کاهش سریع وزن – به لطف رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک رژیم مبتنی بر فرایندی به نام کتوز است. این یک وضعیت خاص بدن است که با افزایش سطح کتون در خون مشخص می شود ، که به دلیل تبدیل چربی ها به اسیدهای چرب و کتون ها رخ می دهد. این امر زمانی اتفاق می افتد که بدن مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات در طول یک دوره زمانی مصرف می کند. وقتی این نوع رژیم را شروع می کنید ، بدن شما چندین تغییر را تجربه می کند. پس از 24-48 ساعت از شروع این رژیم ، بدن شروع به استفاده از کتون ها می کند تا از انرژی ذخیره شده در سلول های چربی بیشتر استفاده کند. به عبارت دیگر ، منبع اصلی انرژی به جای کربوهیدرات (گلوکز) چربی (اسیدهای چرب) خواهد بود. به همین دلیل ، خوردن غذاهایی با چربی بیشتر از آنچه در غیر این صورت منطقی به نظر می رسد ، در طول کتوز مشکلی ایجاد نمی کند. به این ترتیب بدن به سرعت وزن خود را کاهش می دهد (مخصوصاً چربی). علاوه بر این ، از دست دادن بافت ماهیچه ای (پروتئین ها) حداقل است ، زیرا اکثریت قریب به اتفاق غذاهای مصرف شده در طول کتوز حاوی مقادیر نسبتاً زیادی پروتئین هستند که برای ماهیچه های شما مفید است.

اگرچه کتوز اساس رژیم کتوژنیک است ، اما نیازی به طولانی مدت در سخت ترین شکل آن نیست. وضعیت کتوز می تواند تا زمانی ادامه یابد که وزن بدن فقط چند کیلوگرم بیشتر از میزان مورد نظر باشد. سپس به تدریج غذاهایی با محتوای کربوهیدرات بیشتر معرفی می شوند (برنج ، لوبیا ، …). در این مدت بسیار مفید خواهد بود که یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید که مقادیر روزانه کربوهیدرات های خورده شده در آن ذکر شده باشد. این به شما کمک می کند حداکثر مقدار کربوهیدرات روزانه را پیدا کنید که به شما اجازه می دهد وزن خود را افزایش ندهید. هنگامی که این پارامتر را کشف کردید ، دیگر با اضافه وزن مشکلی نخواهید داشت ، زیرا در آن زمان مطمئناً یاد خواهید گرفت که کالری و مقادیر کربوهیدرات ها ، پروتئین ها و چربی هایی را که روزانه مصرف می کنید در نظر بگیرید. به این ترتیب بدن خود را با توجه به حداکثر دوز مجاز “مجاز” بیشتر می شناسید. به همین دلیل ، می توانیم بگوییم که رژیم کتوژنیک ، به نوعی ، یک فرایند یادگیری عادت است که به شما اطمینان می دهد هرگز به آن سطوح قدیمی چاقی مشکل دار بازنگردید.

انواع مختلفی از رژیم های کتوژنیک وجود دارد که می توان آنها را در اینترنت یا منابع دیگر یافت ، اما همه آنها یک اصل اساسی مشترک دارند – مصرف مقدار زیادی پروتئین و چربی و حداقل مقدار کربوهیدرات. اینکه رژیم غذایی را که انتخاب می کنید مهم نیست مادامی که به شما امکان می دهد وارد کتوز شوید ، که اساس مکانیسم بیولوژیکی است که به شما در کاهش وزن موثر کمک می کند.