قدرت سازگار کننده ها را آزاد کنید


از جانب افسانه موری
سردبیر

به عنوان ورزشکار ، همه ما می دانیم که سازگاری با اضافه بار پیشرونده بدن برای تقویت و تقویت عضلات چقدر اهمیت دارد. ما غالباً تمام مکانیسم هایی را که بدن ما در طول جلسات آموزشی شدید در طول سال طی می کند ، بدیهی می دانیم. همه این تمرینات فشار زیادی بر بدن ما و همچنین ذهن ما وارد می کند. من به عنوان یک برنده 8 بار خانم المپیا ، خیلی خوب می دانم که چنین آسیبی چه تاثیری می تواند بر فیزیولوژی ما بگذارد! در بازنشستگی من از مسابقات ، تعهد من برای ادامه تمرین با WINGS OF STRENGTH و ارتقاء بدنسازی زنان باعث می شود که دائماً در حرکت باشم. سعی می کنم غذای تمیز بخورم ، درست ورزش کنم و از مکمل های غذایی برای محافظت از خود در برابر استرس و خستگی (اعم از روحی و جسمی) که باعث خستگی و فرسودگی می شود ، استفاده کنم.

سازگارها = گیاهانی که به بدن در سازگاری با استرس کمک می کنند. Adaptogens سابقه طولانی در طب سنتی چینی و آیورودا دارد.

  • افزایش توانایی بدن برای مقابله با عوامل استرس زای داخلی و خارجی.
  • افزایش توانایی بدن برای کار و عملکرد ذهنی در حین فعالیت های استرس زا.
  • تأثیر متعادل کننده ای بر عملکرد بدن دارد.
  • به کاهش سطوح بالای کورتیزول ، که کاتابولیک هستند و می توانند باعث خستگی آدرنال شوند ، کمک کنید.

1) اشواگاندا

Ashwagandha با افزایش عملکرد آدرنال ، ایجاد تعادل بین هورمون های استرس ، بهبود عملکرد تیروئید ، آرامش ذهن ، رفع اضطراب و افزایش انرژی به بدن در مقابله با استرس کمک می کند. Ashwagandha استرس داخلی مزمن ناشی از خستگی آدرنال را کاهش می دهد. Ashwagandha به کاهش التهاب کمک می کند ، فشار خون را کاهش می دهد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند! این گیاه برای سلامت مغز بسیار مفید است. حافظه ، عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و حتی می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

2) رودیولا

رودیولا به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند. کورتیزول هورمون اصلی استرس ما است و در مواقع استرس شدید روانی و جسمی (دعوا یا گریز) آزاد می شود. کورتیزول کاتابولیک است و سطوح بیش از حد آن می تواند از بافت ماهیچه ها تغذیه کند. رودیولا با کاهش سطح کورتیزول و اثرات مضر کاتابولیکی که این هورمون ایجاد می کند ، به عنوان یک بافر کورتیزول عمل می کند. رودیولا دارای اثر ضد خواب آلودگی است ، مه مغز را کاهش می دهد و عملکرد و تمرکز ذهنی را در زمان استرس افزایش می دهد. این گیاه برای کنترل قند خون و کمک به کسانی که از دیابت رنج می برند مفید است.

افسانه موری

3) باسیل مقدس

ریحان مقدس به عنوان یک مکمل ضد پیری در هند شناخته می شود. اثرات بهبود شناختی ، بهبود زمان واکنش ، کاهش فشار خون ، بهبود شرایط پوستی ، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود پاسخ به استرس به مواد شیمیایی گیاهی موجود در ریحان مقدس نسبت داده می شود.

4) CAT

Maca در یک مورد سازگار و فوق العاده است. ماکا حاوی فلاونوئیدها است که می تواند سطح انرژی شما را بهبود بخشد. سرشار از فیبر ، پروتئین ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است. این به بهبود میل جنسی ، باروری ، خلق و خو و علائم خستگی آدرنال کمک می کند.

5) PANAX GINSENG

Panax Ginseng به عنوان قوی ترین سازگار در خانواده جینسنگ در نظر گرفته می شود. Panax Ginseng دارای خواص ضد استرس و آنتی اکسیدان قابل توجهی است. این جینسینگ باعث بهبود خلق و خو ، عملکرد ذهنی و افزایش آرامش می شود. Panax Ginseng به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی شناخته شده است.

هزاران سال است که گیاهان دارویی سازگار وجود دارند زیرا م workثر هستند. من از آنها در تلاش برای کسب 8 عنوان المپیک خانم استفاده کرده ام و همچنان از آنها به عنوان مروج شلوغ بدنسازی زنان و بالهای قدرت استفاده می کنم. استرس و خستگی مزمن می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. من هرگز کسی نبوده ام که در حاشیه بنشیند و زندگی را از کنار من تماشا کند. Adaptogens یکی از ابزارهایی است که من برای مدیریت سطح استرس خود استفاده می کنم.