رژیم کتوژنیک

برای بسیاری از افراد ، رژیم کتوژنیک یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. این بسیار متفاوت است و به فرد رژیم غذایی اجازه می دهد از رژیم غذایی متشکل از غذاهایی استفاده کند که شما انتظارش را ندارید.

بنابراین رژیم کتوژنیک یا کتو ، رژیمی است که کربوهیدرات بسیار کمی دارد و چربی بالایی دارد. چند رژیم وجود دارد که می تواند روز شما را با بیکن و تخم مرغ شروع کند ، مقدار زیادی از آنها ، سپس بال مرغ برای ناهار و سپس استیک و کلم بروکلی برای شام. برای بسیاری ، این ممکن است خیلی خوب به نظر برسد. خوب ، با این رژیم غذایی ، امروز یک روز عالی برای خوردن است و شما قوانین را با این برنامه غذایی کاملاً رعایت کرده اید.

هنگامی که مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید ، بدن شما در حالت کتوز قرار می گیرد. این بدان معناست که بدن شما برای تامین انرژی چربی می سوزاند. برای وارد شدن به کتوز به چند کربوهیدرات نیاز دارید؟ خوب ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما ماندن زیر 25 کربوهیدرات خالص یک شرط مطمئن است. بسیاری معتقدند که باید در مرحله “القاء” ، زمانی که بدن خود را در حال کتوزینگ هستید ، زیر 10 کربوهیدرات خالص باقی بمانید.

اگر مطمئن نیستید کربوهیدرات خالص چیست ، اجازه دهید من به شما کمک کنم. کربوهیدرات خالص عبارت است از مقدار کربوهیدرات مصرفی منهای مقدار فیبر. بنابراین اگر در آن روز مجموعاً 35 گرم کربوهیدرات خالص و 13 گرم فیبر مصرف می کردید ، کربوهیدرات خالص روزانه شما 22 خواهد بود. آسان است ، درست است؟

بنابراین ، علاوه بر کاهش وزن ، کتو خوب است؟ خب ، بسیاری از مردم در مورد وضوح روانی خود در هنگام رژیم گرفتن صحبت می کنند. مزیت دیگر افزایش انرژی است. یکی دیگر کاهش اشتها است.

یکی از مواردی که باید در رژیم کتوژنیک نگران باشید این است که به آن “آنفلوآنزای کتو” می گویند. همه این را تجربه نمی کنند ، اما ممکن است برای آن سخت باشد. احساس بی حالی می کنید و ممکن است سردرد داشته باشید. خیلی طول نمی کشد. اگر چنین احساسی دارید ، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب و استراحت برای عبور از آن دارید.

اگر به نظر می رسد نوع رژیم مورد علاقه شماست ، منتظر چه هستید؟ ابتدا وارد کتو شوید. شما نتایجی را که می توانید در این مدت کوتاه به دست آورید باور نخواهید کرد.