داروهای خانگی کووید – ما از داروخانه مراقبت می کنیم درمان های خانگی کووید


بسیاری از درمان های خانگی کووید وجود دارد که می توانید انجام دهید. کرونا مثل بقیه شیوع پیدا می کند. اقدامات احتیاطی مهمترین راه برای جلوگیری از عفونت است.

لازم نیست یک کار را برای همه انجام دهیم زیرا بیماریهای متفاوتی داریم و میزان عفونت نیز می تواند متفاوت باشد.

بله ، مصونیت برای همه ما مهم است ، به ویژه این روزها. مصونیت فرد به مبارزه با هر نوع ویروس اعم از آنفولانزا یا کرونا کمک می کند.

داروهای خانگی برای کووید -19 و تقویت کننده ایمنی طبیعی

عزیزم

عسل یک تقویت کننده خوب ایمنی است. ما باید هر روز حتی به طور منظم عسل بخوریم.

شکر زرد

جیگری همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی خوبی است. این یک جایگزین خوب برای عسل است ، اگر نمی توانیم عسل یا عسل با کیفیت تهیه کنیم ، می توانیم از عسل استفاده کنیم.

زردچوبه

کووید یک ویروس است ، زردچوبه دارای خواص ضد ویروسی است. زردچوبه یک ادویه محبوب است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قرن ها به عنوان داروی گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است.

ماده فعال زردچوبه ، کورکومین ، مسئول رنگ زرد روشن ادویه است.

ادعا می شود که دارای اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد توموری و ضد التهابی است. به دلیل اثرات ضد التهابی ، کورکومین به عنوان یک درمان بالقوه برای COVID-19 پیشنهاد شده است.

تولسی

Tulsi یک گیاه سازگار با محیط زیست محسوب می شود ، به این معنی که می تواند به بدن در سازگاری با استرس و افزایش سطح انرژی کمک کند. در طب جایگزین ، معمولاً برای اضطراب ، استرس و خستگی استفاده می شود.

این می تواند در فرمولاسیون گیاهی برای درمان آسم ، برونشیت ، سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده شود.

زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ادویه ریشه ، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B6 و مواد معدنی مغذی مانند منیزیم و منگنز است.

در حقیقت ، زنجبیل خام حدود 79 درصد آب ، 18 درصد کربوهیدرات ، 2 درصد پروتئین و 1 درصد چربی دارد. در حقیقت ، بهترین راه استفاده از زنجبیل افزودن زنجبیل خام به غذاها و نوشیدنی های شما است.

زنجبیل به طور طبیعی گرم است و مصرف زیاد زنجبیل می تواند تأثیرات منفی بر سیستم گوارشی داشته باشد.

بنابراین ، مصرف متوسط ​​زنجبیل برای به دست آوردن مزایا ضروری است. به طور متوسط ​​، بدن ما به حدود 4 گرم زنجبیل نیاز دارد.

بهترین راه برای افزودن زنجبیل در رژیم غذایی این است که آن را به چای خود اضافه کنید. این نه تنها طعم را افزایش می دهد بلکه ضریب سلامت را نیز افزایش می دهد.

زنجبیل متبلور به درمان حالت تهوع کمک می کند. برای زنان بارداری که از حالت تهوع صبحگاهی رنج می برند مفید است.

آب پرتقال

پرتقال بیش از مقدار کافی از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C شما دارد. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است. پرتقال از سلول های شما در برابر موادی که برای بدن مضر هستند محافظت می کند.

کمبود ویتامین C می تواند منجر به تاخیر در ترمیم زخم ، اختلال در پاسخ ایمنی و ناتوانی در مبارزه صحیح با عفونت ها شود.

با بیماری کووید ، بدن به طور روزانه به ویتامین C نیاز دارد ، بنابراین روزانه آب پرتقال را امتحان کنید.

لیمو

لیمو همچنین منبع عالی ویتامین C است. لیمو ترش باید فواید سلامتی مشابهی داشته باشد ، به استثنای قند معمولاً افزوده شده ، که در صورت مصرف زیاد مضر نیست.

