مثال رژیم کتوژنیک تفاوت رژیم کتوژنیک با رژیم کم کالری چیست؟ فواید این رژیم برای بدن


رژیم کتوژنیک یا کتو یک رژیم کاهش وزن سریع است و بسیاری از افراد از این رژیم برای کاهش وزن استفاده می کنند. با رژیم کتو ، بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای متابولیسم استفاده می کند. این بدان معناست که در این رژیم غذایی ، برای سوزاندن چربی ، باید چربی مصرف کنید!

سوالات متداول در مورد رژیم کتوژنیک 1 - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست؟

کتوژنیک ، رژیم کتو ، رژیم غذایی پرچرب ؛ این یک پروتئین کم کربوهیدرات و متوسط ​​است که برای کاهش سریع وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. رژیم کتو چربی های اضافی و انباشته شده بدن را می سوزاند بدون اینکه باعث احساس گرسنگی در فرد شود.

کتو ممکن است ساده ترین رژیم غذایی نباشد ، اما اگر از دستورالعمل های رژیم خود پیروی کنید ، رسیدن به هدف شما طولی نمی کشد و از نتایج آن بسیار راضی خواهید بود.

رژیم کتوژنیک چگونه عمل می کند؟

روش رژیم کتوژنیک به این ترتیب ، کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کربوهیدرات های کمتر دریافت خواهید کرد. رژیم کتو باید شامل حذف بیشتر کربوهیدرات های قابل هضم مانند شکر ، نوشابه ، آب نبات و نان سفید باشد.

تامین کننده انرژی بدن معمولاً از کربوهیدرات ها (محصولات قندی) تأمین می شود. اما با این رژیم غذایی ، بدن دارای ذخایر چربی و در صورت لزوم پروتئین می شود. در حقیقت ، استفاده از بافت چربی برای سوخت به کاهش وزن شما کمک می کند. در رژیم کتو ، رژیم غذایی مبتنی بر کاهش مصرف کربوهیدرات ها (محصولات قندی ، نشاسته ، برنج ، نان و …) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

با رژیم کتوژنیک ، شما باید کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز بخورید تا در نهایت انرژی شما کم شود (قند خون که بدن می تواند به سرعت از آن استفاده کند). این معمولا بین 3 تا 4 روز طول می کشد. سپس بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای تامین انرژی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

1 - نمونه رژیم کتوژنیک را ببینید

تفاوت کتوژنیک در رژیم های کم کالری

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم کتوژنیک داشتند ، 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری داشتند ، کاهش دادند. سطح کلسترول تری گلیسیرید و HDL نیز در افرادی که رژیم کتو دارند بهبود یافت.

دلایل متعددی وجود دارد که این رژیم بیشتر و بهتر از رژیم های کم چرب دارد. یکی از دلایل این امر این است که با کتوژنز ، حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید ، می توانید با رژیم کم چرب وزن بیشتری کاهش دهید.

برخی از فواید این رژیم عبارتند از:
  • به شما کمک می کند سریع وزن خود را کاهش دهید ؛
  • افزایش مقاومت بدن در برابر سرطان ؛
  • مقابله با آکنه ؛
  • مبارزه با دیابت ؛
  • درمان صرع ؛
  • از بین بردن بیماری های سیستم عصبی ؛
  • درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

1 z31KKC7rnDxlxiiZQwUgMQ - نمونه ای از رژیم کتوژنیک

چگونه می توان رژیم کتوژنیک دریافت کرد؟

چگونه کتوژنیک را شروع کنم؟ در حالی که روش های مختلفی برای شروع کتو وجود دارد که می توانید امتحان کنید ، بهترین نتایج معمولاً با رعایت این 5 مرحله به دست می آید:

  • مرحله اول: اجتناب سریع از گلوکز از غذاهای حاوی کربوهیدرات ، از جمله غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، میوه ها و غیره.
  • طبقه دوم: این بدن شما را مجبور می کند تا منبع جایگزین انرژی را پیدا کند: چربی (آووکادو ، روغن نارگیل ، ماهی آزاد).
  • سطح SUM: در عین حال ، در غیاب گلوکز ، بدن نیز شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون می کند.
  • مرحله 4: هنگامی که سطح کتون ها در خون به نقطه خاصی می رسد ، شما وارد حالت کتوز می شوید.
  • مرحله 5: این وضعیت کتون بالا باعث کاهش سریع و پایدار وزن می شود تا زمانی که به وزن سالم و پایدار برسید.

توصیه هایی برای رژیم کتوژنیک

شما سالهاست به رژیم غذایی عادت کرده اید. رژیمی که در آن گندم و برنج بخش مهمی از رژیم غذایی شما بودند. حالا داستان فرق می کند. شما قرار است بیشتر از حد معمول چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید این تغییر برای بسیاری از افراد گیج کننده است. در صورت امکان ، توصیه می کنیم قبل از شروع رژیم با متخصص مشورت کنید.

به آب و نمک فکر کنید!

هنگام شروع رژیم غذایی کتو یا رژیم کم کربوهیدرات ، حتما مایعات زیادی بنوشید. فراموش نکنید که آب همیشه بهترین انتخاب است. همچنین ، نمک کافی مصرف کنید. مصرف نمک علائم اولیه رژیم غذایی مانند سردرد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

کتوژنیک برای چه کسانی ممنوع است؟

رژیم کتوژنیک برای کسانی که اضافه وزن دارند ، دیابت دارند یا می خواهند متابولیسم خود را بهبود بخشند ایده آل است. اما رژیم گرفتن برای ورزشکاران حرفه ای که می خواهند عضله بسازند یا وزن خود را افزایش دهند مناسب نیست. این رژیم غذایی ، مانند سایر رژیم های غذایی ، تنها در صورتی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید.

نمونه ای از رژیم کتوژنیک

شنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

یکشنبه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک مرغ یا گوشت با سبزیجات

شام: چیزبرگر بدون نان با سبزیجات سرخ شده در کره

دوشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: سالاد میگو با کمی روغن زیتون

شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

سهشنبه :

صبحانه: تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده با روغن نارگیل

ناهار: مانند شام شب قبل ، گوشت چرخ کرده سرخ شده در پیاز با سبزیجات سرخ شده در کره

شام: ماهی قزل آلا سرخ شده در کره با سبزیجات

چهار شنبه :

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون با یک مشت بادام

شام: کوفته قلی قلی با سبزیجات

پنج شنبه :

صبحانه: املت با سبزیجات سرخ شده در کره

ناهار: مثل شام روز قبل

شام: گوشت گوسفندی چرب با سبزیجات

جمعه:

صبحانه: 100٪ تخم مرغ و ژامبون

ناهار: استیک گوشت با سبزیجات

شام: بال مرغ کبابی یا کبابی با سبزیجات

توصیه می شود در رژیم لاغری خود از انواع سبزیجات استفاده کنید و با تهیه غذاهای مختلف با تزئینات جالب ، رژیم را برای خود آسان کنید.