همه چیز در مورد روش صحیح بشقاب غذا


https://ift.tt/eA8V8J

همه چیز در مورد روش غذا خوردن مناسب HealthifyMe Blog HealthifyMe Blog – راهنمای نهایی برای کاهش وزن ، تناسب اندام و زندگی سالم.

چگونه کارد و چنگال یا بشقاب مورد علاقه خود را انتخاب می کنید؟ همه ما بیشتر کارد و چنگال خود را بر اساس طرح و رنگ انتخاب می کنیم. اما آیا اهمیت انتخاب اندازه بشقاب مناسب برای بدن سالم را می دانید؟ بله این درست است. اگر می خواهید وزن خود را کاهش داده و کنترل کنید ، انتخاب بشقاب مناسب بسیار مهم است. روش بشقاب غذا به کنترل حجم سرو کمک می کند و محتوای کالری شما را تحت کنترل نگه می دارد.

غذایی که می خورید نقش مهمی در کنترل وزن شما دارد. با این حال ، خوردن نوع مناسب غذا در زمان مناسب و مقدار مناسب نیز به همان اندازه مهم است. اینجاست که روش بشقاب غذا به کمک شما می آید. این رژیم غذایی کامل و متعادل را تضمین می کند. اندازه بشقاب مناسب همچنین تضمین می کند که شما بیش از حد غذا نخورید یا خود را گرسنه نکنید.

اگر به طور منظم ورزش می کنید ، خوب غذا می خورید و همچنان مشکلات کاهش وزن دارید ، روش بشقاب غذا برای شما مناسب است. با این حال ، ما می دانیم که این موضوع چندان محبوب نیست و مردم اطلاعات زیادی در مورد این روش ندارند. اما جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا شما را با تمام جزئیات روش Food Plate آشنا کنیم.

روش بشقاب غذا چیست؟

وقتی صحبت از کنترل وزن می شود ، برنامه تغذیه شما یک ابزار قدرتمند است. البته داشتن یک وعده غذایی متعادل نقش مهمی در کاهش وزن شما دارد. اما این که بدانید چه چیزی بخورید و چقدر بخورید یک کار سخت است ، اینطور نیست؟

صرف نظر از اینکه کدام الگوی غذا خوردن برای شما بهتر عمل می کند ، باز هم نمی توان فهمید که در مورد تهیه وعده های غذایی سالم از کجا باید شروع کرد. اما این دقیقاً همان جایی است که روش بشقاب غذا به شما کمک می کند.

این روش بشقاب غذا دقیقاً چیست؟ این روش پوشش یک تکنیک ساده است که شامل تقسیم بشقاب شما به نسبت های مساوی است. این به شما کمک می کند تا همه نسبت های غذایی را به طور مناسب متعادل کنید.

مراحل روش بشقاب غذا

برای تمرین روش صفحه ، این مراحل ساده را دنبال کنید.

1. اندازه بشقاب

اول از همه ، شما نیاز به یک بشقاب دارید که خیلی بزرگ نباشد. اندازه بشقاب شما اندازه قسمت غذای شما را تعیین می کند. اگر بشقاب های شما بزرگ است ، یک بشقاب سالاد کوچکتر یا یک بشقاب دسر را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که از همان بشقاب به طور مرتب استفاده می کنید.

2. بشقاب را پر کنید

حالا که بشقاب مناسب را دارید ، می توانیم آن را پر کنیم. تصور کنید دو خط عمود بر یکدیگر ترسیم می کنید. به این ترتیب بشقاب خود را به چهار وعده مساوی تقسیم می کنید.

3. سبزیجات غیر نشاسته ای را اضافه کنید

حالا نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات بدون نشاسته پر کنید. سبزیجات غیر نشاسته ای دارای کربوهیدرات کمتری هستند و سطح قند خون را افزایش نمی دهند. آنها همچنین سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر هستند که برای رژیم غذایی سالم ضروری است. اینها شامل کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل ، کلم ، کرفس ، خیار ، بادمجان ، سبزیجات سبز برگ ، قارچ ، بامیه و غیره است.

4. پروتئین های بدون چربی اضافه کنید

اکنون که نیمی از بشقاب خود را پر کرده اید ، ربع بعد را با غذاهای پروتئینی بدون چربی پر کنید. برخی از پروتئین های بدون چربی عبارتند از مرغ ، تخم مرغ ، ماهی ، پنیر ، پنیر ، محصولات لبنی ، لوبیا ، عدس ، حبوبات کامل و غیره.

