رژیم غذایی و بهداشت دندان

همه می دانیم که خوردن غذاهای شیرین ، آب نبات و نوشابه باعث پوسیدگی دندان می شود. این بدون فکر است. اما این بینش عمیق تر در مورد ویژگی های رژیم غذایی و تأثیرات آن بر سلامت دندان ها و پوسیدگی دندان برای من همانطور که برای من جذاب است.

بسیاری از ما معتقدیم که هنگامی که دچار پوسیدگی دندان می شوید ، این حفره برگشت ناپذیر است و تنها راه حل این است که قسمتی از دندان خود را حفاری کرده و با مواد مصنوعی پر کنید. با این حال ، ثابت شده است که راه هایی برای برگشت طبیعی پوسیدگی دندان وجود دارد. مطالعات نشان داده است که پوسیدگی و پوسیدگی دندان می تواند با رژیم غذایی معکوس شود.

62 کودک مبتلا به پوسیدگی دندان به سه گروه مختلف تغذیه تقسیم شدند. گروه 1 رژیم غذایی استاندارد به همراه بلغور جو دوسر سرشار از اسید فیتیک دریافت کردند. گروه 2 رژیم معمولی داشت و با ویتامین D3 مکمل شد. گروه 3 رژیم غذایی بدون دانه داشتند و ویتامین D3 به آن اضافه شد.

نتایج نشان داد که گروه 1 که رژیم غنی از غلات و اسیدهای فیتیک مصرف می کردند ، افزایش خلأ داشتند. گروه 2 پیشرفت هایی در تعداد حفره ها نشان داد. گروه 3 که رژیم غذایی غنی از غلات با غذاهای غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات ، میوه ها ، گوشت ، شیر و ویتامین D3 داشتند ، بیشترین پیشرفت را داشتند. تقریباً تمام حفره های این گروه بهبود یافتند.

به گفته دکتر از نظر وستون پرایس و چند عامل دیگر ، چهار عامل اصلی در پوسیدگی دندان نقش دارند:

کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی (کمبود کلسیم ، کمبود منیزیم و کمبود فسفر)

کمبود ویتامین های محلول در چربی (A ، D ، E و K ، به ویژه کمبود ویتامین D3)

از غذاهای غنی از اسید فیتیک زیاد استفاده کنید

مصرف بیش از حد شکر فرآوری شده

نکته اصلی برای من ماهیت مخرب غذاهای غنی از اسید فیتیک است که بسیاری از ما به طور منظم ، اگر نه روزانه ، مصرف می کنیم. اگر این اصطلاح برای شما ناآشنا است ، اسید فیتیک یا فیتات یک مسدود کننده معدنی و مهارکننده آنزیم است که در غلات ، آجیل ، دانه ها و لوبیا یافت می شود و می تواند مشکلات سلامتی جدی در رژیم غذایی ما ایجاد کند.

دلیل اصلی تبدیل شدن اسید فیتیک امروزه به این دلیل است که ما تکنیک های قدیمی تهیه غذا مانند خیساندن ، جوانه زنی یا تخمیر را که اسید فیتیک را از بین می برد ، رها کرده ایم.

اسید فیتیک بیش از حد به دو طریق باعث کمبود مواد معدنی می شود – با جلوگیری از جذب مواد معدنی و همچنین شستن آنها از استخوان ها و دندان ها – که می تواند منجر به پوکی استخوان و مشکلات دندانی شود.

بنابراین آیا مجبورید صبحانه به طور کامل بدون جو دوسر مورد علاقه خود عمل کنید؟ نه ، نه لزوما. پیشنهاد می کنم آن را به 2 یا 3 بار در هفته محدود کنید نه روزانه. من همچنین توصیه می کنم هر دانه را قبل از پخت به مدت 3 یا 4 ساعت یا یک شب قبل از پخت خیس کنید تا اکثر فیتات ها ، اگر نه همه ، از بین بروند. جوانه زنی یکی دیگر از روشهای عالی است.

آیا رژیم غذایی شما بر سلامت دندان شما تأثیر می گذارد آیا حاضرید تغییری ایجاد کنید؟ یا بچه های شما؟