ورزش | همه چیز در مورد گلیکوژن چیست؟


چنین در این مقاله الخخوانید

بیشتر کربوهیدراتی را که ما مصرف می کنیم از گلوکز تشکیل شده است ؛ که اصلی ترین منبع انرژی است. که بدن به سوخت می تواند باشد ، مولکولهای گلوکز یک مولکول گلیکوژن را تشکیل می دهد. طی ورزش ، خصوصیاً ورزشهای شدید و سنگین ، عضلات سراغ این نوع ذخیره شده قندی ذروند تا ATP یا «آدنوزینلدری فنید ت» تندی نید ت انرژی که عضلات برای انقباض نیاز دارند.

واقع کربوهیدراتی که امخام بدن تبدیل شد و به عنوان انرژی در بدن مصرف شد. چرا گلوکز به صورت گلیکوژن ذخیره کرده؟ گلوکز بیش از حد نیاز است ، طی نام گلیکوژنز به گلیکوژن تبدیل شده در عضلات و ذخیره شده است.

گلیکوژن چیست؟

منبع گلیکوژن چیست؟ شکل ذخیره شده گلوکز که بدن در عضلات و کبد ذخیره شده است. همانطور که در بلا گفتیم ، که خوشخوریم ، مانند جو ، پاستا ، برنج ، گندم ، موز ، سیب ، سیژب ده ن لیکرب. شکل ذخیره انرژی ، از بلند گلوکز که توسط نام گلوکوسیدهای به هم.

و کبد ، اصلی ترین اندام هایی که از و برای مصارف بعدی آن و روده ها در اجزای پایین این کار را انجام دادند. بدن شما افتتاح گلوکز نمونه ، کبد منحصر بفردی تجزیه ی گلیکوژن و گلوکز در جریان خون. اما عضلات ، آنزیم لازم است برای این کار را.

که بدن به سوخت وارد می شود ، در زنجیره های ۸ تا ۱۲ واحدی مولکول گلیکوژن ایجاد شده ، به وصل می شود. اصلی این فرایند مربوط به هورمون انسولین زمانی است که شما به همراه غذا بخورید ، در پاسخ شما می خواهید. با افزایش سیگنال های گلوکزی ، پانکراس ، انسولین ترشح آماده. همچنین گلوکز را از گرفته و به انرژی تبدیل کرد.

انسولین به سلولهای کبدی مورد تا (گلیکوژن سنتاز) ، تولید. این آنزیم این است زنجیره های گلوکز را به هم پیوند. زمانی که گلوکز و فراوان هستیم ، گلیکوژن را به سلول های عضلات و حتی چربی تحویل داده ایم.

تفاوت بین گلوکز و گلیکوژن چیست؟

قندهای وجود وجود: دی سکارید و پلی. یک مونوساکارید در گلیکوژن ساکارید است ، یعنی یک قند پیچیده شده از گلوکز. که از مولکول های مختلف به طور خاص اکسیژن به وصل می شود ، گلیکوژن نهایی پیش آمد.

گلیکوژن و ورزش – کمبود گلیکوژن در بدن چه عوارضی دارد؟

تمرینات شدید ، گلیکوژن به سوخت اصلی به مصرف. گلیکوژن کبد تبدیل به تولید گلوکز کبدی متعلق به کاهش غلظت های گلوکز خون می باشد. آنجایی که گلوکز منبع اصلی سیستم در گلوکز خون از 65 ورزش ، ریکاوری ضعیف و.

ورزشهای با شدت کمتر ، شما از خواستید ، اما با اطمینان خاطر چربی را بسازید. سلولهای عضله ، گلیکوژن ذخیره را وارد کنید و برای ساخت ATP کار کنید.

تمرین تمرین شما را از 70 درصد ترجیحاً کربوهیدرات را گلیکوژن به میزان انجام دهید.

