نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن

رژیم های کتوژنیک بدن را مجبور به حالتی می کند که کتوز نامیده می شود. بدن معمولاً از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی خود استفاده می کند. این به این دلیل است که کربوهیدرات ها راحت ترین جذب بدن را دارند.

با این حال ، اگر کربوهیدرات در بدن تمام شود ، از چربی ها و پروتئین ها برای انرژی استفاده می کند. در اصل ، بدن نوعی سلسله مراتب انرژی دارد که از آن پیروی می کند.

اول ، بدن طوری برنامه ریزی شده است که از کربوهیدراتها برای تامین انرژی استفاده کند. ثانیاً ، در صورت عدم دریافت کربوهیدرات کافی ، چربی ها به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند.

در نهایت ، هنگامی که ذخایر کربوهیدرات و چربی آن به شدت خسته می شود ، بدن برای تامین انرژی به پروتئین ها باز می گردد. با این حال ، تجزیه پروتئین ها برای تأمین انرژی منجر به از دست دادن کلی توده عضلانی بدون چربی می شود.

رژیم کتوژنیک به طور کامل به مدل کالری دریافتی و کالری خارج وابسته نیست. دلیل این امر این است که ترکیب این کالری ها به دلیل واکنش هورمونی بدن به درشت مغذی های مختلف اهمیت دارد.

با این حال ، در جامعه کتو دو مکتب فکری وجود دارد. در حالی که یکی معتقد است میزان کالری و چربی مصرفی مهم نیست ، دیگری ادعا می کند که کالری و چربی اهمیت دارد.

با رژیم کتوژنیک ، شما سعی می کنید نقطه تعادل را پیدا کنید. در حالی که کالری مهم است ، ترکیب آن کالری نیز اهمیت دارد. در رژیم کتوژنیک ، مهمترین عامل در ترکیب این کالری ها تعادل چربی ، پروتئین و کربوهیدرات ها و نحوه تأثیر هریک از آنها بر سطح انسولین است.

این تعادل بسیار مهم است زیرا هرگونه افزایش انسولین باعث متوقف شدن لیپولیز می شود. بنابراین ، شما باید غذاهایی بخورید که کوچکترین افزایش انسولین را ایجاد کنند. این به بدن شما در حالت سوزاندن چربی ذخیره شده بدن برای سوخت – لیپولیز کمک می کند.

بدن معمولاً می تواند به تنهایی به حالت کتوز برود. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما در حالت روزه داری هستید ، به عنوان مثال. B. هنگام خواب در این حالت ، بدن تمایل به سوزاندن چربی ها برای انرژی دارد ، در حالی که بدن در هنگام خواب ترمیم و رشد می کند.

کربوهیدراتها معمولاً بیشتر کالری یک وعده غذایی معمولی را تشکیل می دهند. علاوه بر این ، بدن تمایل دارد از کربوهیدرات برای انرژی استفاده کند زیرا جذب آن آسان تر است. بنابراین احتمال ذخیره پروتئین ها و چربی های موجود در غذا بیشتر است.

با این حال ، در رژیم کتوژنیک ، بیشتر کالری از چربی ها تامین می شود ، نه کربوهیدرات ها. از آنجا که رژیم های کتوژنیک کربوهیدرات کمی دارند ، بلافاصله مصرف می شوند. مقدار کم کربوهیدرات باعث کمبود ظاهری انرژی برای بدن می شود.

در نتیجه این کمبود ظاهری ، بدن به میزان چربی ذخیره شده خود باز می گردد. از مصرف کننده کربوهیدرات به چربی سوز تبدیل می شود. با این حال ، بدن از چربی های وعده غذایی اخیر استفاده نمی کند ، بلکه آنها را برای دور بعدی کتو ذخیره می کند.

هنگامی که بدن با سوزاندن چربی برای تامین انرژی آشنا می شود ، چربی های موجود در غذا مصرف می شود و مقدار کمی برای ذخیره باقی می ماند.

به همین دلیل ، رژیم کتوژنیک از چربی زیاد استفاده می کند به طوری که بدن به اندازه کافی انرژی تولید می کند و همچنین می تواند مقداری چربی ذخیره کند. بدن باید بتواند مقداری چربی ذخیره کند ، در غیر این صورت در مرحله کتوز شروع به تخلیه ذخایر پروتئینی خود در ماهیچه ها می کند.

در طول روزه داری – به عنوان مثال در طول کتوز ، بین وعده های غذایی و هنگام خواب – بدن هنوز به منبع مداوم انرژی نیاز دارد. شما این روزها را در روز عادی خود دارید ، بنابراین باید مقدار کافی چربی مصرف کنید تا بدن شما برای انرژی استفاده کند.

هنگامی که مقدار کافی چربی ذخیره نشده وجود داشته باشد ، پروتئین های موجود در ماهیچه شما گزینه بعدی بدن برای استفاده از آنها می شود. بنابراین مهم است که به اندازه کافی غذا بخورید تا از این سناریو جلوگیری کنید.

هدف اصلی رژیم کتوژنیک تقلید از حالت گرسنگی در بدن است. رژیم های کتوژنیک با محدود کردن و محدود کردن شدید مصرف کربوهیدرات ها ، بدن را از کربوهیدرات های فوری و به راحتی متابولیزه ترجیح می دهند. این وضعیت آن را به حالت چربی سوزی برای تولید انرژی وادار می کند.