سوخت و ساز بالا چیست و چگونه می توان به آن دستدیافت؟


تمام فرآیندهای شیمیایی در بدن شما متابولیسم فهمگویند. سرعت سوخت و ساز بدن شما بیشتر باشد ، کالری نیاز بیشتری داشته باشید. از دلایلی که باعث افراد با شنخورند چاق نشوند در خوردن کمی غذا حتی.

سرعت متابولیسم را معمولاً به عنوان میزان سوخت و ساز دانستن و شامل تعمیم داد کالری است که در یک زمادم در یک زمان م همچنین به آن کالریسوسی نیز شگوگویند. میزان سوخت و ساز را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • میزان متابولیسم پایه (BMR): این حالت هنگام خواب استراحت عمیق کالری مصرف می شود. میزان سوخت‌ساز مورد نیاز گرم نگه داشتن پمپاژ قلب ، کار کردن مغز و بدن.
  • متابولیسم در حال استراحت (RMR): میزان سوخت و ساز نیاز برای داشتن و صحیح بدن در حالت استراحت. 50-75.
  • حرارتی مواد غذایی (TEF): مقدار کالری است که بدن هنگام هضم غذا. TEF 10.
  • حرارتی ورزش (چای): کالری سوزانده شده در حین ورزش.
  • ترموژنز فعالیت های غیر ورزشی (NEAT): کالری مورد نیاز برای فعالیت های روزمره به غیر از ورزش. میزان کالری مصرفی تحرک ساده ، بدن ، ایستادن راه رفتن به منطقه.

عواملی وجود دارند که بر میزان سوخت و ساز بدنتان تأثیر قرار می گیرند:

سن

متابولیسم بدن ما با افزایش سن کاهش یافت. امر به افزایش زمان تبدیل و افزایش توده عضلانی می شود.

جنسیت

متابولیسم با توجه به جنسیت متفاوت است. عضلانی مردان بیشتر به همین سوختن و بدن آنها از زنان افزایش یافته است. و جنسیت عوامل موثری متابولیسم هستند که می توانند کنترل شوند. این حال ، تعدادی از دیگران تحت کنترل قرار دارند تا به اندام سالمی کمک کنید.

مطلب را بخوانید تا شوید که ویژگی ها کنترل کنید تا میزان بدین داشته باشید.

ورزش

تعجب ندارد که ورزش به شما کمک کند زندگی سالمی داشته باشید. و ساز بدن ما ورزش منظم و پس از آن نیز میزانش بالا. باعث بدن بدنتان در بدن افراد که ورزش توجهکنند ، سالمتر است. افراد پیر ورزش شدید متابولیسم بدن را در حد سالمی نگه دارید. ورزش کلید حفظ سلامتی و بهبود میزان متابولیسم.

همچنین بخوانید: چگونه متابولیسم بدن را بهمنظور کاهش وزن تنظیم کنیم

چرا میزان متابولیسم در میان افراد متفاوت است؟

از بدو تولد میزان متابولیسم بین افراد متفاوت است. بیان دیگر ، سوخت و بدن افراد در تولد سریع سریعتر از برخی دیگر. ژنتیک ممکن است در این اختلاف باشد ، اما دانش آموزان روی میزان تاثیری بر متابولیسم ، افزایش داشته اند توایش داشته اند.

اینجاست که بیشتر آزمایش می شود و میزان بدن و استراحت افراد چاق در شخص با طبیعی ، افزایش می یابد. پیشنهاد می کند که این تا حدی دلیل است که عضلات افراد چاق و بدین صورت است که خود را تحمل می کند.

اما یک موضوع بسیار واضح است ؛ میزان متابولیسم افراد مختلف برابر نیست. این تغییر به سن ، محیط و رفتار افراد است. این حال ، برای این نقش واقعی این میان نیاز به تحقیق بیشتر است.

حالت گرسنگی (قحطی) چیست؟

سازگاری متابولیکی ، که گرمازایی تطبیقی ​​یا مهمی در چاقی داشته اند. واقع واکنش بدن شما کمبود کالری ، حالت قحطی است. غذاهای کافی به بدنتان بدن سعی کنید میزان و میزان مصرف این کمبود انرژی جبران را کاهش دهید.

کاهش متابولیسم به واسطه کالری و کاهش وزن بین افراد بسیار متغیر. برخی از افراد ، به افراد چاق ، سریع سوخت و ساز کمتر می خواهد. سرعت کمتر می شود ، همچنین با استفاده از مشکل دشوارتر خواهد شد.

ژنتیک بر روی حالت تا حدودی به دنبال مواردی است که در گذشته برای ورزش یا ورزش در این امر نقش داشته است.

آیا واقعید سرعت متابولیسم بدن خود را افزایش داده و لاغر شوید؟

کاهش وزن تنها با مصرف کالری کمتر اتفاق افتاده است. برای کاهش وجود دارد باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود. در اینجا برخی از این راهِکارها ذکر کردند.

صبحانه را بخورید که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرد

در مورد این نظریه دارای وزن ، خوردن صبحانه مثل یک پادشاه ، مثل یک شاهزاده و خوردن یک آدم فقیر است. اما واقعیم مثل یک پادشاه صبحانه ، ناهار و شام.

نیست که در مورد غذا خوردن خود را در بشقاب. از تحقیق نشان می دهد برای صبحانه با قند کم و پروتئین بالا میل. پروتئین بدون چربی مانند یا تخممرغ در صبحانه.

همچنین بخوانید: نقش وعده های غذایی بر متابولیسم بدن

تمرینات هوازی انجام دهید

که تمرینات ساده هوازی (شامل تمرینات تناوبی با شدت بالا شدن) ، تنها میزان کالریسسوزیتان بالا. اما انجام تمرینات تناوبی با افزایش شدید و تمرینات بدن را برای ساعتهای بعد بالا نگه دارید که مسن ربیعد که مسان چربیدد که مسن چربید که مسان چربیب است.

واقعاً این است که شما به تنابی با بالا تمایل دارید که بر روی راه بروید. این که در این هم میزان افزایش تردمیل بدهید (حرکت روی تردمیل به سمت بالا و پایین ، مثل این که).

چای سبز بنوشید

چای سبز دم کرده است کافئین و اپیگالوکاتچین است ؛ این ماده سریع متابولیسم بدن را افزایش داد. یک فنجان دمِکردنی بنوشید بعد از ظهر نیز چای سبز میل. توجه داشته باشید که بیش از حد سبز می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

همچنین بخوانید: بهترین چای برای سلامتی کدام است؟