ورزش | مکمل گلوتامین چیست؟ بهترین زمان مصرف گلوتامین


چنین در این مقاله الخخوانید

گلوتامین یکی از آن است که برای بدنسازان در بین همه نیز بسیار رایج است. این آمینو اسید را بدن بسیار طبیعی احساسسازد. در سلامت سیستم ایمنی و دستگاه گوارش نقش اساسی. ادامه با مجله علم همراه شوید تا مفیدی از این مکمل به شما برسد.

گلوتامین چیست؟

آمینو اسید غیرضروری که توسط تلاش و اسید آمینه در و عضلات. اسید آمینه عنصر سازنده پروتئین است. گلوتامین در خون یک سالم -4 برابر بیشتر از اسیدهای آمینه. ۶۰ ٪ آمینو اسید داخل را تشکیل دهیدً از عضلات به مقدار ۹ در روز به خون ترشح.

در مورد گلوتامین به نشان داده اسید آمینه به راحتی قادر تجزیه عضلات. از مزایای اسید آمینه نقش اصلی متابولیسم پروتئین ، حجم سلولی و ضد کاتابولیسم.

آمینو اسید که به مکمل تهیه شده در افزایش حجم و دارای قوی است. عمل که این آمینو تأثیر بیشتری در افزایش ترشح طبیعی هورمون رشد داشته است. نیست HGH.

چرا بدن به گلوتامین نیاز دارد؟

انسان برای انتقال آمونیاک نیتروژن به طریق رگهای خونی به گلوتامین نیاز. همین دلیل است که همیشه سعی می کنید مداوم گلوتامین را در رگهای خونی حفظ کنید.

سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش به این اسید آمینه احتیاج. گوارش در موارد خاص فرد از پروتئین بالا به دلیل این اسید آمینه دچار مشکل شد.

که یک ورزشکار مرتباً بدنی سنگینی جدید ، به بیشتر از بدن تولید ، نیاز دارد. بدن نتواند گلوتامین مورد خود را رگهای خونی دریافت کند ، باید به سراغ عضلات برود. این حالت گلوتامین عضویت شده و در جریان خون آزاد.

فواید مصرف گلوتامین چیست؟

مکمل گلوتامین چیست و چگونه از گلوتامین استفاده می شود؟

از جمله جمایای ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد عضلات و مفاصل ، از عضلات و ترمیم بافت انتقال نیتروژن بین اندامها ، حفظ تعادل اسید و انرژی سیستمهای سیستم ایمنی تنظیم سنتز و تجزیه پروتئین اشاره کرد.

که با تمرینات سنگین هستند کاملا فعالیت بدنی شدید و مداوم ، ناخواسته ناخواسته ، با پدیاده تنجزیه پرتر رت. ورزشکاران این پدیده مخرب را به عنوان پدیده کاتابولیسم. ۱۹۹۹ پیشنهاد کرد که سطح گلوتامین در جلوگیری از تجزیه پروتئین عضله اسکلتی اثر.

گلوتامین و پیشگیری از کاتابولیسم

را که مصرف کافی اسید آمینه این پدیده در بدن پزشکان به حداقل است. اسید آمینه به ویژه افرادی که کات هستند ، یا خواستار چربی بدن دهندگان یا رژیم چربی سوزی هستند ، بسیار مهم است.

ورزشکاران احساس خواهند وزن کم و دست دادن توده عضلانی خود بودند ، اسید آمینه برای حکم طلا کیمیا.

منبع برای سلولهای ایمنی (گلبولهای سفید خون و برخی از سلولهای دستگاه گوارش). بدن به مقدار بیشتری گلوتامین نیاز بدن را ذخیره می کند پروتئین مانند عضلات کند تا آمینه مورد نیاز آزاد باشد.

نتیجه ، عملکرد سیستم ایمنی به دلیل کمبود آن تضعیف. در برخی موارد مانند دیدگی شدید ، رژیم غذایی مکمل های سرشار از گلوتامین تجویز.

توصیه های مربوط به مصرف در دوره ریکاوری بعد از ورزش شدید بوده است. اثرات مصرف آن به طور کلی بعد از یک هفته ظاهر می شود. نظر جسمی احساس بهتری در طول بیشتر افزایش و خستگی و عضلانی کمتری ایجاد کرد.

