رمزگشایی دو P: فرزندپروری و رشد شخصی


در حال نوشتن این مقاله ، پسر نوجوانم پس از گذراندن شش ماه در مدرسه شبانه روزی خارج از کشور در حال پرواز است. ما تصمیم گرفتیم او را به خانه ببریم ، عمدتا به دلیل نژادپرستی و حوادث قلدری علیه او ، زیرا او تنها پسر نیمه آسیایی در کل مدرسه بود.

این چند ماه استرس زا بود برای ما که بخواهیم دلایل این حوادث را بفهمیم و نگران بهزیستی احساسی فرزندمان بودیم. من متوجه شدم نقش ما به عنوان والدین چقدر مهم است و ما چه مسئولیتی در تربیت فرزندانمان داریم تا مسئولیت اجتماعی داشته باشند.

ما نژادپرست به دنیا نیامده ایم. کودکان از سنین پایین پیامهای زیادی در مورد نژاد و نژادپرستی دریافت می کنند و بسته به تفسیری که از محیط زندگی خود دارند ، مخصوصاً از طرف والدین ، ​​الگوهای رفتاری اطراف خود را مانند اسفنج جذب کرده و در سنین نوجوانی آنها را متعلق به خود می کنند. و بعد از بزرگسالی

“نشانه بزرگ والدین رفتار کودک نیست. نشانه والدین واقعاً بزرگ ، رفتار والدین است. “اندی اسمیتسون

علائم را بشناسید

همه ما می توانیم به نحوه رفتار ما ، به عنوان والدین ، ​​در موقعیت های مختلف ربط دهیم. آیا می توانید خودتان را بشناسید یا با یکی از این سبک های مختلف فرزندپروری ارتباط برقرار کنید؟ یا شاید همپوشانی از یک شیوه فرزندپروری به سبک دیگر؟

  • سبک تربیتی اقتدارگرا

“این قانون من است یا قاعده نیست” – والدین بسیار مستبد منجر به بی اعتنایی به احساسات و عقاید فرزندان می شوند. فرزندان والدین اقتدارگرا تمایل دارند اعتماد به نفس پایینی داشته باشند زیرا معتقدند برای عقاید آنها ارزش قائل نیست. آنها همچنین به دلیل نارضایتی از والدین خود دچار مشکلات مدیریت خشم می شوند. والدین مستبد معمولاً توسط خودخواهی ، ناامنی و عدم اعتماد به نفس خود رانده می شوند.

عکس Chinh Le Duc در Unsplash
  • شیوه فرزندپروری بدون دخالت

در اینجا والدین کاملاً بی علاقه هستند ، هیچ تقاضایی از فرزندان خود ندارند ، طرد کننده و بی خیال هستند. اغلب اوقات ، این نوع از شیوه های فرزندپروری نشان می دهد که والدین به دلیل تجربه خود با والدین خود افسرده هستند ، بیش از حد کار می کنند یا از نظر احساسی در دسترس نیستند. فرزندان تربیت شده توسط والدین بدون مشارکت نیز تمایل دارند که بعداً در زندگی از نظر احساسی در دسترس نباشند و با تعهدات احساسی دست و پنجه نرم کنند. فقدان کلی مرزها در خانواده ای با والدین غیر مشارکتی همچنین منجر به فقدان مهارت های اجتماعی و سوء رفتار در دوران بلوغ از نوجوانی تا بزرگسالی می شود.

  • سبک فرزندپروری دلپذیر

برخلاف شیوه فرزندپروری بدون مشارکت ، والدین دلسوز در زندگی فرزندان خود نقش دارند. با این حال ، هیچ الزام و کنترل برای فرزندان آنها وجود ندارد. کودکان هیچ محدودیتی ندارند ، هیچ مسئولیتی ندارند ، اغلب به سوء مصرف مواد ختم می شوند ، زیرا هرگز کنترل را یاد نگرفته اند. والدین مدارا معمولاً از رویارویی ، درگیری و نداشتن مهارت و ساختار سازمانی دوری می کنند. آنها همچنین از عدم عزت نفس رنج می برند زیرا دائماً در تلاش هستند تا مورد پسند و دوست داشتن قرار گیرند.

سفر رشد شخصی ما به عنوان والدین

به عنوان والدین ، ​​ما “اولین نقطه تماس” فرزندان خود هستیم. یادگیری فرزندان ما بیشتر تحت تأثیر رفتار و مثال خود ما است. اگر والدین یک زندگی متعادل ، با بدن ، ذهن و روح هماهنگ داشته باشند ، فرزندان نیز پیروی خواهند کرد. اما آیا ما هستیم؟

عکس توسط امیلی مورتر در Unsplash

اما متأسفانه ، ما اغلب خود را تحت فشار زیادی قرار می دهیم تا والدین “کامل” باشیم و انتظارات زیادی از خود ایجاد می کنیم که اگر این انتظارات به ناچار برآورده نشوند (عمدتا به دلیل غیر واقعی بودن آنها) ، ما مقصریم به و همه چیز تبدیل به یک دور باطل می شود. پس از اینجا کجا برویم؟

“تربیت فقط رشد فرزندان ما نیست. این همچنین در مورد رشد شخصی ما به عنوان والدین و فرصتی مناسب برای کشف این است که واقعاً چه کسی هستیم و کجا می خواهیم باشیم. “

اعتماد به نفس ما

ما به عنوان والدین اغلب با سرعت زیاد می دویم و سعی می کنیم بین کار ، کارهای خانه ، مهلت ها ، خرید تعادل برقرار کنیم و لیست همچنان ادامه دارد. ما آنقدر در این کارها غرق شده ایم که فراموش می کنیم با فرزندانمان “حاضر” باشیم و واقعاً با آنها ارتباط داشته باشیم. در عوض ، وقتی با آنها هستیم ، هنوز تماس می گیریم ، پیام ها را بررسی می کنیم ، چند کار را انجام می دهیم و حواس ما پرت می شود.