نوشیدن آب لیمو می تواند استرس را از بین ببرد ، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشد ، از کم خونی جلوگیری کند ، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش داده و در برابر بیماری های مختلف محافظت کند.

دارچین

ما از دارچین در کاری و بریانی استفاده می کنیم. افزودن دارچین به رژیم غذایی روزانه ما فواید زیادی دارد. دارچین یک ادویه بسیار خوشمزه با خواص دارویی فراوان است.

ثابت شده است که این ادویه در درمان عفونت های تنفسی ناشی از قارچ ها مثر است.

این ادویه معطر منبع غنی آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

می توانید دارچین را با چای یا آب ولرم با یک لیموترش تهیه کنید.

سیر

سیر همچنین یک آنتی بیوتیک عالی مانند زردچوبه و زنجبیل است. بله ، ما همیشه می توانیم از حبه سیر با آب استفاده کنیم و یا از آن برای تهیه سبزیجات استفاده کنیم.

ما می توانیم مربا سیر را با عسل درست کنیم ، که تقویت کننده خوبی نیز هست. افرادی که اسید یا سوزش سر دل دارند باید کمتر از سیر خام استفاده کنند.

ماست

Yougurd یک غذای عالی است که می توانید به طرق مختلف از آن استفاده کنید. پنیر خامه ای با شکر قهوه ای یک راه عالی برای تقویت ایمنی است ، به ویژه در بیماری کووید ، و به خلق و خوی کمک می کند تا بیشتر غذا بخورد و راحت تر هضم شود.

در Covid ، من پیشنهاد می کنم پنیر خامه ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کوارک پر از پروبیوتیک است. پروبیوتیک ها میکرو باکتری هایی هستند که بدن انسان برای حفظ تناسب اندام به آنها نیاز دارد. باکتری های خوب به طور طبیعی در بدن شما زندگی می کنند.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله یک خاصیت دارویی بسیار خوب است که همه ما با آن آشنا هستیم. ما باید اینها را در آشپزخانه خود نگه داریم. این دانه ها دو نوع هستند یکی کوچک و دیگری بزرگ که ما همیشه از آن در آشپزی خود استفاده می کردیم. کوچکترها سودمندتر هستند ، اما در صورت عدم دسترسی به موارد کوچک ، می توانیم از هر دو استفاده کنیم.

یک قاشق غذاخوری (11.1 گرم) دانه شنبلیله کامل حاوی 35 کالری و چندین ماده مغذی است (2 منبع مورد اعتماد):
فیبر غذایی: 3 گرم
پروتئین: 3 گرم
کربوهیدرات: 6 گرم
چربی: 1 گرم
آهن: 20٪ ارزش روزانه (DV)
منگنز: 7٪ DV
منیزیم: 5 درصد DV

دانه رازیانه

دانه رازیانه علاوه بر کاربردهای فراوان در آشپزی ، طیف وسیعی از مزایای سلامتی را دارد و می تواند اثرات آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته باشد.

چای گیاهی با 1/2 قاشق چایخوری دانه رازیانه ، 1/4 قاشق چای خوری زیره ، 1/4 قاشق چایخوری دانه کاروم (Ajwain) ، 1/4 قاشق چایخوری دانه گشنیز ، 2 عدد لوبان (میخک) ، 1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل یا زنجبیل خوب است و برای آن مصونیت مفید است

خرما خشک

مناسبت ها

ترکیب آهن و کربوهیدرات بالا در خرمای خشک می تواند انرژی مفیدی را برای بدن فراهم کند. ما بیش از 6000 سال است که از داده ها استفاده می کنیم.

خرما برای افزایش انرژی ، تحریک زایمان ، سم زدایی بدن و التهاب مفید است.

خرما خشک منابع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، آهن و پتاسیم است.

اطلاعات تغذیه ای
دو عدد خرما خشک شامل:
کالری: 110
پروتئین: 1 گرم
چربی: 0 گرم
کربوهیدرات: 31 گرم
فیبر غذایی: 3 گرم
شکر: 27 گرم