نکات ساده رژیم غذایی برای شروع معکوس دیابت


رژیم غذایی یک موضوع مسخره است. شگفت انگیز است که می بینید هیچ دو متخصص رژیم غذایی در مورد آنچه باید بخورید به توافق نمی رسند. رژیم غذایی مانند یک دین است. هر مذهبی سعی می کند شما را متقاعد کند که دین خود را تغییر دهید. و برای دین از T پیروی کنید. و زندگی خود را کاملاً تغییر دهید. اما آیا متخصصان رژیم نمی دانند که تغییر رژیم غذایی سخت تر از تغییر مذهب است؟

به عنوان مثال از یک رژیم غذایی پسر استفاده کنید. او فردی را متقاعد می کند که کربوهیدرات ها را از کل رژیم غذایی حذف کند ، یعنی بدون گندم ، برنج ، ماکارونی ، پیتزا ، عدس ، میوه ، آب میوه ، میوه. به طور کلی ، چیزی جز ماهی و روغن ، کره وجود ندارد.

یا بیایید رژیم غذایی دیگری را دنبال کنیم: رژیم گیاه خواری. آنها از شخصی می خواهند که گوشتخواران را رها کند. و پنیر ، شیر ، پنیر ، ماست ، دوغ و بستنی را به طور کلی فراموش کنید.

این فکر به خودی خود ترسناک است. ما به راحتی می توانیم بیش از تغییر رژیم غذایی ، دین را تغییر دهیم. چه داری؟

به کی اعتماد داری چه کار میکنی

یک کلمه برای پاسخ به این مشکل وجود دارد: تعادلبه ما اعتقادی به این نداریم که می گویند هرگونه غذا تا به حال ممنوع است. چرا آدم و حوا سیب خوردند؟ زیرا خوردن آنها ممنوع بود. این اشتیاق به چیزهایی است که برای انسانها ممنوع است. و بسیاری از رژیم ها شکست می خورند. پس نگران نباش. شما این شیوه جدید غذا خوردن را دوست دارید. احتمالاً ساده ترین برنامه غذایی برای معکوس کردن دیابت.

رژیم غذایی سالم برای همه سالم است. اما در مورد دیابت ، باید مراقبت بیشتری انجام دهیم. بیایید ببینیم در طول روز چه می توانید بخورید. وقتی از خواب بیدار می شوید ، چای و بیسکویت می خورید؟ آیا باید به شما بگوییم که این راه خوبی برای شروع روز شما نیست؟ شما همیشه باید روز خود را با مثبت اندیشی و تغذیه مثبت آغاز کنیدبه

بنابراین ، ما به شما توصیه می کنیم 4-5 آجیل خیس خورده مانند بادام یا گردو مصرف کنید. آجیل خام منبع عالی مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3 است. خیساندن مواد مغذی را از بین می برد و هضم آن راحت تر است. پس از یک شب روزه داری ، افراد دیوانه به کنترل قند خون کمک کردند. همچنین ، توصیه می کنیم یکی از نوشیدنی های زیر را مصرف کنید:

  • آب لیمو: آب لیمو در آب گرم به عنوان لیمو غنی از ویتامین C برای آب رسانی مجدد ، سم زدایی ، تقویت ایمنی و بهبود هضم تنها با این تغییر کوچک در برنامه معمول شما اتفاق می افتد. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان های پلی فنول موجود در لیمو به کاهش وزن کمک می کند.
  • چای گیاهی: چای سبز ، بسیاری از ادویه جات و گیاهان دارچین ، زنجبیل ، شنبلیله ، نعناع ، ریحان اثرات مفیدی بر کنترل قند خون و سلامت کلی دارند. می توان از آنها برای تهیه چای گیاهی به جای چای معمولی استفاده کرد.

ما دو محصول داریم که برای صبح طراحی شده است

  • TruGreen – با غذاهای فوق العاده ای مانند اسپیرولینا ، مورینگا ، گندم ، ادویه های مفید برای افزودن طعم و سلامتی ، Trugreen بهترین نوشیدنی سلامتی است که می توانید روز خود را با آن شروع کنید.
  • TruDrink سرکه سیب ترکیبی از سرکه است ، حساسیت به انسولین شناخته شده است ، سیر به دلیل خواص کاهش کلسترول ، زنجبیل ، لیمو و عسل با خواص ضد التهابی شناخته شده است. اینها در کنار هم برای کاهش وزن و ایمنی ایده آل هستند.

قبل از اینکه در مورد صبحانه صحبت کنیم ، می خواهیم دو مفهوم را که به شدت توصیه می کنیم به شما معرفی کنیم: صفحه سنگین یا صفحه احتمالی و نسبت 50:25:25.

بشقاب احتمالی

بشقاب غذای ما باید 50٪ گیاهی ، 25٪ پروتئین ، 25٪ کربوهیدرات باشد. به یک بشقاب معمولی هندی ، به ویژه بشقاب هند جنوبی نگاه کنید. این کوهی از برنج سفید است. با یک کاسه کوچک عدس و سبزیجات. عمدتا 65٪ کربوهیدرات ، 20٪ سبزیجات و فقط 15٪ پروتئین است. و سپس می گوییم “رژیم هندی سالم است”. اگر سالم بود ، 150 میلیون هندی از دیابت و دیابت رنج نمی بردند. نه ، ما از شما نمی خواهیم که غذای مورد علاقه خود را متوقف کنید ، فقط برای رعایت نسبت ها.