“ما باید با توقف مسابقه شلوغ و گذراندن زمان برای فکر کردن و آگاهی از خود ، زمان کیفی را با فرزندان خود بگذرانیم. هرچه هوشیارتر به عنوان افراد باشیم ، در برخورد با دیگران ، از جمله فرزندانمان ، بهتر عمل می کنیم. “

عکس توسط زک دورانت در Unsplash

ارزش خودمان

شناخت علائم عزت نفس پایین بسیار مهم است. برخی از آنها عبارتند از:

  • پرخاشگری نسبت به دیگران به عنوان یک مکانیسم دفاعی
  • افسردگی یا اضطراب داشته باشید
  • ایجاد عادات ناسالم مانند نوشیدن ، مواد مخدر ، سیگار کشیدن ، پرخوری
  • عذرخواهی مداوم برای حوادثی که از کنترل شما خارج است
  • خیلی به خود سخت بگیرید
  • همیشه فکر کنید دیگران از شما بهتر هستند

عزت نفس پایین می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است خودتان والدین انتقادی داشته باشید ، قلدری ، عملکرد تحصیلی ضعیف ، روابط بدرفتاری از شرکای قبلی ، اخراج یا مشکلات مالی را تجربه کرده باشید. از آنجا که کودکان خود را از طریق چشم والدین خود می بینند ، به احتمال زیاد وقتی بزرگ شوند همان ویژگی های متمایز را به ارث می برند.

اگر ما به عنوان والدین بتوانیم عزت نفس پایین خود را بشناسیم و به آن بپردازیم ، می توانیم برای فرزندان خود الگویی باشیم که بتوانیم در جهت رشد خود تلاش کنیم و با وجود اشتباهاتمان بر چالش ها غلبه کنیم. “

نفس ما

برای درک و تعیین اینکه آیا نفس ما بر مهارت های فرزندپروری ما کنترل دارد ، باید چند سال از خود بپرسیم:

  • آیا همیشه به فرزندان خود می گویید که چگونه این کار را انجام دهند زیرا مسیر شما همیشه مسیر درستی است؟
  • آیا مسائل را شخصاً می گیرید؟
  • دستور کار چه کسی اولویت دارد؟ مال شما یا فرزند شما؟
  • آیا احساس می کنید همیشه باید تحت کنترل باشید؟

صادق باشیم ، همه ما آن را تجربه کرده ایم!

“نکته اصلی این است که خودآگاهی داشته باشیم تا بتوانیم بفهمیم که با نفس خود آموزش می بینیم.”

ویژگی اصلی فرزندان والدین خودپرور این است که آنها مردم را راضی می کنند ، به شدت به دنبال تأیید دیگران هستند و در این راه ناامنی های خود را ایجاد می کنند. خوشبختی آنها به دیگران بستگی دارد زیرا آنها در تمام زندگی خود به رضایت والدین خود برای تعیین ارزش و خوشبختی خود بستگی دارند.

چگونه می توانیم فرزندپروری را به یک تجربه کامل تبدیل کنیم؟ 

ما به عنوان والدین نمی توانیم در حالی که با وضعیت روانی خود دست و پنجه نرم می کنیم ، تجربه ای کامل داشته باشیم. برای خوشحال کردن دیگران ، ابتدا باید شاد باشید! بنابراین بیایید از اینجا شروع کنیم-

  • برای خودتان وقت بگذارید

زمان “من” خود را غیرقابل مذاکره کنید. قبل از مراقبت از دیگران باید مراقب خود باشید. من هر روز صبح بین ساعت 5:00 تا 6:00 صبح وقت “آرام” دارم وقتی مدیتیشن می کنم و از اولین فنجان چای خود لذت می برم! “زمان من” خود را پیدا کنید!

عکس توسط داستانهای بصری || برای Unsplash عجله کنید
  • با شریک زندگی خود وقت بگذرانید

زمان با شریک زندگی شما به اندازه زمان خانواده مهم است. برای برقراری ارتباط حداقل یکبار در ماه حداقل یک جلسه ملاقات کنید.

عکس توسط تراویس گروسن در Unsplash
  • آن را بگیرید

با والدین دیگر ارتباط برقرار کنید و برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مشابه ، گروه های حمایتی ایجاد یا به آنها بپیوندید. این می تواند کمک بزرگی برای والدین در مشکل باشد.

عکس توسط کیت کالواچ در Unsplash
  • شکرگزاری را تمرین کنید 

هر روز یک لحظه وقت بگذارید و به اطراف خود نگاه کنید و از داشته های خود قدردان و سپاسگزار باشید. این شما را شادتر ، مثبت تر و مقاوم تر می کند.

عکس میگل باوتیستا در Unsplash

اعلام پادکست

به درخواست بسیاری از دنبال کنندگان ، من اولین پادکست خود را در این ماه شروع می کنم! من قصد دارم اولین پادکست خود را با George Helou از EP7 (توانمندسازی هدفمند در 7 مرحله) شروع کنم. من در حال حاضر با او کار می کنم تا به عنوان یک مربی EP7 ، Empowerment Life Coach ، واجد شرایط باشم. یک ماجراجویی هیجان انگیز در پیش است! من و جورج در مورد رشد شخصی و فرزندپروری صحبت خواهیم کرد. مراقب این اتاق باشید!

برای همه شما آرزوی سلامتی دارم!

مقاله “رمزگشایی دو P: والدین و رشد شخصی” برای اولین بار در Health2bfree ظاهر شد.