در صورتی که عضله ، گلیکوژن کافی را آماده انجام ورزشی مخصوصاً در حرکات انفجاری باز خواهد کرد. اگر تمرینات شدید و پیش رو گلیکوژن کافی عضلات خود را ذخیره کنید تا عملکرد خود را به بهترین حد خود انجام دهید.

چقدر گلیکوژن در عضله و کبد ذخیره کرد؟

چقدر گلیکوژن در عضله و کبد ذخیره کرد؟

حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ گلیکوژن را و کبد مصرف در طول جلسه تمرینی ذخیره شده. گلیکوژن ۶ درصد از وزن کل کبد را تشکیل می دهد. بسیار کمی از آن عضلات ذخیره (تنها حدود یک الی 2 درصد) به همین دلیل است که ما در بیش از حد شدید ، سفریعا انرژی مصر. ۶۵-۸۵ ٪ گلیکوژن عضله در تمرین تخلیه شخص ، گلیکوژن ذخیره شده در کبد نیز ۸۵-۹۵

گلیکوژن ذخیره شده در سلول های بسته فعالیت شما ، مقدار انرژی که در هر نوع غذا و نوع غذا می توانید ، ت متوار که در عضله ذخیره شده توسط خود و مقداری که در کبد ذخیره شده در کل بدن (اساساً در مغز و نخاع).

بدن چگونه گلیکوژن را مصرف کنم؟

که گلوکز خون از سطح طبیعی به دلیل دلیل منابع منابع کربوهیدرات یا ورزشی ، سطح انسولین افتاده است. که این اتفاق میافتد ، به نام شروع به شکست گلیکوژن برای تأمین گلوکز بدن.

۸ الی ۱۲ ساعت گلوکز به گلیکوژن به منشأ سوخت بدن تبدیل شد. بیش از نیمی از خون بدن را در زمانی که فعالیت ندارید ، مصرف کنید. طی یک روز معمولی مغز شما حدود 20 درصد از انرژی مورد نیاز بدن شما را تشکیل می دهد.

بازسازی ذخایر گلیکوژن

چقدر گلیکوژن در عضله و کبد ذخیره کرد؟

به طور معمول 2 ٪ ذخایر گلیکوژن هر ساعت گذشت 2 روز ، بلافاصله پس از تمرین ، بازسازی. مصرف ۵۰ گرم کربوهیدرات هر ساعت یک ذخایر به میزان ۵ ٪ در ساعت اما این افزایش در همان کربوهیدرات اضافی صورت.

مصرف 7 gr به هر ساعت. شواهدی وجود دارد که مصرف کم کربوهیدرات مفاصل استراحتی کوتاه (۲۸ گرم در هر ۱۵ دقیقه) ایزت باعث افزایش میزان ایا علت شده است.

حداقل ۲۰ ساعت لازم است تا ذخایر گلیکوژن بازسازی شوند ، درصورت داشتن رژیم غذایی. ورزشکارانی که دو بار روز تمرین از تمرینات خود را با تمرینی اجرا کردند وابستگی به ذخایر گلیکوژن بدن کاهش یافت.

بازسازی ذخایر گلیکوژن و افزایش سرعت ریکاوری بدن

تمرین کردن ، دویدنهای سریع و حتی شدید وزنه زدن ، اولین و آخرین کار شما نیست ، از بخشهای مهم روتین ورزشی ، بدن بعد از اینکه عملکرد شما در جلسه بعد و حتی بیش از حد افزایش سطح هورمونها دیده شد ، حفظ میزان ترمیم عضلات به

نقش تغذیه در ذخیره گلیکوژن

کار گلیکوژن چیست و چگونه می دانید کمبود گلیکوژن داریم؟

در هر زمان چه گلیکوژن در کبد خود ارتباط تنگاتنگی با و میزان گلیکوژنی که با ورزش تفسوزانید. رژیم غذایی پُرکربوهیدرات داشته باشید و کالری کافی مصرف کنید ، ذخیره کنید گلیکوژنتانا ماکسیمم خواهد کرد.