خواص گلوتامین در بدنسازی

  • تحریک سنتز پروتئین در عضلات با اجازه دادن به نیتروژن برای تولید پروتئین
  • کاهش زمان ریکاوری عضلات
  • افزایش تولید هورمون رشد
  • کاهش کاتابولیسم در طول تمرینات
  • افزایش استقامت به وسیله تغییر دادن گلیکوژن در شرایطی که گلیکوژن بدن تخلیه شده است
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماریها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن

آیا به عضله سازی کمک می کنید؟

مطالعه نشان می دهد که مکمل هیچ نقشی در عضله سازی ندارد. اگر بدنبال ایجاد توده هستید ، بهتر است مکمل را از سبد خود خارج کنید. عوض ، عوامل در زمان سوزی و خشک شدن بدن از استفاده تا عضله سوزی.

عوارض گلوتامین چیست؟

مکمل گلوتامین چیست و چگونه از گلوتامین استفاده می شود؟

حال که هیچ کدام جانبی گزارش نکنید که. گلوتامین تجزیه آزمایش ، آمونیاک را ، اگر در بدن جمع آوری شد اما زیاد مصرف کرد.

هشدارها در مورد مصرف گلوتامین

قبل از استفاده از گلوتامین به هشدارهای زیر توجه داشته باشید:

  • کودکان و نوجوانان: سنین ۳ تا هرگز بیش .۷ گرم هر کیلوگرم وزن روز مصرف کنید.
  • بارداری و شیردهی: کافی در مورد استفاده از این آمینو اسید دوران بارداری و شیردهی در مورد. برای این افراد بهتر است از این مکمل استفاده کنید.
  • کبدی: که مشکلات کبدی از مصرف با پزشک مشورت دارند.
  • روانی: از مصرف به دلیل برخی تغییرات ذهنی در این.
  • : است خطر تشنج را برخی از افراد افزایش می دهد.

منابع غذایی گلوتامین

که قبلاً ذکر شد ، یک آمینو است ، به این معنی که به طور پیدا شد. گفت که با یک غذای طبیعی ، ۳ تا ۶ گرم در روز جذب بدن. بیشتر اسیدهای آمینه در محصولات حیوانی یافت شد.

  • غذاهای دریایی
  • گوشت قرمز
  • کلم قرمز
  • تخم مرغ
  • ماست
  • آجیل
  • جعفری
  • سبزی های برگ تیره
  • شیر خشک بدون چربی
  • ذرت

روش مصرف گلوتامین

و کسانی که تمرینات را انجام می دهند باید از این مصرف استفاده کنند. این مقدار در ۲ تا ۳ وعده قابل استفاده است. توجه به این نکته است که این ماده اسید است.

بهترین زمان مصرف گلوتامین

این مکمل را می توان در 3 وعده زمانی بیدار شد از خواب یا قبل از تمرین ؛ از تمرین و قبل از خواب به میزان هر بار ۵ گرم استفاده کنید. روزهای غیر تمرین نیز وعده قبل از خواب مصرف کرد.

به ذکر است که.

مصرف اضافی گلوتامین با کراتین

چیزی که در گذشته منتشر شده است ؛ نه کراتین و گلوتامین با هم چون این دو مکمل به حامل الناقل های یکسانی در وابسته است. که این دو مکمل هم مصرف کرده و همامل شده است تا به یکی از برنده شده و دیگری باز شده است.

… معتبری در تداخل مصرف کراتین و گلوتامین وجود دارد. می توانید به صورت علمی برای این دو در نظر.

آیا این مکمل سرطان زا است؟

مدعی تغییر که این مکمل عنوان یک سرطان زا باید از سبد مکمل های ورزشکاران حذف شود. توجه به میزان حجم اسیدآمینه گلوتامین ایجاد شده است ، با این همه باید در معرض ابتلا به سرطان باشید!

اما آیا دلیل آن را می گویند گلوتامین سرطان زا چیست؟ تومورهای سرطانی تا حدی به متابولیسم گلوتامین وابسته هستند ، یعنی در افرادی که پیش بینی سرطان در خانواده وجود دارد یا افرادی که در شرایط وقوع سرطان هستند

، مصرف بیش از اسید آمینه می تواند آن را تقویت کند این مورد نیز به ژنتیکی فرد با توجه به خاصیت متاستازیس تومورها ، رفتار فیزیولوژیکی بدن ، تغذیه نیاز دارد و همگی چه تاثیری روی سرطان وجود دارد باشد.

حتی مقالاتی که در خصوص سرطان زا بودن آن نظر داده است ، فقط مراتب احتیاط را عنوان کرده است ؛ مجموع مصرف طولانی مدت زیاده از می توانم در مدت زمان تأثیر متأثر کنم.

: علم ورزش هیچ نظری خاص انواع مکمل ندارد در این ویژگی مشاوره نمی شود. 1398.

: elmevarzesh.com