در حال حاضر احساس بهتری نسبت به بدن خود دارید


چه کسی می گوید شما نمی توانید احساس بهتری نسبت به جسمی که در آن هستید انجام دهید.

لازم نیست روزها یا حتی ماه ها منتظر بدن مورد نظر خود باشید. شما می توانید از آنچه در حال حاضر دارید و آنچه بدن شما اکنون می تواند برای شما انجام دهد قدردانی کنید.

اغلب اوقات ، هنگامی که بیست کیلو وزن کم می کنیم ، وقتی بعد از بارداری از شر وزن خود خلاص می شویم ، یا وقتی به وزن قبل از رابطه برمی گردیم ، احساس می کنیم که زندگی ما عالی خواهد بود و همه چیز بهتر خواهد شد.

ما خود را به خاطر آنچه نداریم و آنچه به آن نرسیده ایم عذاب می دهیم.

در این مقاله US News and World Report آمده است: “اکثر مردم وقتی به وزن مورد نظر خود می رسند ، رقص شادی کمی انجام می دهند – و برای برخی ، کاهش وزن منجر به بهبود سلامت و کیفیت زندگی می شود که واقعاً بر میزان پایداری شادی آنها تأثیر می گذارد. اما برای اکثر ما ، وقتی هیجان و تعریف و تمجیدهای ناشی از کاهش وزن از بین می رود ، متوجه می شویم که خوشحال تر از قبل نیستیم. سوزان آلبرز ، روانشناس کلینیک کلیولند و نویسنده هفت کتاب در مورد تغذیه آگاهانه می گوید ، برخی از ما حتی بدبخت تر هستیم. “

“در حقیقت ، در مطالعه ای که توسط دانشگاه کالج لندن انجام شد ، هنگامی که افراد” با موفقیت “وزن خود را کاهش دادند ، احتمال ابتلا به افسردگی در واقع بیشتر شد.”

اما لازم نیست اینطور باشد.


چهار کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

ابتدا مقایسه بدن خود را با بدن دیگران متوقف کنید.

هر کس متفاوت است. ترکیب ژنتیکی افراد متفاوت است. سبک زندگی متفاوت است. حتی اگر غذاهای یکسانی بخوریم و به یک شکل حرکت کنیم ، واکنش بدن ما متفاوت است.

به عبارت دیگر ، ما فردی هستیم.

اغلب ما خود را با دیگران مقایسه می کنیم و هیچ اطلاعاتی از زندگی آنها نداریم. ما نمی دانیم که آنها از دارو استفاده می کنند یا رژیم خاصی را دنبال می کنند. ما نمی دانیم آیا آنها شرایط پزشکی خاصی دارند که بر چگونگی متابولیسم غذاها تأثیر می گذارد یا به تمرینات خاصی پاسخ می دهد.

ما اطلاعات بسیار کمی داریم ، و با این حال به مقایسه می پردازیم.

یکی از ساده ترین راه ها برای احساس بهتر در مورد بدن خود ، کنار گذاشتن مقایسه است. در عوض ، مکان را با بدن خود و جایی که می خواهید باشید مقایسه کنید. با پزشک و متخصص تغذیه خود ملاقات کنید و اقدامات لازم برای بدست آوردن بدن مورد نظر خود را تعیین کنید.

دوم اینکه از تعیین اهداف غیرواقعی برای خود دست بردارید.

این فقط در مورد اهداف سلامتی و تناسب اندام صدق نمی کند. این امر در مورد اهدافی که برای خود تعیین کرده اید صدق می کند.

به عنوان مثال ، اگر می دانید که فرد صبح نیستید ، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این یک هدف دست یافتنی است ، ساعت 5 صبح به باشگاه بروید. مطمئناً می توانید ساعت 5 صبح بیدار شوید اما حفظ این هدف و تبدیل آن به یک عادت برای شما دشوارتر می شود. بدتر از آن ، اگر ناموفق هستید ، احساس شکست خواهید کرد.