روزه داری مثلا رژیم حتی به روز میزان بیشتری از گلیکوژن عضلات و کم. این اتفاق المختدد بدن به چربی به عنوان منبع سوخت تکیه. زدگی نیز در اثر سریع چربی های بدن روی بدن.

سویی دیگر ، داشتن رژیم بسیار پُرکربوهیدرات چند روز ذخیره منابع اصلی گلیکوژن احتمالاً مو خابد کک سم. نشان دادن بیشتر افراد به ازای از وزن خود ، ماکسیمم 15 گلیکوژن ذخیره شده. یک فرد ۸۰ کیلویی بهترین شرایط نهایی نهایتا حدود ۱۲۰۰ گرم ذخیره شده. عدد چشمگیر به دلیل گرم بودن معادل 4800 کالری انرژی نیست.

ورزش ذخایر گلیکوژن را شنبرد و ذخیره با سرعتی باز کنید ، به تمرینات خود بپردازید. که گفته شد ، احتمالاً قبل از گلیکوژندان تمام شده باشد تا مسدود شود 30 را با شدت متوسط. اگر تمرینات بسیار سنگین امکان دارد گلیکوژنندا را این کنید.

بدن تا چه اندازه تغییرید ذخیرهایر گلیکوژن خود را افزایش دهید؟

شما در حال حاضر متنوعی از اینکه روز هستید یا همین جلسه تمرینی جدید و سنگین را سر گذاشته اید. اما چقدر گلیکوژن ذخیره کرده اید؟ فرد دیگرً ۸۰ کیلویی تغذیه خوبی به طور متوسط ​​در حدود ۵۰۰ گرم ذخیره کنید هر گونه امکان دارد با تغذیه پرکربوهیدرات را بیشتر هم کنید.

گرم گلوکز به کیلوکالری انرژی تبدیل شود معادل ۲۰۰۰ کالری ذخیره شده. ۴۰۰ گرم یا ۱۶۰۰ از این عضلات شما و حدود ۱۰۰ ۴۰۰ کالری گلیکوژن در کبد شما ذخیره کرده اید.

عضلات ، سوخت خود را شکل گلیکوژن و کبد اضافی آن را در جایی که گلوکز تبدیل کرد ، وارد کنید. مقدار مقدار مطلوبی گلیکوژن کند ، آنقدر انرژی مورد نیاز برای یک دوی تا ۳۰ مایل با قدرت بیشتر تامین می شود. اما مقدار گلیکوژنی که ذخیره تغییراتید محدود می کند. در آب قرار دارد و آب هم وزن دارد. شما می توانید مسترید مقادیر نامحدود کنید ، وزن تان بسیار زیاد شد و شدتوانستید حرکت کنید!

تخلیه گلیکوژن و بارگیری کربوهیدرات

با مصرف کربوهیدرات قبل تمرینات سنگین یا مسابقات ، ذخایر گلیکوژن خود را دستکاری. ما ميلدانيم كه اين ذخيره مي تواند تا سنگين تقويت شود ، است.

این کار ابتدا باید یک هفته پیش ، از غذای کم کربوهیدرات ، گلیکوژن عضلات را پایین استفاده کند. کار باعث میزان میزان به نام گلیکوژن های جدید را سنتز ایجاد ، افزایش داد.

سه روز پیش از رژیم خود تغییر دهید ، تغذیه کنید. نشان می دهد این روش برای فعالیت هایی که دست یک ساعت طول می کشد جواب می دهد. از این تکنیک به مدت کوتاه مدتتر فایده جدید مورد نیاز. افزایش گلیکوژن عضلات برای طولانی مدتترتر و شدیدتر تا حدودی سودمند.

بارگیری کربوهیدرات برای بدنسازی و قبل از مسابقه چگونه است؟
: elmevarzesh. com
:
https://cathe.com/how-viel-glycogen-can-your-body-store

thatportjournal org / article / glycogen-replenishment-after-exhausive-training