کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری از زنانی که کاهش وزن را انتخاب می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند ما همه کار کردیم ، اما پوندهای باقی مانده نمی میرند. وقتی آنها را بررسی می کنیم ، اغلب متوجه می شویم که آنها دارای مشکلات هورمونی هستند. به طور خلاصه ، ما می توانیم در 4 هورمون عدم تعادل وجود داشته باشیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. امروز بیایید در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و سطوح بالای استروژن در خون با تأثیر بر اندام ها از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع ، حتی نوع چاقی زنان (گلابی شکل) نیز با این هورمون ارتباط دارد. حال این س arال پیش می آید که چگونه باید هورمون ها را متعادل کنیم. یکی از مهمترین راههای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. مشاهده می کنیم که مصرف فیبر بر گیرنده های استروژن تأثیر می گذارد و حتی می تواند از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سایر سرطان ها جلوگیری کند. با مصرف صحیح و دریافت فیبر ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات ، به ویژه سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) و مواردی مانند دانه کتان و چیا است که در بین من بسیار محبوب است. به .) ⠀⠀⠀⠀⠀

خوب! برای زنان ، بین 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه داشته باشید: توجه داشته باشید که سبزیجات ، به ویژه کلم ، می تواند باعث ایجاد گاز شود ، استفاده از کپسول های Carbogel و نوشیدن آب کافی برای این مورد مناسب است!)

برای تحقق بخشیدن به این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه پیشنهاد می کنم که عالی است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید …

حالا به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر مصرف می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق و سلامت باشید