همه به چقدر آب نیاز دارند؟ | بدن به آب احتیاج دارد


اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری حتی نیمی از نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله متابولیسم بدن شما ، کارآمدتر عمل می کنند. مثل ماشین خود به آن فکر کنید: وقتی روغن و بنزین کافی داشته باشید ، کارآمدتر عمل می کند. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به کندی جلوگیری می کند. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند منجر به کاهش قابل توجه سوخت و ساز بدن شود. شما دائماً دچار کم آبی می شوید ، عمدتا به دلیل ادرار و تعریق. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را اینجا بخوانید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. معمولاً هشت لیوان آب توصیه می شود که حدود 2 لیتر است. با این حال ، برخی معتقدند که شما باید به طور منظم در طول روز آب بنوشید ، حتی زمانی که تشنه نیستید. مانند سایر موارد ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز آب شما تأثیر می گذارد.

بدن به آب نیاز دارد

عواملی که بر میزان نوشیدن آب تأثیر می گذارد

وزن متغیری است که میزان نوشیدن آب را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید نصف وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. عادات ورزشی شما همچنین بر میزان آبی که باید بنوشید تأثیر می گذارد. توصیه می شود در هر 30 دقیقه که قصد ورزش دارید 300 میلی لیتر آب به دوز روزانه خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به تمرینات بیشتری داشته باشید. هنگامی که منبع کافی آب وجود داشته باشد ، کلیه ها به طور مثرتری کار می کنند. اگر کلیه ها در مصرف آب صرفه جویی کنند ، ادرار غلیظ تری تولید می کنند که این امر باعث صرف انرژی بیشتر و فشار بیشتر بر بافت های آنها می شود.

در مورد تامین آب چند قانون ساده باید رعایت شود

  • بخش مهمی از هیدراته ماندن نوشیدن آب قبل از تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • ادرار خود را نیز بررسی کنید. هنگامی که به میزان کافی هیدراته می شوید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر است ، مایعات کافی ندارید. سردرد و سرگیجه از علائم دیررس کم آبی بدن است. وقتی این را تجربه می کنید ، باید آب خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را در بهترین حالت به یک تجربه ناراحت کننده یا در بدترین حالت به یک گردش اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب بیاورید و خانواده و خانواده خود را در طول تفریح ​​تابستانی هیدراته نگه دارید!

برای محاسبه میزان آب مورد نیاز خود می توانید از دو وب سایت زیر استفاده کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

منابع

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drink

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/nutrition/how-much-water-should-you-drink-per-day