دیابت نوع 2 – آیا باید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کنید؟

به عنوان فردی که برای کنترل یا پیشگیری از دیابت نوع 2 سخت تلاش می کند ، یکی از رژیم هایی که ممکن است در مورد آن شنیده باشید برنامه رژیم کتوژنیک یا کتوژنیک است. این رژیم غذایی یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات است که شامل تقریبا.

  • 5 total کربوهیدرات کل ،
  • 30٪ پروتئین و a
  • 65 درصد چربی رژیم غذایی

اگر چیزی وجود دارد که این رژیم انجام دهد ، کمک به کنترل سطح قند خون است. با این وجود ، تغذیه خوب چیزی بیشتر از کنترل قند خون شما وجود دارد.

بیایید برخی از دلایل اصلی این رژیم را همیشه آنطور که به نظر می رسد ، مرور نکنیم …

1 -فاقد فیبر هستید. اولین مشکل عمده رژیم کتوژنیک فقدان جدی فیبر است. تقریباً همه سبزیجات از این برنامه جدا می شوند (به غیر از سبزیجات بسیار کم کربوهیدرات) ، و میوه قطعاً مجاز نیست. دانه های حاوی فیبر بالا نیز در این معادله وجود ندارد ، بنابراین بیشتر با پروتئین و چربی روبرو هستید – دو ماده غذایی که اصلاً فیبر ندارند.

این رژیم را دنبال کنید و در مدت زمان کوتاهی احساس سرزندگی خواهید کرد.

2. از نظر انرژی کم خواهید بود. یکی دیگر از مشکلات بزرگ رژیم کتوژنیک این است که شما برای اجرای برنامه ورزشی خود کم انرژی هستید. بدن شما فقط می تواند از گلوکز به عنوان منبع انرژی برای تمرینات شدید استفاده کند و اگر کربوهیدرات مصرف نکنید ، هیچ گلوکز در دسترس نخواهید داشت.

بنابراین ، رژیم کتوژنیک برای همه کسانی که می خواهند با تمرینات منظم یک شیوه زندگی فعال داشته باشند مناسب نیست.

3. ممکن است از مه مغزی رنج ببرید. کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کنند نیز ممکن است دچار مه مغزی شوند. باز هم ، این به خاطر این واقعیت است که مغز شما در درجه اول از گلوکز استفاده می کند.

برخی از افراد ممکن است بعد از یک یا دو هفته رژیم غذایی احساس بهتری داشته باشند زیرا مغز آنها ممکن است از انرژی بدن برای استفاده از کتون استفاده کند ، اما برخی دیگر هرگز احساس بهتری ندارند.

روی هم رفته ، این رژیم برای برخی از افراد به همین دلیل کار نمی کند.

4. وضعیت آنتی اکسیدانی شما کاهش می یابد. پس از همه ، مشکل نهایی رژیم کتوژنیک فقدان میوه و سبزیجات است – وضعیت آنتی اکسیدانی شما به طور چشمگیری کاهش می یابد.

آنتی اکسیدان ها در دفع آسیب های رادیکال های آزاد مهم هستند ، بنابراین نباید از آنها بی اهمیت گذشت. اگر از آنها استفاده نکنید ، ممکن است در آینده بیمار شوید.

بنابراین این نکات را در نظر داشته باشید زیرا خطرات مربوط به رژیم غذایی وجود دارد. رژیم کتوژنیک چربی را به جای قند به انرژی تبدیل می کند. این دارو در ابتدا برای درمان صرع طراحی شده بود ، اما اکنون تأثیر رژیم غذایی در حال بررسی است تا به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند تا قند خون خود را کاهش دهند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.