در رژیم کاندیدا چه سبزیجاتی می توانم بخورم؟

بارگیری سبزیجات یک استراتژی رژیم عالی است. سبزیجات مملو از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری ، انتخاب های عالی برای هر رژیم غذایی سالم هستند ، اما آیا همه سبزیجات یکسان هستند؟ باور کنید یا نه ، برخی از سبزیجات ممکن است برای انواع خاصی از رژیم ها مناسب نباشند. رژیم کاندیدا یکی از رژیم هایی است که در آن باید بیشتر مراقب نوع و میزان مصرف برخی سبزیجات باشید. برای درک انواع و دلایل حذف یا کاهش برخی سبزیجات ، ابتدا باید بدانید هدف رژیم غذایی کاندیدا چیست.

رژیم غذایی کاندیدا سنگ بنای درمان بیماری شناخته شده به نام کاندیدیازیس است. کاندیدیازیس شرایطی است که در آن کاندیدا آلبیکنس ، یک نوع معمولاً مخمر ، به یک ارگانیسم فرصت طلب در سیستم روده تبدیل می شود. کاندیدا آلبیکنس بخشی ذاتی از میکرو فلور سیستم روده است که به طور ایده آل با انواع باکتری های “دوستانه” برای حفظ سلامت بدن کار می کند. متأسفانه عوامل خارجی مانند استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها ، استروئیدها ، داروهای ضد بارداری خوراکی ، استرس و رژیم غذایی سرشار از غذاها و محصولات قندی اغلب باعث رشد بیش از حد کاندیدا آلبیکنس می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد ، مقدار زیادی سموم در بدن ترشح می شود و باعث ایجاد بی شمار مشکلات بهداشتی به ظاهر غیر مرتبط می شود. علائم کاندیدیازیس شامل عفونت های مزمن مخمر ، عفونت های مزمن سینوسی ، سندرم روده تحریک پذیر ، اضطراب ، افسردگی و خستگی است ، اما محدود نمی شود. رژیم غذایی کاندیدا با حذف مواد غذایی که باعث رشد آنها می شود ، غذای کاندیدا آلبیکنس را حذف می کند. در حالی که عاملان اصلی قند ، سرکه ، غذاهای تخمیر شده ، دانه های چسبناک و کربوهیدرات های سریع اثر هستند ، غذاهای دیگری نیز وجود دارد که توصیه می شود طبق دستورالعمل رژیم کاندیدا در حد اعتدال مصرف شود. غلات پیچیده و سبزیجات دارای نشاسته زیاد در این دسته قرار می گیرند زیرا در حالی که به سرعت مانند کربوهیدرات های ساده به قند تجزیه نمی شوند ، در واقع به قند تجزیه می شوند و کاندیدا را تغذیه می کنند. بنابراین کدام سبزیجات را می توانیم آزادانه بخوریم و کدام ها را در رژیم کاندیدا در حد اعتدال بخوریم؟

سبزیجات برای خوردن رایگان

سبزیجات پیاز مانند پیازچه ، سیر ، تره فرنگی ، پیاز ، پیاز سبز ، موسیر و شاه بلوط آب گزینه های خوبی برای رژیم غذایی کاندیدا هستند. از این گروه سبزیجات می توان برای افزودن طعم و بافت به وعده های غذایی استفاده کرد و پیاز و سیر به ویژه دارای خواص ضد قارچی هستند که به مبارزه با کاندیدا آلبیکنس کمک می کند. سبزیجات غنی از گل مانند کنگر فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکلی و گل کلم از غذاهای جانبی عالی هستند. استفاده کنید سبزیجات برگ دار مانند راکت ، کلم بروکسل ، کلم ، کاسنی ، کلم ، کیک ، کاهو ، کلم پیچ و اسفناج غذاهای اصلی را تکمیل می کنند و سالادهای خوشمزه ای را تداعی می کنند.

سبزیجات میوه ای ، حاوی آووکادو ، خیار ، بادمجان ، بامیه ، فلفل دلمه ای و کدو تنبل به شما در تهیه غذاهای خوشمزه بدون مخمر کمک می کند. سبزیجات ساقه از جمله مارچوبه ، کرفس ، سوئیس ، رازیانه و سرمه نیز طیف وسیعی از کاربردها در تغذیه دارند.

سبزیجات را در حد اعتدال بخورید

دو سبزی که باید در رژیم کاندیدا با احتیاط مصرف کنید عبارتند از: سبزیجات ریشه ای و سبزیجات غده ایبه این گروه شامل چغندر ، هویج ، جعفری ، تربچه ، شلغم ، کاساوا ، سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی شیرین است. شما همچنان می توانید از این سبزیجات در رژیم کاندیدا لذت ببرید ، اما وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که بیش از حد به این سبزیجات اضافه نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی بدون مخمر پس از رژیم کاندیدا ، به زندگی بدون مخمر مراجعه کنید.