مدیریت دیابت: راهنمای تغذیه سالم

بر اساس برآوردهای فدراسیون بین المللی دیابت ، در سال 2013 حدود 65 میلیون نفر مبتلا به دیابت در هند وجود داشت. دیابت بیماری است که در آن سطح قند خون از حد نرمال بیشتر است. قند خون به عنوان قند خون نیز شناخته می شود. این منبع حیاتی انرژی برای بدن است. انسولین هورمونی است که به بدن در استفاده از گلوکز کمک می کند. هنگامی که بدن انسولین بسیار کمی تولید می کند یا به انسولین پاسخ نمی دهد ، گلوکز در خون تجمع می یابد که منجر به دیابت می شود. بدن به طور طبیعی قند خون را از غذایی که می خوریم تولید کرده و در بدن ذخیره می کند. دیابت را می توان با ترکیبی از رژیم غذایی مناسب و داروها با موفقیت درمان کرد. از وب سایت هایی که پایگاه های داده تغذیه رایگان و برچسب مواد غذایی را ارائه می دهند برای جستجوی اطلاعات تغذیه ای غذاها استفاده کنید. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل برای مدیریت دیابت ضروری است. غذایی که می خورید بر قند خون ، وزن بدن و سلامت قلب شما تأثیر می گذارد. سه گروه اصلی غذایی که کالری را تأمین می کنند کربوهیدرات ، پروتئین و چربی هستند.

در میان گروه های غذایی ، کربوهیدرات ها بیشترین تأثیر را بر سطح قند خون دارند. بعد از غذا ، افزایش سطح قند خون شما بر اساس میزان کربوهیدرات موجود در غذا تعیین می شود. داده های تغذیه ای به شما کمک می کند غذاهای حاوی کربوهیدرات را شناسایی کرده و اندازه قسمت ها را کنترل کنید. نمونه هایی از غذاهای دارای کربوهیدرات بالا شامل برنج ، نان ، روتی ، نان ، غلات ، ماکارونی ، غلات ، سبزیجات نشاسته ای (سیب زمینی) ، لوبیا خشک ، عدس ، شیر ، ماست ، میوه ها ، آب میوه ها ، نوشابه ها و دسرها است. پروتئین جزء ضروری رژیم غذایی شما است ، اما کالری اضافه می کند. مصرف زیاد می تواند منجر به افزایش وزن و افزایش جذب چربی شود. گوشت بدون چربی ، محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی و پروتئین های گیاهی گزینه های خوبی هستند. غذاهای چرب نیز کالری بالایی دارند. که می تواند منجر به افزایش وزن شود. به حداقل رساندن چربی های اشباع و ترانس می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش داده و به بهبود مدیریت وزن کمک کند. پایگاه های معتبر تغذیه آنلاین نیز محتوای چربی مواد غذایی را ارائه می دهند.

کاهش وزن همچنین می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. ورزش منظم و کنترل کالری می تواند به کاهش وزن کمک کند. از کالری شمارنده رایگان برای برنامه ریزی وعده های غذایی خود استفاده کنید. برنامه های کاربردی برای شمارش کالری در تلفن های همراه به شما کمک می کند تا غذای رستوران را پیگیری کنید. برای ایجاد برنامه های تغذیه شخصی متناسب با انسولین یا دوز و برنامه دارو ، با یک متخصص تغذیه همکاری کنید. یک متخصص تغذیه که در مورد رژیم های قومی آگاه است می تواند برای ایجاد برنامه های غذایی موثر با شما همکاری کند.