رژیم غذایی پروتئین – چگونه کار می کند؟

آیا واقعاً می خواهید یک بار برای همیشه وزن اضافی خود را تنظیم کنید؟ سپس به دنبال یک سبک زندگی سالم باشید که حفظ وزن را برای شما آسان کند.

یک رژیم غذایی پروتئینی یا رژیم غذایی پر پروتئین راهی عالی برای خوردن غذاهای خوشمزه و سالم است. مزیت بزرگ رژیم پروتئینی این است که به غذاهای ناسالم متوسل نخواهید شد زیرا غذای کافی دریافت خواهید کرد که از خوردن میان وعده جلوگیری می کند.

یک وعده غذایی غنی از پروتئین هرگز خسته کننده نمی شود، دستور العمل های خوشمزه زیادی وجود دارد که می توانید کنار هم بگذارید. فقط لازم است به روشی متفاوت غذا بخورید. هنگامی که بر این امر مسلط شدید، تغذیه آن بسیار آسان است. خوردن غذاهای غنی از پروتئین بدن شما را سیر نگه می دارد و کالری بیشتری می سوزاند و شما را در مسیر درست نگه می دارد.

رژیم پروتئینی، چگونه کار می کند؟

با یک رژیم پروتئینی، میزان کربوهیدرات دریافتی را محدود می کنید، به این معنی که قند کمتری می خورید. با خوردن پروتئین بیشتر، به کربوهیدرات کمتری نیاز دارید که از افزایش قند و مصرف غیر ضروری چربی جلوگیری می کند. بدن ما برای عملکرد صحیح به مواد مغذی کافی نیاز دارد. سه مصالح ساختمانی زیر برای عملکرد صحیح مورد نیاز است.

چربی ها: همه به چربی نیاز دارند، این نوعی سوخت است. برای ساختار سلولی و جذب ویتامین ها به چربی نیاز دارید. چربی ها به ذرات کوچک تجزیه می شوند که به آنها اسیدهای چرب نیز می گویند.

اسیدهای چرب انرژی آزاد می کنند، این انرژی برای رشد چشم، سیستم عصبی و مغز شما مورد نیاز است. علاوه بر این، اسیدهای چرب برای سیستم ایمنی شما نیز مهم هستند.

پروتئین ها: سوخت دیگر پروتئین ها هستند. پروتئین ها برای ساختن و حفظ عضلات مورد نیاز هستند. پروتئین ها یکی از سه سوخت اصلی مورد نیاز بدن شما هستند.

پروتئین ها به سرعت جذب بدن نمی شوند زیرا از اسیدهای آمینه مختلفی ساخته شده اند. برای پردازش پروتئین ها، آنها باید در معده و روده شما هضم شوند. پس از این هضم، اسیدهای آمینه شل برای جذب بدن شما باقی می ماند.

رژیم غذایی پر پروتئین تضمین می کند که چندین لحظه غذا خوردن در طول روز وجود داشته باشد تا پروتئین ها همیشه هضم شوند

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها برای نگه داشتن بدن در دمای مناسب مهم هستند. شما می توانید کربوهیدرات ها را در منابع غذایی مختلف مانند سیب زمینی، نان، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و شکر پیدا کنید.

وقتی مقدار زیادی کربوهیدرات می خورید، بدن شما قند زیادی دریافت می کند. وقتی قند زیادی وارد می شود، به چربی تبدیل می شود. اینها ذخایر شما هستند و بدن شما با زمان های بد سازگار می شود. این چربی ها ضروری هستند، اما اگر بیش از حد از آنها تولید کنید، اضافه وزن دارید.

با یک سبک زندگی ناسالم، تعادل خوبی بین مواد مغذی مختلف بدن شما وجود ندارد. اگر سبک زندگی ناسالمی دارید، مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی می خورید. این دو ترکیب بدی هستند که باعث چاقی می شوند.

از طریق یک رژیم غذایی پروتئینی، متوجه خواهید شد که چگونه می توانید با افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود، سالم تر غذا بخورید. با خوردن پروتئین بیشتر، توده عضلانی را از دست نمی دهید، اما ماهیچه های شما قوی می مانند. به راحتی می توان از میان وعده های ناسالم صرف نظر کرد زیرا با این سبک زندگی، دیگر نیازی به غذاهای ناسالم ندارید.

