رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه می توان با رژیم غذایی وزن خود را افزایش داد؟


تناسب اندام فقط به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد می توانند از ترس چاق شدن دچار اضافه وزن شوند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، مطمئناً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما همانطور که می دانید ، افزایش وزن به اندازه کاهش وزن دشوار است. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی برای افزایش وزن با همه شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 کیلویی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود به 1800 کالری در روز نیاز دارد. اگر این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، اگر بیش از 1800 کالری در روز بخورید ، بدن شما به سمت چاقی حرکت می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذایی که می خورید بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان دارای اثر چاق کننده قوی تری نسبت به 500 گرم مرغ است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه تغذیه چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه غذاهای مختلف را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی دارای 9 کالری است.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارند.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره شد ، چاقی کربوهیدرات از هر گروه غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

کدام مواد را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. اگر گوشت می خورید ، بهتر است وعده های غذایی پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. لوبیا همچنین کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. شما همچنین باید میوه ها را در رژیم غذایی خود برای سلامت بدن خود و تامین مواد و ویتامین های مختلف قرار دهید. محصولات غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان های سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، مطمئن شوید که روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز نظر شما در مورد رژیم افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را به ما اطلاع دهید. فراموش نکنید که منتظر نظرات و تجربیات شما دوستان عزیز هستیم.