مکمل های پروتئینی – چه کسانی باید از مکمل های پروتئینی استفاده کنند؟

هنگامی که به دنبال مکمل های پروتئینی با تخفیف هستید، احتمالاً در مورد اهمیت پروتئین و اینکه آیا مکمل راهی مطمئن برای دریافت آن است، سؤالاتی دارید. احتمالاً از قبل می‌دانید که برای سالم و قوی نگه داشتن بدن به مقدار مشخصی پروتئین در روز نیاز دارید. مانند هر ماده مغذی دیگری، برخی از افراد به پروتئین بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند و نیازهای پروتئینی شما بر اساس عوامل مختلفی است. آنهایی که ورزشکارتر هستند معمولاً نسبت به سایرین به پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند.

شما نیازهای غذایی خود را بر اساس سطح فعالیت خود تعیین می کنید. ورزشکاران به پروتئین بیشتری نیاز دارند زیرا ماهیچه های خود را بیشتر کار می کنند و در نتیجه عضله بیشتری می سازند و پروتئین بیشتری می سوزانند. خوردن پروتئین بیشتر برای ساخت عضلات قوی و سوخت رسانی به آنها مهم است. پروتئین اساسا سوخت ماهیچه های سالم است و کمبود پروتئین می تواند منجر به مشکلاتی در ساخت و نگهداری عضلات شود.

مکمل های پروتئینی در بین ورزشکاران محبوب هستند زیرا به آنها اجازه می دهند پروتئین مورد نیاز خود را بدون نیاز به دریافت آن از رژیم غذایی خود دریافت کنند. اغلب ممکن است خوردن غذاهای پروتئینی کافی در روز برای دریافت مقدار پروتئین مورد نیاز دشوار باشد. اینجاست که مکمل های غذایی وارد عمل می شوند. مکمل های پروتئینی به ورزشکاران کمک می کند تا پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنند، که به بدن در ساخت عضله کمک می کند.

ورزشکاران تنها گروهی از افرادی نیستند که می توانند از مصرف مکمل های پروتئینی سود ببرند. وگان ها و گیاهخوارانی که مقادیر زیادی غذاهای پروتئینی مصرف نمی کنند نیز می توانند از پروتئین اضافی موجود در مکمل بهره مند شوند. دریافت پروتئین کافی برای فردی که غذاهایی مانند گوشت و تخم مرغ نمی خورد ممکن است دشوار باشد. یک نفر چقدر کره بادام زمینی می تواند بخورد؟ یک مکمل غذایی نیز می تواند در این شرایط کمک کند.

انواع مکمل های مختلف وجود دارد. مکمل های پروتئینی می توانند به اشکال مختلفی مانند پودر، قرص و میله های غذایی وجود داشته باشند. می توانید از پودر به روش های مختلفی استفاده کنید، از استفاده از آن در شیک گرفته تا پخت. استفاده از قرص ها و میله های تغذیه ای نیز آسان است. همچنین انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی وجود دارد. پودرهای پروتئین وی، سویا و تخم مرغ محبوب هستند.

انواع مختلف مکمل های پروتئینی نیازهای متفاوتی را برآورده می کنند. آب پنیر و سایر مکمل های پروتئینی مبتنی بر شیر می توانند سریع الاثر یا کند اثر باشند. بسیاری از ورزشکاران از مکمل های پروتئینی با اثر آهسته و سریع الاثر استفاده می کنند تا حداکثر اثر را داشته باشند. مکمل‌های سریع‌الاثر به ماهیچه‌ها انرژی فوری می‌بخشند، در حالی که مکمل‌های کندتر در طول زمان واکنش نشان می‌دهند و اثر ماندگاری روی عضلات ایجاد می‌کنند. مکمل های پروتئین سویا برای گیاهخواران و گیاهخواران ایده آل هستند زیرا حاوی هیچ محصول حیوانی نیستند.