پسرعموهای احساسی

من اغلب در مورد پنج احساسی که هنگام تجمع در گروه ها مانند پسر عموها عمل می کنند ، به مشتریان خود می گویم:

  1. اضطراب – تشخیص این احساسات اغلب دشوار است. یک عبارت قدیمی وجود دارد که می گوید: “پسران بزرگ گریه نمی کنند”. کسانی که سابقه نظامی دارند تمایلی به نشان دادن ضعف ندارند و با وجود تجربیات ناگوار ، معمولاً حتی نمی خواهند در مورد میزان ترس خود صحبت کنند.

برخی از مردم می ترسند که مورد پسند و دوست داشتنشان قرار نگیرند. آنها اجازه می دهند ترس آنها را وارد شرایط وخیمی کند که نیازهای آنها قربانی می شود. دیگران در صورت شکست خوردن یا احمق به نظر می رسند که کار جدیدی را شروع کنند.

  1. کنترل – متأسفانه ، کنترل فریبنده است ، به ویژه هنگامی که فکر می کنیم می توانیم چیزها یا افراد را کنترل کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم. غلط! برخی از چیزها را می توانیم کنترل کنیم ، اما اینها محدود به افکار ، احساسات و رفتارهای خود ما هستند.

  1. کمال گرایی – اشتباه کردن قابل قبول است! این بخشی از انسان بودن است. کسانی که برای کامل بودن تلاش می کنند غالباً درگیر مجموعه ای از استانداردها هستند که برای خود ایجاد کرده اند. آنها احساس می کنند که برخی کارها باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شوند و توانایی نشان دادن بخشش و لطف به خود و دیگران را از دست می دهند.

  1. نگرانی ها – سالها پیش مشتری داشتم که می گفت “نگرانی شیطان را دعا می کند”. این من را شگفت زده کرد ، اما در عین حال می دیدم که چقدر برای او مفید است. کسانی که نگرانی های مزمن دارند اغلب از مشکلات جسمی مانند زخم معده ، مشکلات قلبی و میگرن رنج می برند. آنها تمایل دارند بر مشکلات یا مشکلاتی تمرکز کنند که هیچ کنترلی بر آنها ندارند ، و بنابراین نگرانی های آنها بی اثر است اما خسته کننده است.

  1. اضطراب – این یک واکنش طبیعی به استرس است که می تواند منطقی یا غیرمنطقی باشد. به عنوان مثال ، استرس ناشی از رفتن به مصاحبه ، سخنرانی یا آشنایی با فردی منطقی است. از طرف دیگر ، اگر اغلب می گویید “اگر …؟” ممکن است متوجه شوید که ترس شما کاملاً غیرمنطقی است.

برای مقابله با این پنج پسرعمو چندین کار می توانید انجام دهید:

  1. مصرف موادی مانند الکل ، کافئین و مواد مخدر را محدود کنید.

  2. یک خواب منظم داشته باشید و استراحت کافی داشته باشید. ممکن است یک پتو وزن دار کمک کند.

  3. اطمینان حاصل کنید که از غذاهای مغذی و آب به طور روزانه استفاده می کنید.

  4. ورزش کنید تا اندورفین طبیعی (مسکن و تثبیت کننده خلق و خو) فعال شود.

  5. کمی وقت بگذارید و خود صحبت کنید (آنچه را که می خواهید بگویید) تمرین کنید.

  6. نفس های عمیق بکشید تا ذهن و بدن شما کند شود.

  7. قبل از پاسخ به موقعیتها یا افکار دشوار ، به آرامی تا 10 (یا 100) بشمارید.

  8. مانند یک دوست خوب با خود مهربان باشید.

مانند هر خانواده دیگری ، هر یک از این پسرعموها ویژگی های منحصر به فردی دارند و در زندگی ما مشهود است. خبر خوب این است که شما توانایی برخورد با هر یک از آنها را دارید. با آگاهی از حضور آنها و اجرای استراتژی های مثبت ، خوب آشنا شوید و به زودی آنها خواهند فهمید که شما مسئول هستید – نه آنها!