دکتر متخصص تغذیه رژیم انوشه مناسب برای افراد شاغل


بسیاری از افراد شاغل در طول ساعات کاری به رژیم غذایی خود توجه نمی کنند. در بیشتر موارد ، یکی از وعده های غذایی حذف می شود یا غذا در زمان های غیر معمول خورده می شود. به عنوان مثال ، خوردن صبحانه یا کنار گذاشتن ناهار با همکاران در زمانهای غیر معمول ؛ پس از اتمام کار اداری و بازگشت به خانه ، آنها ناهار را در عصر صرف می کنند ؛ پرخوری در یک وعده غذایی اتفاق می افتد و هیچ ناهار یا میان وعده عصرگاهی نمی تواند منجر به پرخوری فرد در عصر یا شب عدم تحرک پس از بازگشت به خانه و زمان کافی برای هضم غذای خورده شده منجر به چاقی و سایر عوارض می شود.

تحقیقات نشان داده است که افراد شاغل زمان کمتری برای ناهار دارند. بیشتر کارکنان و مدیران ناهار را فراموش می کنند یا وقت کافی برای خوردن آن ندارند. همه باید متناسب با کارهایی که انجام می دهند غذا بخورند و مهمترین چیز این است که به طور منظم غذا بخوریم و از اختلالات خوردن اجتناب کنیم. البته به دلیل اینکه کالری کمتری مصرف می کنند ، افرادی که نشسته و سر میز هستند باید انرژی روزانه خود را کاهش دهند و از غذاهای پرکالری ، چرب و شیرین که به طور فراوان در ادارات و شرکت ها مصرف می شود و باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند ، خودداری کنند. در حالی که به بدن کمک می کند کالری کمتری بسوزاند ، تحرک دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از یبوست ناشی از نشستن زیاد و عدم فعالیت جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی و ورزش روزانه نیز برای کارکنان بسیار مهم است.

کسانی که فعالیت بدنی بیشتری انجام می دهند و بیشتر ورزش می کنند باید با توجه به فعالیت خود کالری بیشتری مصرف کنند و بهتر است این کالری دریافتی متعادل و از همه گروه های غذایی تامین شود تا بتواند انرژی کافی ، همه مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی را داشته باشد. مراقب بدن باشید. خوردن محصولات لبنی و دریافت مقدار کافی ویتامین D برای استحکام و سلامت استخوان بسیار مهم است.

در کارگران شب و شب ، تعادل تغذیه ای با اختلال در ساعت بیولوژیکی مختل می شود. اگر این افراد نمی توانند از دستور معمول سه طرفه پیروی کنند ، باید وعده های غذایی را به زمان های C ، B و A تقسیم کرده و بر این اساس نظم جدیدی ایجاد کنند.

کارکنان باید به طور کلی از غذاهای حاوی چربی و شکر اجتناب کنند ، میوه و سبزیجات بیشتری بخورند ، برای جلوگیری از سوء هاضمه و پرخوری به آرامی غذا بخورند و حداقل 30 دقیقه وقت صرف غذا کنند.