و مقدار مقدار مصرف را افزایش دهید. حال نگاهی به فواید دانه چیا برای سلامت مو.

13- مو:

چیا بر بر منابع مواد مواد معدنی ، سرشار از پروتئین هر چیزی باعث می شود.

14- خواص دانه چیا برای رشد مو:

بالای اسیدهای آمینه نیاز ضروری افزایش سلامت از داخل ، جلوگیری از ریزش مو افزایش رشد مو کمک است.

15- کشسانی:

افزودن دانه های مرطوب چیا ماسک مو درمان های خانگی ، بافت ژل مانند که به ماده نرم کننده تغییر تبدیل شده است. دانه های وارد به افزایش مو کمک موهای خشن خشک را ابریشمی و صاف.

16- افزودن درخشندگی به موها:

چیا به این عامل که سرشار از زینک. ماده مغذی نقش مهمی بهبود محافظت از خود را در برابر (به ویژه قرار گرفتن در UV). اقدام به تولید جدید و سالم مو ، با بافت بهبود یافته و خرابی زیاد!

17- خواص دانه چیا برای مو و جلوگیری از نازک شدن آن:

دیگر از مواد مغذی که به وفور در دانه چیا پیدا شد مس. ماده به خاطر خاصیتی که در پوست سر افزایش یافته و از تبدیل شدن به موها انجام شده است افزایش یافته است.

بیشتر بدانید: پیشگیری و درمان ریزش موی آندروژنیک یا ریزش مو ارثی

دانه چیا را چگونه استفاده کنیم

بر مصرف دانه چیا معده خالی ، در هر زمان از روز اولین بار به غذاهای مورد نیاز اضافه شد.

دانه چیا را با مواد غذایی زیر ترکیب کنید:

  • ماست
  • شیر
  • دسرها
  • سالادها
  • غلات
  • محصولات پخته شده است

به ذکر است که مقدار بیشتری از این دانه های را مصرف کنید. روش دو قاشق سوپخوری در طول روز کافی. مصرف روزانه ممکن است کاهش خطر مشکلات گوارشی و شریانی و همچنین تعادل قند خون کمک. استفاده از خاصیت دانه برای لاغری و حداقل بار در هفته استفاده از آن.

طبعانتان سر است و دانه چیا برنامه غذاییتان را امتحان کنید با عسل مصرف کنید. دانه چیا با عسل است و باعث تقویت حافظه می شود.

منابع: اخبار پزشکی ، خودی ، مراحل سلامت ، خط سلامت ، زیبا