5. کربوهیدرات ها را اضافه کنید

اکنون زمان پر کردن ربع آخر بشقاب شما است. برای داشتن رژیم متعادل ، ربع آخر بشقاب خود را با کربوهیدرات پر کنید. محدود کردن کربوهیدرات ها به یک چهارم بشقاب شما می تواند از بالا رفتن بیش از حد قند خون بعد از غذا جلوگیری کند. علاوه بر این ، کربوهیدرات ها کالری بالایی دارند. بنابراین اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید می توانید کربوهیدرات خود را کاهش دهید. با این حال ، کربوهیدرات ها را به طور کامل کاهش ندهید زیرا آنها منبع عالی انرژی هستند. غذاهای سرشار از کربوهیدرات شامل غلات ، سبزیجات نشاسته ای ، کدو تنبل ، سیب زمینی ، سیب زمینی ، لوبیا و حبوبات هستند.

6. چربی های سالم

اکنون که بشقاب شام شما تقریباً آماده است ، چربی های سالم یک افزودنی کوچک و ضروری به بشقاب شام شما هستند. اسیدهای چرب امگا 3 ، امگا 6 و چربی های غیر اشباع چربی های سالم هستند. علاوه بر این ، آجیل ، آووکادو ، دانه های چیا و دانه های کتان منابع خوبی از چربی های سالم هستند.

خلاصه

این روش ساده بشقاب شام تضمین می کند که همه مواد مغذی را به میزان مناسب دریافت می کنید. این تکنیک به شما این امکان را می دهد تا غذاهای خود را آزمایش کرده و از آن لذت ببرید و آنها را به سلیقه و سلیقه خود بسازید. همچنین می توانید به راحتی وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا از دردسرهای آخرین دقیقه جلوگیری کنید. این به شما کمک می کند تا در روش بشقاب به غذای خود پایبند باشید و به کاهش وزن شما کمک می کند.

تکنیک غذا در بشقاب راهی آسان برای تقسیم وعده های غذایی به وعده های غذایی مغذی است. بنابراین به راحتی می توانید ببینید بدن شما چقدر و به چه نسبت نیاز دارد.

در بحث رژیم غذایی و کاهش وزن ، کارد و چنگال نقش مهمی ایفا می کند. یک بشقاب کوچک برای پرخوری انتخاب کنید. هرچه بشقاب بزرگتر باشد ، فضای بیشتری برای ذخیره غذا وجود دارد. بنابراین کارد و چنگال معمولی خود را عاقلانه انتخاب کنید.

این روش بشقاب غذا به شما کمک می کند تا مقدار دقیق کلان و ریزمغذی ها را در رژیم غذایی روزانه خود مشاهده کنید. بسته به هدف سلامتی خود می توانید هر ماده مغذی را اضافه یا کاهش دهید. دیدن قسمت های مختلف غذا می تواند به شما در درک میزان و اهمیت تغذیه ای هر غذا کمک کند.

روش بشقاب بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید این کار را خودتان انجام دهید. با این حال ، اگر به دنبال برنامه غذایی آموزنده تری هستید ، توصیه می کنیم با یک متخصص آموزش دیده تماس بگیرید. یک متخصص به شما کمک می کند برنامه غذایی خود را بهتر تعریف کنید و بینش تغذیه ای بیشتری در مورد غذای خود به شما ارائه دهد.

تغذیه مناسب برای کاهش وزن مثر نیست. با این حال ، اگر شما به نسبت مناسب غذا بخورید ، وزن خود را کاهش داده و بدن خود را در تمام طول عمر حفظ خواهید کرد. به یاد داشته باشید ، غذای واقعی همیشه نباید خسته کننده باشد. سعی کنید روش بشقاب غذا را آزمایش کنید. مدتی طول می کشد تا بتوانید آن را بفهمید ، اما هنگامی که به درستی به آن رسیدید ، دیگر بازگشتی وجود ندارد.

همچنین بخوانید:

All About The Right Food Plate Method برای اولین بار در وبلاگ HealthifyMe ظاهر شد.

از وبلاگ HealthifyMe https://ift.tt/3ouPBiN