من یک هفته قبل از خواب آب گیلاس ترش می نوشیدم: این برای خواب من مفید بود


مشکلات رانش؟ شاید وقت آن رسیده باشد که چیزی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یک شام کامل شکرگزاری را فراموش کنید – غذاهای دیگری نیز وجود دارد تریپتوفان را آزاد کنید و به شما کمک می کند چند چشم اضافی بگیرید. در واقع ، آب گیلاس ترش می تواند یکی از آن غذاها باشد … و مستقیماً از مادر زمین می آید. اما آیا واقعاً کار می کند؟ در واقع کمی علم وجود دارد که می گوید بله. و از آنجا که آب میوه بی خطر و طبیعی تلقی می شود ، من فکر کردم چیزی برای از دست دادن ندارم! بیایید آن را آزمایش کنیم.

مرتبط: به گفته یک متخصص ، بایدها و نبایدها برای بهترین خواب شبانه شما

فواید آب گیلاس ترش به صورت علمی ثابت شده است

ابتدا بیایید نگاهی بیندازیم که علم در این باره چه می گوید. “شواهدی از مزایای متوسط ​​وجود دارد [of tart cherry juice] برای کمک به خواب مطالعه کوچک از سال 2010. مشخص شد که در حالی که آب گیلاس ترش به اندازه هیپنوتیزم و درمان رفتاری شناختی (CBT) برای بی خوابی م effectiveثر نیست ، اما کمی کمک کرد. به خاطر داشته باشید که یک تولید کننده آب گیلاس این مطالعه را تامین مالی کرده است.

آ مطالعه اخیر نشان داد که “آب گیلاس زمان خواب و بازده خواب را افزایش می دهد” در هشت نفری که مطالعه را تکمیل کردند. زمان خواب آنها به طور متوسط ​​84 دقیقه افزایش یافت. آنها معتقدند که ممکن است به این دلیل باشد که آب گیلاس به “افزایش تریپتوفان” کمک می کند. [and] التهاب کمتر “

مطالعه دیگری از مجله پزشکی اروپا گزارش داد که ترش آب گیلاس ترش ترشح ملاتونین داوطلب را افزایش می دهد.

لیزا ماستلا ، متخصص تغذیه ، بنیانگذار شرکت تغذیه ، می گوید: “آب گیلاس ترش یکی از مواد اصلی بود که باعث بی خوابی ناشی از بارداری شد.” ترکیبات Bumpin ‘به “به همین دلیل است که من یک اسموتی خواب – در اصل فقط برای خودم – با این ماده تهیه کردم. کار می کند. “

آیا از ملاتونین ایمن تر است؟

شاید در مورد تفاوت بین آب گیلاس ترش و یک داروی طبیعی دیگر برای خواب س meال کنید: ملاتونین (من قطعاً بودم!). ملاتونین به عنوان “برای استفاده کوتاه مدت ایمن است“این بدان معناست که شما نباید آن را هر شب به مدت طولانی بخورید. برخی افراد عوارض جانبی نامطلوبی دارند و این نیز وجود دارد منع مصرف دارد با داروهای خاص

در مقابل ، تحقیقات زیادی در مورد موارد منع مصرف یا عوارض جانبی آب گیلاس ترش انجام نشده است ، اگرچه برخی از بیماران هنگامی که اسهال را بیش از حد می نوشند ، به طور حکایتی گزارش می دهند. در مقدار کمی قبل از خواب ، باید خوب باشید. اما به خاطر داشته باشید که هنوز آب میوه است و حاوی قندهای طبیعی (و در نتیجه کالری) است.

روش من

با آگاهی از مزایای احتمالی این آب میوه – و مشخصات ایمنی آن – آن را به مدت هفت شب آزمایش کردم.

مقدار آب میوه

در مطالعه 2018 از 240 میلی لیتر آب میوه استفاده شد که دو بار در روز به مدت دو هفته (دو فنجان در روز به مدت 14 روز) مصرف می شد. در مطالعه EJM ، یک وعده دو بار در روز استفاده شد. تفاوت بسیار زیادی بین این دو وجود داشت (دو اونس در مقابل دو فنجان!) ، و من نمی خواستم آن را دو بار در روز بنوشم ، بنابراین فقط با یک وعده 8 اونسی قبل از خواب رفتم.