به نسبت: 50: 25: 25 توجه کنید

برای پر کردن شکم چه کنیم؟ غذا ، درست است؟ و مشکل اینجاست. فقط 50 درصد معده باید با غذا پر شود. تعادل 25٪ با آب با 25 درصد هوا

در نیمی از زمان ، تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم و غذا می خوریم. چند نفر از شما همین اشتباه را می کنید؟ این یک قانون طلایی است که باید رعایت شود: 20 دقیقه قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید. طبق آیورودا ، آب قبل از غذا شهد، اما بعد از غذا سمبه

در نهایت ، 25 درصد معده باید با هوا پر شود. این بدان معناست که وقتی 75 درصد سیر هستید ، باید غذا نخورید. ژاپنی ها سالهاست که این کار را انجام می دهند و طولانی ترین عمر را داشته اند. به آن می گویند هاراچی بو. پس چرا باد بگذارید با یک شباهت توضیح دهیم. اگر لباس را در ماشین لباسشویی خود می گذارید ، آیا بدون آن هوا را پر می کنید؟ آیا ماشین لباسشویی کار می کند؟ برای هضم خوب به مقداری هوا در معده خود نیاز دارید. و از خوردن زیاد غذا جلوگیری می کند.

صبحانه

  • مونس دوسا یا زنجبیل را با زنجبیل یا سس سبز همراه با سبزیجات کامل کنید
  • با 2 سفیده تخم مرغ یا سبزیجات جوانه زده مورد علاقه خود بپاشید
  • Dalia یا bajra rava را با سبزیجات اضافه شده اضافه کنید

اواسط صبح

میوه فصلی متوسط

غذا

  • با یک کاسه سالاد شروع کنید ، این سالاد ساده می تواند به شکل خیار یا هویج باشد
  • 25 درصد کربوهیدرات شما ممکن است از برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل یا آماده سازی ارزن مانند نان یا بلغور باشد
  • 25 protein پروتئین را می توان از هر نوع عدس مانند عدس اسفناج ، سمبار ، گرم ، رجما یا ماهی یا مرغ به دست آورد.
  • برای پر کردن 50 درصد باقی مانده سبزیجات ، هر کاری گیاهی پخته شده را اضافه کنید
  • یک لیوان کره یا رایتا را می توان به پروبیوتیک ها اضافه کرد

دربعدازظهر

چای / چای سبز + گرم بو داده / مهره آسیاب شده / ماخانا

شام

  • سوپ گیاهی + فرنی سبزیجات یا فرنی ارزن – 1 فنجان + رایتا یا
  • سوپ گیاهی + نان ارزن / گناه + عسل / سمبار
  • سالاد + گل + عدس + سبزیجات

زمان خواب

آب دارچین به کنترل قند خون کمک می کند

ما 12 مرحله را در برنامه مدیریت دیابت خود دنبال می کنیم.

در هر مرحله ، ما چند تغییر کوچک در رژیم غذایی شما ایجاد می کنیم تا جنبه مهمی از رژیم را برجسته کنیم. شما می توانید چیزهای خوب را از یک چیز به چیز دیگر منتقل کنید. مانند یادگیری فصل متفاوت در یک کتاب است. اگر فصل 2 را بخوانید ، فصل 1 را فراموش نخواهید کرد. تنوع چاشنی زندگی است. ” یکنواختی داشتن مراحل مختلف و تنوع در برنامه های رژیم را از بین می برد. مراحل همچنین به تغییر میزان متابولیسم کمک می کند. متابولیسم فعال وزن را کاهش می دهد. اقداماتی مانند تغییر کالری می تواند متابولیسم را بهبود بخشد و در صورت رسیدن به فلات ها تجزیه شود. در اینجا چند مرحله دیگر وجود دارد:

مرحله چربی شکمی

کاهش چربی شکمی نه تنها به دلایل زیبایی بلکه برای کاهش خطر ابتلا به بیماریهای متابولیک نیز مهم است. در این مرحله تمرکز رژیم غذایی کاهش چربی شکم با معرفی غذاهای غنی از MUFA ، ویتامین C ، کلسیم ، CLA ، غذاهای ضد لک و غیره است.

مرحله غذا فراموش شده

این هفته همه چیز درباره غذاهای فراموش شده است: ragi ، jowar ، bajra ، kuttu ، foxtail bajra. غذاهایی که تا 50-100 سال پیش به مقدار زیاد مصرف می شد اما ظهور مصرف گرایی مرگ این محصولات را در صفحات شهری تضمین کرده است.

مرحله تبدیل دانه

بدن به خوردن یک نوع غذا عادت دارد و احتمال کند شدن متابولیسم وجود دارد. با تغییر تعداد دفعات مصرف غلات ، ما بهبود متابولیسم که به کاهش وزن کمک می کند.

فاز تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

مرحله تقویت کننده سیستم ایمنی در مورد است مواد شیمیایی گیاهی مواد شیمیایی گیاهی هستند که می توانند از بیماری ها در بدن انسان جلوگیری کرده و یا آنها را سرکوب کنند.

مراحل زیر را دوست خواهید داشت. اما در حال حاضر ، مهم است که از اولین قدم شروع کرده و زندگی خود را تغییر دهید. اقدامات شما فقط تغییر ایجاد می کند. همگی موفق باشید!

نتیجه

رژیم غذایی سنگ بنای سلامتی است. این دارو می تواند به آنچه نمی تواند انجام دهد برسد. به صفحه احتمالی و نسبت 50:25:25 توجه کنید. آیا بر خوردن غذاهای مختلف در طول روز تمرکز می کنید. گرسنه در جستجوی کاهش وزن نیست ، کمکی نمی کند. به خودتان اجازه دهید مراحل مختلف را طی کنید و برای نتیجه عجله نکنید.