منوی رژیم کتوژنیک برای مبتدیان: درک SKD ، TKD و CKD

اگر تصمیم دارید در بهار امسال وزن خود را کاهش دهید ، رژیم کتوژنیک را در نظر بگیرید. رژیم غذایی طولانی مدت بوده است و زمانی برای درمان بیماران مبتلا به مشکلات صرع یا تشنج ، به ویژه کودکان خردسال مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه با ظهور داروهای تجویزی که مشکل سلامتی را درمان می کنند ، رژیم غذایی محبوبیت خود را از دست داده است. با این حال ، رژیم غذایی توسط بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان به دلیل اثربخشی آن مورد استفاده قرار می گیرد و اگرچه رژیم ها عوارض جانبی خود را دارند ، آگاهی از رژیم غذایی و رعایت قوانین می تواند به شما در کاهش وزن بدون به خطر انداختن سلامت کلی کمک کند.

به خصوص مبتدیان باید یک مرور کلی از رژیم غذایی و برنامه غذایی داشته باشند تا اگر تصمیم گرفتند به تنهایی رژیم بگیرند ، بتوانند تصمیم آگاهانه بگیرند. مانند همیشه ، افرادی که مشکلات سلامتی دارند باید با پزشک خود مشورت کنند تا بتوانند به بیماران در تنظیم برنامه غذایی کمک کنند یا آنها را تحت نظر بگیرند تا مطمئن شوند که درمان کتوژنیک بر سلامت آنها تأثیر نمی گذارد.

3 نوع رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات با پروتئین کافی در وعده غذایی است. بعلاوه به سه نوع تقسیم می شود و بسته به نیاز کالری روزانه ، درصد متفاوت است. رژیم های غذایی اغلب در سطح نسبت 4: 1 یا 2: 1 تهیه می شوند و اولین عدد نشان دهنده میزان کل چربی غذا در مقایسه با پروتئین ها و کربوهیدرات های ترکیب شده در هر وعده غذایی است.

استاندارد – SKD

اولین رژیم غذایی رژیم استاندارد یا SKD است و برای افرادی که غیرفعال هستند یا سبک زندگی کم تحرکی دارند در نظر گرفته شده است. برنامه تغذیه رژیم گیرنده را محدود به مصرف 20-50 گرم کربوهیدرات خالص می کند. میوه ها یا سبزیجات نشاسته ای از منو حذف می شوند. برای اینکه رژیم غذایی م effectiveثر باشد ، باید به طور کامل از برنامه غذایی پیروی کنید. از کره ، روغن نباتی و خامه برای جایگزینی کربوهیدرات ها در رژیم غذایی استفاده می شود.

هدف – TKD

TKD سخت گیری کمتری نسبت به SKD دارد و به شما این امکان را می دهد که کربوهیدرات مصرف کنید ، البته در مقادیر یا مقادیر مشخصی که بر کتوزیس شما تأثیر نمی گذارد. رژیم TKD به رژیم هایی که شامل مقداری ورزش یا ورزش هستند کمک می کند.

حلقوی – CKD

CKD برای افرادی که تمرینات قدرتی یا تمرینات شدید انجام می دهند ترجیح داده می شود تا مبتدیان ، زیرا فرد رژیم غذایی پنج روز در هفته از برنامه غذایی SKD پیروی می کند و کربوهیدرات زیاد مصرف می کند و دو روز دیگر طول می کشد. مهم است که رژیم گیرندگان از رژیم سختگیرانه پیروی کنند تا از موفقیت رژیم غذایی آنها اطمینان حاصل شود.

این فقط یک مرور کوتاه از رژیم کتوژنیک است و امیدوارم به شما در تصمیم گیری در مورد علاقه به رژیم کمک کند. بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا مزایا و اثرات برنامه رژیم غذایی را کاملاً مورد بحث قرار دهید.