عواملی که باعث کاهش وزن بعد از یائسگی می شوند

کاهش وزن اضافی بعد از یائسگی یک هدف دست نیافتنی نیست. این برای زنانی که می توانند وقت بگذارند و یاد بگیرند چگونه با چالش های منحصر به فرد یائسگی مقابله کنند ، قابل دستیابی است.

روشهای مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد که هر خانمی باید بداند. تفاوت های ظریفی وجود دارد که این چالش ها را دشوار می کند. هنگامی که بتوانید این موارد را تشخیص دهید ، ذهن شما اعتماد به نفس و آرامش را در ارتباط با داشتن یک زندگی سالم ، باریک و پر جنب و جوش ایجاد می کند.

دو مورد مهم عبارتند از:

  • کاهش نیاز به کالری

بعد از یائسگی هنوز نیاز به مواد مغذی مانند چربی ، ویتامین ، مواد معدنی و کربوهیدرات وجود دارد. با این حال ، نیاز بدن به کالری کاهش می یابد. بنابراین شما باید غذاهایی بخورید که دارای مقادیر زیادی مواد مغذی اما کم کالری شیرین و خالی هستند. بهترین منابع این مواد مغذی هیدروکربن های پیچیده و فرآوری نشده ، سبزیجات و میوه ها هستند. همچنین می توانید گوشت هایی مانند مرغ و ماهی را امتحان کنید.

ورزش و کنترل کالری دست به دست هم می دهند. افرادی که به طور منظم غذا می خورند و ورزش می کنند وزن خود را کاهش می دهند. بدن سالم هر روز به بیست دقیقه ورزش نیاز دارد. در صورت داشتن هرگونه مشکل سلامتی ، بهتر است ابتدا با مشورت پزشک خود ورزش را شروع کنید.

  • کلسیم بدن نیاز دارد

با بالغ شدن بدن ، استخوان ها قدرت خود را از دست داده و شکننده می شوند. این به این دلیل است که آنها شروع به ضعیف شدن می کنند. آنها معمولاً به دلیل افزایش نیاز به غذا از گرسنگی می میرند. زنان در مرحله یائسگی به طور کلی از پوکی استخوان رنج می برند ، وضعیتی که باعث تخلخل و شکنندگی استخوان می شود. در چنین شرایطی ، ورزش با مصرف کافی کلسیم باعث کاهش قابل توجه استخوان می شود. بنابراین مطمئن شوید که مکمل مناسبی را در رژیم ورزشی خود برای رفع نیازهای کلسیم بدن قرار دهید.

برای کاهش وزن پس از یائسگی ، باید در زمان مناسب و به مقدار مناسب غذا بخورید.

  • در زمان مناسب غذا بخورید

مطالعات نشان داده است که خوردن وعده های غذایی کوچکتر و مکرر در طول روز و حفظ میزان معمول و معمول کالری روزانه ، تمایل بدن برای ذخیره چربی ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با مصرف مکرر غذا ، سلول های چربی بدن احساس می کنند که هیچ کمبودی وجود ندارد. در نتیجه ، تعداد آنها را کاهش داده و چربی ذخیره شده خود را به عنوان انرژی آزاد می کنند. وعده های غذایی مکرر و کوچکتر بین دریافت غذای روزانه شما این درس ارزشمند را به بدن شما می آموزد و به کاهش وزن کمک می کند. صبحانه مهم ترین وعده غذایی روز است. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید آن را از دست ندهید.

  • به مقدار مناسب غذا بخورید

شما باید به بدن خود اجازه دهید تا به وعده های کوچک و مکرر عادت کند. این به کاهش قابل توجه وزن کمک می کند. در حالی که زمان زیادی طول می کشد ، بدن شما وعده های غذایی کوچکتر را بیشتر در طول زمان می پذیرد.

با اجرای اقدامات فوق ، می توانید پس از یائسگی به کاهش وزن قابل توجهی برسید. ناگفته نماند که پس از انجام این کار ، خود را به فردی سالم تر ، زنده تر و شادتر تبدیل خواهید کرد.