خواص پاستا در بدنسازی 6 دلیل برای خوردن پاستا


خواص ماکارونی در بدنسازی

خواص ماکارونی در بدنسازی این مقدار بسیار بالا است ، اما اکثر ورزشکاران و بدنسازانی که تازه شروع کرده اند فکر می کنند که این فقط غذا است گزینه ای برای ایجاد حجم بدن و عضلات.

اما این ایده کاملاً اشتباه است و ماکارونی خواص دیگری نیز برای ورزشکاران دارد به دلیل خواص آن باید در رژیم غذایی شما گنجانده شودبه البته پاستا به معنای رژیم غذایی است که حاوی کلسترول اشباع نشده است.

آشنایی با خواص ماکارونی در بدنسازی

آشنایی با خواص ماکارونی در بدنسازی

1. پروتئین و نقش آن در بدنسازی

پروتئین این یکی از مواد معدنی مورد علاقه بدنسازان است. زیرا این ماده معدنی باعث می شود تجمع ماهیچه ها و بافت ها سریعتر اتفاق می افتد.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی که این غذای خوشمزه سرشار از پروتئین مفید است. مفید یعنی اینکه به راحتی و به سرعت جذب بدن می شود و از طریق رگ های خونی به بافت های بدن می رسد.

این نوع پروتئین برای ورزشکاران بسیار مفید استزیرا بافت بدن اغلب پس از تمرینات سخت و سنگین دچار آسیب های جزئی می شود. در نتیجه ، با وجود این ماده معدنی آسیب های جسمی به سرعت بهبود می یابند و از طرف دیگر ، انرژی از دست رفته به سرعت باز می گردد

2. خواص ماکارونی در بدنسازی و در کربوهیدرات ها

خواص ماکارونی در بدنسازی و کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها آنها بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی ما هستند. حتی اگر گیاهخوار هستید ، شکی نیست که غذاهای رژیم غذایی شما حاوی کربوهیدرات هستند. چرا؟ این ماده برای تحریک مکانیسم ها و فعالیت های بدن شما مهم است.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی این غذای بی نظیر است حاوی کربوهیدراتهای سبک استبه این بدان معناست که وقتی کربوهیدراتهای ماکارونی وارد بدن می شوند آنها به سرعت به انرژی تبدیل می شوند و در هیچ کجای بدن تجمع نمی یابند.

انرژی زیادی در هر ورزش حرفه ای مورد نیاز استبه زیرا برای انجام حرکات ورزشی و افزایش کارآیی تمرینات خود باید توانایی لازم را داشته باشید تا بتوانید تمرینات سخت را بدون ضعف بدنی انجام دهید.

همچنین باعث کربوهیدرات موجود در ماکارونی می شود تحریک رشد عضلات و از سوی دیگر این ماهیچه ها بسیار قوی هستند به همین دلیل ، آنها به عنوان توده عضلانی سالم نیز شناخته می شوند.

3. قند خون خود را متعادل نگه دارید

یکی از مهمترین نکات در مورد آموزش این است که سطح قند خون نباید کاهش یابد و می توان آن را در حالت تعادل نگه داشت؛ زیرا هیپوگلیسمی باعث می شود ورزش کمتر کارآمد باشد و باعث می شود انرژی شما تخلیه شود.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی و تمرینات سنگین مهم است قند خون را متعادل نگه دارید. این غذای خوشمزه دارای ترکیباتی است سلنیوم است.

سلنیوم باعث می شود فعالیت آنتی اکسیدان ها را در بدن چندین برابر کنیدبه به دلیل این عملکرد ، آنتی اکسیدان ها سطح قند خون را با فعالیت آنها در بدن متعادل می کنند.

حتی اگر آنزیم های مسئول قند خون آسیب ببینند ، بهبود می یابند و سپس مانند سپری به دور آنها می پیچد تا دوباره آسیبی نبینند.

نکته مهم دیگر این است که پاستا دارای ترکیب منگنز است. این ماده معدنی به تنهایی می تواند سطح قند خون را در حین ورزش شدید متعادل کند.

4. به راحتی هضم می شود

دیگری از خواص ماکارونی در بدنسازی خودشه هضم آن بسیار آسان است. این یک مزیت بزرگ برای ورزشکاران است. زیرا آنها می توانند آن را به راحتی بلعیده و یک ساعت قبل از تمرین سریع هضم کنند.

هضم غذا قبل از ورزش بسیار مهم است. زیرا در بدنسازی و سایر ورزشها ، ماهیچه های شکم نیز به شدت دخیل هستند هنگامی که معده از غذا پر می شود ، منجر به مشکلات گوارشی در ورزشکاران می شود.

5. فیبر مفید برای دستگاه گوارش

از دیگری خواص ماکارونی برای ورزشکاران دارای الیاف مفید است. نوع فیبر موجود در این غذای خوشمزه به حدی است که حرکات روده را تنظیم می کند و ماهیچه های روده را تقویت می کند.

این خوراک برای واگن هایی که می خواهند علاوه بر رژیم غذایی بدنسازی حرفه ای انجام دهند ، انتخاب بسیار خوبی است. الیاف سبزیجات شما آن را زیاد انجام می دهید این ورزشکار در حین تمرینات سنگین دچار اسهال شدید می شودبه با این حال ، این مورد در مورد فیبر ماکارونی صادق نیست.

6. تامین انرژی بدون چاقی

یکی از دلایلی که ماکارونی غذای مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران است این است اگر این غذا را با چربی های اشباع نشده و رژیم غذایی تهیه کنید ، چاق نمی شوید. زیرا ماکارونی کلسترول ندارد.

علاوه بر این ، این ماده مغذی به دلیل داشتن ترکیبات بسیار قوی و حیاتی ، انرژی لازم را در حین ورزش تامین می کند و باعث تضعیف بدن نمی شود.

آیا خوردن پاستا می تواند برای تقویت عضلات و بدنسازی مفید باشد؟

یا خوردن پاستا می تواند در ساختن عضلات و بدنسازی مفید باشد

بله قربانبه حقیقت این است که ماکارونی حاوی کربوهیدرات است و این ماده یکی از آنهاست مهمترین مواد تشکیل دهنده و تقویت عضلات به حساب شما خواهد آمد. از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی این بدان معناست که با وجود ترکیب آن ، از تشکیل توده عضلانی سالم اطمینان حاصل می شود.

چرا؟ این غذای خوشمزه و منحصر به فرد سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است. البته برای کاهش میزان چربی ، بهتر است آن را با سس گوجه فرنگی خانگی و گوشت بدون چربی یا سینه مرغ میل کنید.

طرز تهیه نودل رژیمی برای ورزشکاران

برای آن از خواص ماکارونی در بدنسازی و برای لذت بردن از ورزش های دیگر ، باید رژیم نودل رژیمی یا رشته فرنگی کودکان را بیاموزید. در غیر این صورت ، مقدار زیاد گوشت چرب و چربی مورد استفاده برای تهیه این غذا نه تنها از حرکت خوب شما جلوگیری نمی کند ، در نهایت منجر به چاقی در شکم شما می شود.

بنابراین ، برای یادگیری این پاستا توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه کنید: طرز تهیه نودل رژیمی برای ورزشکاران

در پایان:

خواص ماکارونی در بدنسازی به نوعی ، اکثر متخصصان تغذیه آن را در بیشتر وعده های غذایی ورزشکاران گنجانده اند. زیرا این غذای خوشمزه باعث تحریک رشد و حجم ماهیچه ها می شود و از طرفی انرژی لازم را برای یک روز تمرین فراهم می کند.

منبع: کامل