نقش کلسیم در بدن چیست؟ در مورد این ماده مهم بیشتر بدانید


همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا نقش این ماده معدنی مهم را درک کنیم.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • تنظیم ضربان قلب بدن ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • تأثیرات قابل توجهی بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • تنظیم سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی ؛
  • استخوان های قوی؛
  • عملکرد خوب ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام های عصبی ؛
  • کمک به لخته شدن خون ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن و دندان شکننده نیست ؛
  • در عضله ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن

بهترین منبع کلسیم چیست؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • غلات ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • ریواس؛
  • غلات ؛
  • شکل.

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کافی کلسیم به تنهایی به بدن شما در تامین کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. ویتامین D مهمترین عامل در جذب کلسیم در بدن است. در غیاب ویتامین D ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. به این ترتیب کلسیم باقی مانده دفع می شود. این موضوع دو موضوع اصلی را مطرح می کند. در وهله اول ، شما انتظار دارید که سیستم بدن شما خوب کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این اصلا اینطور نیست. دوم ، 90 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. کلسیم از کلیه ها دفع می شود. همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات جدی کلیوی خواهید داشت. برای جذب بهتر کلسیم ، علاوه بر ویتامین D ، باید منیزیم نیز مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما لبنیات بدون شک بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر بنوشد. همچنین توصیه می شود یک لیوان ماست مصرف کنید. اگر رژیم لاغری دارید می توانید از انواع لبنیات کم چرب استفاده کنید. اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

همچنین برای سلامت ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی انواع باکتری های مفید هستند. بنابراین آنها می توانند میکروارگانیسم های بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع شده اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.