رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در حقیقت ، این به معنی خوردن مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که برنامه رژیم دارند می خواهند سریع لاغر شوند یا وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند یک رژیم غذایی مناسب داشته باشند تا بدن و روح خود را سالم نگه دارند. به

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، ما می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال راه هایی برای افزایش وزن از طریق کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و بدن ایده آل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

البته افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به عنوان لاغر شناخته می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. تفاوت بین قد و وزن این افراد را مجبور به رژیم می کند. اما کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند به اهداف رژیم خود پایبند باشند بهترین توصیه تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن چی دکتر آماده سازی مهدی شادنوش برای مردم یک ضمانت است و فردی که نکات رژیم غذایی خود را پس از کاهش وزن رعایت کرده و از دوره تثبیت وزن جان سالم به در ببرد ، برای بازگشت به وزن قبلی بسیار اندک است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن معده و پهلو توصیه می کند برای بهترین نتیجه ، با شخص ورزش کنید.

ویژگی های تغذیه خوب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و … باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده میل کنید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف غذا نباید حذف شود مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش روزافزون زندگی ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره و تغذیه مناسب به مطب مراجعه کنند تا بتوانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه مشاهده و در بخش رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک ارسال کنید.

پس از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، پزشک یک برنامه تغذیه مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. همچنین اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • رژیم منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه با رژیم چاقی وزن خود را افزایش دهیم

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است.حالا افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت متخصص تغذیه ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی ارزان و مناسب را در وعده های غذایی خود قرار داده و از تناسب اندام و افزایش وزن خود حمایت کنند.

غذای م forثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین بالایی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده برای سلامتی انسان خطرناک است.

پنیر دارای کالری و کلسیم زیادی است و خوردن آن برای صبحانه و شام بر وزن فرد می افزاید.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل سهولت تهیه ، یکی از بهترین غذاها برای کاهش سریع وزن است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از دانه ها و میوه های خشک است. گرانولای سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین ، یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده غلات معادل 450 کالری است و وقتی با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و در تهیه آن و طعم دادن به آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که به راحتی در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز کمتر غذا بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر کالری بیشتری نسبت به جذب خود بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز شما را سیر نگه می دارد و به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که بسیار توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پختن مراقب کالری آنها باشید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است به شرطی که وعده غذایی با کره و پنیر تهیه نشود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که گرسنگی راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند اسیدهای چرب امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

تغذیه سالم ، به معنای رفتن بدون غذا و پیروی از برنامه های رژیم غذایی دقیق نیست. سالم ماندن با انتخاب درست غذا ، از جمله اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ممکن خواهد بود.

تغذیه متعادل ، شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با حجم مناسب در وعده های غذایی است و مواد مغذی ایده آل را برای بدن فراهم می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما یک رژیم غذایی جامع ، شامل همه گروه های غذایی و مصرف مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی های اشباع و شکر کمتر ، شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز شما بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم وعده های غذایی

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی می تواند به شما در تغذیه سالم کمک کند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن تامین کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را از بین می برند و به دلیل داشتن فیبر زیاد میل به خوردن را کاهش می دهند.

دانه کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل در رژیم غذایی شما همچنین می تواند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهد.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روی برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. برای مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به هر دلیلی مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در وعده های غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.