شروع رژیم غذایی خود ایمنی Paleo (AIP)

با افزایش اخیر بیماریهای شیوه زندگی ، بسیاری از ما نقش تغذیه سالم را درک کرده ایم. تحقیقات بارها و بارها نشان داده است که داشتن رژیم غذایی سالم در بازگرداندن سلامتی هنگام برخورد با یک بیماری مزمن بسیار مهم است. در اینجا من به طور خاص در مورد چنین رژیم غذایی ، رژیم غذایی خود ایمنی Paleo (AIP) صحبت می کنم. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این رژیم خاص برای شما تجویز شده یا حتی بدون توصیه شما انتخاب شده است. در هر صورت ، اگر فکر می کنید انتقال به این رژیم پس از سالها تغذیه ناسالم چالش برانگیز است ، بدون شک برخی از نکات اساسی می تواند کمک کننده باشد.

لیست را در دسترس خود نگه دارید

چه با پزشک کار کنید و چه بر جستجوهای اینترنتی تکیه کنید ، مطمئناً با لیستی از غذاهایی روبرو خواهید شد که در رژیم AIP باید از آنها اجتناب کنید. این لیست طولانی را چاپ کنید (هرچه جزئیات بیشتر بهتر باشد) و آن را در جایی در آشپزخانه خود قرار دهید که به وضوح قابل مشاهده باشد. به این ترتیب ، اگر تازه رژیم خود را شروع کرده اید ، می توانید قبل از تهیه غذا یا خرید به سرعت به لیست مراجعه کنید.

یک روال را اصلاح کنید

در حالی که انتخاب مواد غذایی در رژیم AIP نسبتاً محدود است ، آشپزی با غذای کمتر می تواند طاقت فرسا باشد. به عنوان مثال ، شما ممکن است همیشه یک غذای با کره درست کرده باشید و حتی نمی توانید تصور کنید که اگر مجبور باشید آن را با روغن نارگیل درست کنید و ممکن است به تسلیم شدن فکر کنید. برای جلوگیری از این امر ، مهم است که دستور العمل ها و غذاها را برای همه وعده های غذایی روز از همان ابتدا کنار هم قرار دهید. ممکن است در ابتدا تکراری به نظر برسد ، اما به شما کمک می کند تا قبل از فکر کردن در مورد آزمایش بیشتر با تعداد کمی از مواد ، به رژیم عادت کنید.

دستور العمل های خود را ایجاد کنید

یافتن اطلاعات زیادی در مورد غذاهای مبتنی بر AIP به صورت آنلاین یا آفلاین دشوار نیست. اکنون که این نوع رژیم ها رواج یافته است ، دنیای غذا با مجموعه دستور العمل های AIP آنها غنی تر می شود. با این حال ، مهم است که به امکانات رفاهی خود توجه کنید ، در درجه اول به خواربارفروشی محلی خود گوش دهید. به عنوان مثال ، اگر در گذشته عاشق ماکارونی بوده اید و در کتاب AIP با دستور العمل روبرو شده اید ، فقط به رشته فرنگی های چنار نروید. در مورد مواد تشکیل دهنده فکر کنید – آیا آنها به صورت محلی در دسترس هستند؟ به راحتی فکر کنید – آیا می توانید زمان و تلاش پشت دادگاه را پشت سر بگذارید؟ سرانجام ، به جوانه های چشایی خود فکر کنید – این که شخص دیگری چنار را دوست دارد به این معنی نیست که شما نیز دوست دارید. این ایده خوبی است که بفهمید چه موادی در دست دارید ، چگونه مزه آنها را بچشید و چگونه دستورهای فعلی خود را بدون قربانی کردن زمان ، تلاش و مزه زیاد با دستور العمل های جدید تطبیق دهید.

بپرید توی ماشین ، نپرید

مگر اینکه شرایط خاصی دارید که به شما توصیه شده است هر چیزی را که AIP نیست بلافاصله دور بیندازید ، ممکن است توصیه شود که یک وعده غذا را در یک زمان انجام دهید و سپس یک وعده غذا در یک زمان با وعده های غذایی شروع کل روز هموارتر خواهد بود. انتقال به کام AIP-friendly.