نام تجاری

من 100٪ مطمئن نیستم که نام تجاری اهمیت دارد ، اما من آنچه را از Whole Foods موجود بود سفارش دادم ، که در نهایت مارک 365 آب گیلاس ارگانیک ارگانیک بود.

زمان قبل از خواب

هیچ دستورالعمل دقیقی در مورد زمان مصرف این دارو وجود نداشت (و دوباره ، شرکت کنندگان در مطالعه دو بار در روز نوشیدند) بنابراین من 30 دقیقه قبل از خواب انتخاب کردم ، که معمولاً وقتی من یک چای شبانه یا مکمل رژیم غذایی مصرف می کنم.

نتایج

بنابراین ، از اینکه حامل اخبار بد باشم متنفرم ، اما آب گیلاس ترش برای من مثر نبود. من واقعاً به یک اصلاح دوره نیاز داشتم – ساعت خواب معمولی 10 شب من به تعویق افتاده بود و من برای به خواب رفتن قبل از ساعت 2 صبح تلاش می کردم! من امیدوار بودم که آب گیلاس ترش به من کمک کند تا به حالت معمول خواب خود برگردم و ریتم شبانه روزی خود را تنظیم کنم.

متأسفانه در چند شب هیچ نتیجه ای حاصل نشد و من به شدت نیاز به خواب داشتم. بنابراین تصمیم گرفتم یک شب آب آلبالو را در کنار صمغ ملاتونین امتحان کنم … این کار را تمام کرد! ملاتونین صبح روز بعد من را بسیار گیج کرد (معمولاً برای من) ، بنابراین عصر روز بعد دوباره به آب گیلاس برگشتم.

در آن زمان خواب من بود خوباما نه عمیق یا طولانی تر از حد معمول.

هنگامی که به یک خواب قوی و فوری نیاز دارید (به ویژه هنگامی که استرس شما را از خواب شبانه سالم باز می دارد) ، پودر منیزیم مانند ساکت می تواند کمک کند – اما همیشه ایده خوبی است که ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

افکار نهایی

کاملاً شفاف: در هفته نوشیدن این اکسیر میوه ای ، من هیچ نتیجه قابل ملاحظه ای یا پیشرفت عمده ای در توانایی تکان دادن سرم مشاهده نکردم. به یاد داشته باشید – این یک آزمایش کوتاه مدت با متغیرهای زیاد بود – بسیار دور از یک کارآزمایی بالینی دوسوکور دارونما!

به سختی می توان گفت که فقط در یک هفته چیزی چقدر بر شما تأثیر می گذارد. بنابراین برای درک بهتر نحوه عملکرد این روش برای بدن من ، باید این آزمایش را کمی بیشتر ادامه دهم و شاید مصرف خود را افزایش دهم. بهترین حدس من این است که اثرات تجمعی بهتری نسبت به نتایج هدفمند و فوری (مانند صمغ ملاتون کننده) خواهد داشت.

با افزودن یک فنجان آب گیلاس قبل از خواب هیچ عارضه بدی نداشتم – و علاوه بر آن خوشمزه بود. هرچند آن سرشار از قند طبیعی (بیش از 32 گرم در یک فنجان!) و حدود 159 کالری در هر لیوان ، هیچ تغییری در وزن مشاهده نکردم. در حقیقت ، به نظر من وقتی با کمی آب سلتزر مخلوط می شود (یک پاشیده گیلاس ترش!) یا حتی آب لیمو برای ترویج یک چرخه خواب سالم ، یک شام خوب برای شام است.

آیا این برای شما کار می کند؟ به طور بالقوه – اما من فکر نمی کنم این قدرت سریع یا قدرت یک راه حل خواب هدفمندتر را داشته باشد. این می تواند به رژیم غذایی شما برای بهبود طولانی مدت و پایدار در سلامت خواب شما اضافه شود.