یک رژیم غذایی موثر

رژیم غذایی پر پروتئین سبک زندگی است که از خوردن ناسالم اجتناب می کند. وقتی اینطور غذا می خورید، پروتئین های مهم بیشتری دریافت می کنید و کربوهیدرات های غیر ضروری کمتری دریافت می کنید. پروتئین ها به ساخت و حفظ عضلات شما کمک می کنند. عضله از انرژی استفاده می کند که به شما کمک می کند چربی بیشتری بسوزانید.

ممکن است تعجب کنید که در تخم مرغ پروتئین کمتری نسبت به سایر محصولات مانند ماهی، آجیل و گوشت وجود دارد. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا نه تنها شامل خوردن تخم مرغ، بلکه از مخلوطی از ماهی (تون، ماهی آزاد)، گوشت (استیک، مرغ، رست بیف) و محصولات لبنی است.

پنیر نوعی فرآورده لبنی است که پروتئین بالایی دارد اما همچنین دارای چربی بالایی است. شیرهای سالم‌تر شامل پنیر کم‌چرب، موزارلا و پنیر بز است. همچنین این امکان برای گیاهخواران وجود دارد که پروتئین کافی مصرف کنند.

این را می توان با جایگزینی گوشت و ماهی با دانه ها، آجیل ها، لوبیاها و جایگزین های گوشت به دست آورد.

مراحل مختلف رژیم پروتئینی

رژیم پروتئینی یک رژیم غذایی موقتی نیست، یک روش زندگی است. پس از استفاده از این رژیم در نظر گرفته شده است که ادامه دهید. بنابراین رژیم غذایی به چهار مرحله تقسیم می شود. پس از مرحله شروع اولیه، به تدریج چربی ها و کربوهیدرات ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در نهایت، شما به یک رژیم غذایی با تعادل سالم بین بلوک‌های سازنده مختلف باز می‌گردید. این امر تبدیل این رژیم غذایی به یک سبک زندگی سالم را آسان می کند.

مرحله تأسیس

در مرحله اول این رژیم فقط وعده های غذایی غنی از پروتئین می خورید. آنها این وعده های غذایی را با سبزیجاتی مانند اندیو و کلم بروکلی تکمیل می کنند. کربوهیدرات در این مرحله اول مجاز نیست. در این مرحله اول نوشیدن آب کافی بسیار مهم است.

این برای دفع زباله ضروری است. مرحله راه اندازی به طور متوسط ​​سه ماه طول می کشد و در این ماه ها شما اولین گام ها را به سمت یک سبک زندگی سالم بردارید.

فاز ترکیبی

در مرحله بعد، وعده های غذایی شبانه غنی از پروتئین با وعده های غذایی معمولی جایگزین شد. سپس این وعده های غذایی شامل سبزیجات با ماهی یا گوشت است. مرحله دوم این رژیم به طور متوسط ​​دو ماه طول می کشد.

مرحله انتقال

در این مرحله از رژیم غذایی، می توانید به تدریج کربوهیدرات ها و قند را دوباره وارد کنید. نان برای صبحانه دوباره امکان پذیر است و می توانید به تدریج مقداری کربوهیدرات جذب کنید.

مرحله گذار یک ماه طول می کشد و تضمین می کند که شما یک سبک زندگی سالم را ایجاد کنید. پس از اتمام این مرحله، می دانید که بدون محاسبه چه تعداد کربوهیدرات می توانید دریافت کنید.

وزن متناسب

مرحله آخر همه چیز در مورد بازگشت به غذا خوردن عادی است. میان وعده های غنی از پروتئین بخشی از رژیم غذایی روزانه شما هستند. در مراحل پایانی این رژیم، بدن شما به یک رژیم غذایی معمولی با تعادل سالم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها سازگار می شود.

با گذراندن مراحل این رژیم، مطمئناً می دانید که وزن خود را حفظ کرده و سبک زندگی سالمی را در پیش خواهید گرفت.