کاهش وزن: از فلات و خراب شدن اجتناب کنید

اگر مقدار قابل توجهی وزن خود را از دست داده اید یا برنامه کاهش وزن را برای مدتی دنبال کرده اید ، می دانید که حتی اگر به طور کامل از برنامه پیروی کنید ، اکثر مردم بعد از حدود 6 ماه فلات خواهند شد. این امر به این دلیل اتفاق می افتد که بدن شما ، باهوش ، یاد می گیرد که خود را با آنچه انجام داده اید وفق دهد و دیگر مانند قبل پاسخ نمی دهد.

توصیه می شود اگر می خواهید به کاهش وزن خود ادامه دهید ، به ازای هر 10 درصد از وزن بدن خود ، حدود 20 درصد کالری کمتر بخورید. در برخی موارد ، اگر همینطور ادامه دهید ، گرسنه خواهید شد! فقط می توانید مقدار غذا را خیلی قبل از عکس العمل معکوس کاهش دهید.

شما می خواهید به سوزاندن چربی و عضله سازی ادامه دهید زیرا ماهیچه ها از نظر متابولیک فعال تر هستند و متابولیسم شما را به اندازه کافی بالا نگه می دارند تا مجبور نباشید میزان غذای مصرفی خود را به شدت کاهش دهید.

تغییر دیگری که ممکن است برای شما مفید باشد ، افزایش مصرف پروتئین است به طوری که شکست عضلات را به حداقل می رسانید. پروتئین همچنین سیر کننده تر است و باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید ، ممکن است بخواهید پروتئین تمیز را تا حدود 25 درصد از کل کالری دریافتی خود افزایش دهید.

همچنین به خاطر داشته باشید که ورزش منظم باعث کارآیی بیشتر بدن شما می شود. علاوه بر این ، هنگام کاهش وزن ، انرژی کمتری را برای یک تمرین مشابه صرف می کنید ، که منجر به کاهش کالری می شود. من همیشه توصیه می کنم برنامه ورزشی خود را هر 3 یا 4 هفته تغییر دهید – دفعات ، زمان ، نوع ورزش یا شدت. بگذارید بدن شما حدس بزند و او پاسخ می دهد. بسیاری از کارشناسان تناسب اندام معتقدند “سردرگم کردن” ماهیچه ها با تغییر تمرینات از یک جلسه به جلسه بعدی آنها را وادار می کند تا با خواسته های همیشه در حال تغییر سازگار شوند ، که می تواند رشد و قدرت را بهبود بخشد و از فلات ها جلوگیری کند.

در حالی که من در این موضوع گیجی عضلات هستم ، بیایید در مورد خراش صحبت کنیم. ممکن است به برنامه پایبند باشید اما بی انگیزه باشید. برای من شبیه یک دنباله به نظر می رسد. همه ما تنوع کمی را دوست داریم. خوب ، من معتقدم که ایجاد تغییر – چه در برنامه ورزشی شما و چه در رژیم غذایی شما – می تواند همه چیز را متزلزل کرده و انگیزه شما را تجدید کند و بدن شما را وادار به واکنش مجدد کند.

می توانید وعده های غذایی خود را مرتب کنید. روشهای متعددی را برای انجام این کار در قسمت آخر امروز هنوز روز است ذکر کردم ، مانند پیشرفت و دوچرخه سواری کربوهیدرات. می توانید روزه متناوب و تغییر پنجره های روزه را امتحان کنید ، پنجره 16/8 را برای چند روز یا یک هفته انجام دهید ، و سپس چند روز 14/10 روز و شاید 20/4 روز انجام دهید. بدن شما شگفت زده باقی می ماند و هیچ چیز بهتر از دیدن واکنش مجدد بدن شما را از مسیر خارج نمی کند. هنگام ناشتا بودن متناوب ، فقط مطمئن شوید که کمتر غذا نمی خورید ، بلکه کمتر. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که یک وعده غذایی در پنجره غذا خوردن شما کافی است تا احساس سیری کنید ، بنابراین بدن شما می داند که شما از گرسنگی رنج نمی برید. در غیر این صورت ، شما شکست خواهید خورد و بدن شما به جای سوزاندن چربی ، از آن محافظت می کند.

آیا روش ترجیحی برای شکستن فلات یا اجتناب از رژیم غذایی / استراحت دارید؟