فشار خون چیست



فشار خون نیرویی است که جریان خون فرد را در بدن جریان می دهد و اکسیژن را برای تمام سلول های بدن تأمین می کند. این قدرت از تپش قلب انسان ناشی می شود. فشار خون همه نیز در نوسان است. با افزایش فشار روانی یا جسمی فرد ، فشار خون او نیز افزایش می یابد.

ورزش نیز آن را افزایش می دهد. در حالت بیکاری کاهش می یابد. بسته به سن فشار خون بالا یا پایین می آید. چرا فشار خون بالا ایجاد می شود؟ در اینجا برخی از دلایل ذکر شده است. این نتیجه یک بیماری داخلی مانند بیماری کلیوی است. فشار خون به سه دلیل افزایش می یابد: (1) هنگامی که مقدار یا حجم خون با اضافه آب و نمک افزایش می یابد. (2) هنگامی که رگهایی که خون را از قلب به تمام نقاط بدن منتقل می کنند سفت و تنگ می شوند. (3) وقتی قلب خون را خیلی سریع و شدید پمپ می کند. فشار خون ممکن است احساس نشود ، اما به تدریج از داخل به اندام های بدن آسیب می رساند ، بنابراین فشار خون بالا “قاتل خاموش” نامیده می شود. در صورت عدم مدیریت ، آنها می توانند به بیراهه رفته و مسیر درست را از دست بدهند. عوارض فشار خون بالا منجر به سخت شدن عروق می شود. تجمع مواد چرب روی دیوارها یا داخل آنها را سخت می کند. دلایل زیر خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد. اثرات ارثی مشاهدات نشان می دهد که ممکن است علت وراثت باشد. در حالت عصبانیت ، هیجان و استرس ، فشار خون به طور موقت افزایش می یابد به طوری که روزانه دو تا چهار نفر می توانند به تدریج دچار فشار خون شوند. آیا من فشار خون بالا دارم؟ از آنجا که علائم آن واضح نیست ، تنها با معاینه قابل تشخیص است. چربی زیاد در عروق شما جمع می شود و آنها را سخت تر و باریک تر می کند. بیشتر استرس زا اگر والدین ، ​​برادر یا خواهر فشار خون بالا دارند ، شما نیز می توانید. نمک بیشتری بخورید سدیم موجود در نمک با تجمع آب بیشتر در خون ، حجم خون را افزایش می دهد. در نتیجه ، بسیاری از افراد از فشار خون بالا رنج می برند. چاقی اگر چاق هستید ، باید هنگام راه رفتن فشار بیشتری به قلب خود وارد کنید. چربی زیاد در عروق شما جمع می شود و آنها را سخت تر و باریک تر می کند. استرس بیشتر تست فشار خون نیز آسان است و این آزمایش بسیار سریع و آسان است. فشار خون بالا (سیستولیک =) زمانی است که قلب می تپد. فشار خون پایین (دیاستولیک = انبساط) زمانی است که قلب در حالی که قلب می تپد استراحت می کند. اینگونه است که فشار خون بیان می شود انقباض 120 گسترش 80 از 120 و 80 خوانده می شود. چگونه فشار خون خود را کنترل کنید یک نوار لاستیکی دور بازوی خود بپیچید و آن را با هوا پر کنید تا زمانی که فشار جریان خون را در بازوی شما متوقف کند. هنگامی که این هوا به آرامی تخلیه می شود ، اولین ضربان قلب که در این مدت به صدا در می آید ، انقباض شما است ، یعنی افزایش فشار خون. هنگامی که فشار هوا بیشتر آزاد می شود ، جریان خون عادی می شود و صدا متوقف می شود ، این افزایش شما است ، یعنی فشار پایین تر. آیا می توان خطر فشار خون بالا را کاهش داد؟ بله ، تغییر شیوه زندگی و عادات غذایی می تواند خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد. شما نمی توانید عوارض جانبی ارثی را مدیریت کنید ، اما می توانید مراقب باشید. کاهش وزن با ورزش متوسط ​​در رژیم غذایی خود وزن استاندارد خود را بیابید و وزن خود را کاهش دهید. کمتر چربی بخورید غذاهای چرب و غذاهای سرشار از کلسترول کمتر بخورید. به این ترتیب وزن خود را کنترل کرده و از خطر تجمع چربی اضافی در عروق خود محافظت می کنید. ورزش منظم ورزش باعث کاهش وزن و تقویت قلب می شود. حرکت نه تنها باعث تسکین می شود ، بلکه استرس و تنش را نیز از بین می برد. نمک کمتر بخورید هنگام پختن نمک و شکر کمتری اضافه کنید. لیمو ، تمر هندی ، زنجبیل ، فلفل ، روغن کنجد و گشنیز ، نعناع و ادویه ها را برای طعم و مزه اضافه کنید. نمک را به ظروف روی میز اضافه نکنید. به یاد داشته باشید که سس گوجه فرنگی و خیار نیز نمک زیادی دارند. از خوردن غذاهای کنسروی خودداری کنید ، آنها همچنین حاوی مقدار زیادی نمک هستند. همیشه در خانه غذا بخورید. به این ترتیب می توانید غذاهای تازه بخورید و میزان نمک خود را کنترل کنید. به اندازه کافی بخوابید روزانه کارهای آرامبخش انجام دهید ؛ یعنی کارهای خوب انجام دهید. به اندازه کافی بخوابید و سرحال خواهید شد. حداقل هر شش ماه فشار خون خود را چک کنید. هرچه زودتر تشخیص داده شود ، کنترل آن با Ta درست آسان تر است