هنگامی که احساس شکست می کنید ، ادامه کار برای رسیدن به هدف سخت تر می شود. احساس می کنید ارزشش را ندارد. احتمال تسلیم شدن آنها بیشتر است. به عبارت دیگر ، این یک پیشگویی خودکفا می شود.

در عوض ، سعی کنید اهدافی را تعیین کنید که قابل دستیابی ، حساس به زمان و مربوط به آنچه می خواهید به آنها برسید باشد. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما برای شما و شیوه زندگی شما شخصی است. از آخرین روندها بگذرید مگر اینکه بدانید این چیزی است که واقعاً می توانید به اهداف خود برسید.

سوم ، ما تغییرات را پیاده سازی نمی کنیم. ما فقط شکایت داریم

اگر مواردی در رابطه با اهداف سلامتی و تناسب اندام شما در حال انجام است که می خواهید آنها را تغییر دهید ، وقت آن رسیده است که از شکایت و صحبت در مورد آن دست بکشید. وقت آن است که با پزشک یا متخصص تغذیه خود ملاقات کنید ، برنامه ای تهیه کنید و سپس روی آن کار کنید.

این مقاله CNBC ، 6 راه برای دستیابی به اهدافی که در واقع شما را موفق می کند ، نحوه دستیابی موفقیت آمیز به اهداف خود را شرح می دهد ، و در هیچ جا “شکایت” را ذکر نکرده است.

ما آنقدر بارها شنیده ایم که “برنامه ریزی ، انجام ، عمل و آزمایش” یک الگوی عالی برای دنبال کردن است. علاوه بر این ، باید این مقاله Ted.com را بخوانید ، “آیا می خواهید به اهداف خود برسید؟ این 4 عادت را کنار بگذارید. از بین چهار عادت ذکر شده ، احتمالاً در این مورد عادت دوم مناسب ترین است ، یعنی “حذف کلمه” خوب “.

این مقاله در ادامه بحث می کند که چگونه کلمه “خوب” شما را از موفقیت باز می دارد.

چرا اهداف شما در عقب هستند؟ مل رابینز ، سخنران انگیزشی می گوید شاید به دلیل کلمه F: “خوب”. این کلمه کثیف باعث می شود فکر کنید که موقعیت های نامطلوب – احساس ناتمامی در محل کار ، حمل 50 پوند اضافی ، داشتن روابط دوستانه – به اندازه کافی خوب است که می توانید زحمت تغییر آنها را کنار بگذارید.

این را به عنوان زنگ بیداری خود در نظر بگیرید: زمان آن رسیده است که دیگر راضی به “خوب” نباشید و به جای آن روی “خوب” یا “عالی” تمرکز کنید. “

در نهایت ، نکته چهارم این است که شما شروع به قدردانی از دارایی هایی می کنید که در حال حاضر دارید و آنچه بدن شما در حال حاضر برای شما انجام می دهد.

اغلب ما روی نکات منفی تمرکز می کنیم. ما به چیزهایی که نداریم فکر می کنیم. ما وقت خود را صرف شکستن خودمان برای کارهایی که نکرده ایم می کنیم.

در عوض ، گاهی اوقات باید میزان عملکرد بدنمان را بدون اینکه به آن فکر کنیم ، بررسی کنیم. ریه های ما هوایی را که تنفس می کنیم تصفیه می کند. سیستم گوارشی ما غذا را دریافت کرده و به انرژی تبدیل می کند تا بتوانیم کارهای روزانه خود را انجام دهیم. دهان و مغز ما را قادر می سازد تا افکار و گفتگوها را انجام دهیم.

حتی وقتی ورزش می کنیم ، بدن ما کارهای غیر ارادی را انجام می دهد که به ما کمک می کند انعطاف پذیری و قدرت خود را افزایش دهیم.

بنابراین دفعه بعد که به بدن خود فکر می کنید ، جلوی آینه قدم بگذارید و از بدن خود برای همه کارهایی که برای شما انجام می دهد تشکر کنید.

لطفا ما را دنبال کنید و لایک کنید: