یک رویکرد جامع برای سلامتی: خواب – سلامت مناسب


همه ما ارزش یک خواب خوب را می دانیم – و احساس خستگی وقتی این کار را نمی کنیم. وقتی می خوابیم ، فرایندهای جسمی و روحی در حال انجام است. از یک سو ، ما به بدن خود زمان استراحت می دهیم. با کاهش ضربان قلب ، تنفس و دمای بدن ، در مصرف انرژی صرفه جویی می کنیم. در عین حال ، مغز ما فعال باقی می ماند – و وظایفی را که منجر به رشد و نمو فیزیکی ما می شود بر عهده می گیرد.

به عنوان یک راهنمای کلی ، ما برای استراحت خوب به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز داریم. نداشتن خواب کافی می تواند تأثیرات جدی بر سلامتی و رفاه شما بگذارد. و به همین دلیل است که یکی از پایه های سلامتی است. در اینجا نگاهی به نحوه تأثیر آن بر سایر مناطق زندگی شما نیز می اندازیم.

آیا می دانید کم خوابی می تواند منجر به افزایش وزن شود؟ یک مطالعه اخیر نشان داد افرادی که کمتر می خوابند ، وزن بیشتری دارند. شایع ترین دلایل این ارتباط کاهش انگیزه برای ورزش و عدم تعادل هورمونی است. اگر نمی خوابید ، احساس می کنید برای ورزش خسته شده اید و در نتیجه ، انگیزه شما آسیب می بیند. از نظر هورمون ها ، خواب ضعیف بر هورمون های متعادل کننده اشتها تأثیر می گذارد. بنابراین ، کسانی که کمتر می خوابند ، کالری بیشتری مصرف می کنند.

برای مدت طولانی ، مشکلات سلامت روانی با کمبود خواب ارتباط داشت. و در حالی که پزشکان اغلب آن را به عنوان یک علامت مرتبط می دانند ، شناخته شده است که خطراتی را به همراه دارد و حتی به برخی از بیماری ها کمک می کند. این به این دلیل است که بر سطح هورمون های استرس و انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد. به طور خلاصه ، عدم تعادل هورمونی کافی است تا بر تفکر و توانایی شما در تنظیم احساسات تأثیر بگذارد. این شما را بیشتر مستعد احساسات منفی می کند و حتی می تواند مشکلات فعلی سلامت روانی شما را تشدید کند.

کم خوابی توانایی شما در تعامل با افراد را کاهش می دهد. دلیل این امر این است که وقتی کمبود خواب داریم ، در تشخیص حالات صورت مشکل داریم. مطالعه دیگری این موضوع را با جزئیات بیشتری نشان داده است. ما نمی توانیم احساس خشم و شادی را تفسیر کنیم. و همانطور که احتمالاً حدس زده اید ، گفتگو و ایجاد روابط معنی دار در طولانی مدت زمانی که نمی توانید با مردم همدلی کنید ، دشوار است. کمبود خواب نیز معمولاً منجر به کاهش انگیزه می شود. اگر برای معاشرت بسیار خسته شده اید ، احتمالاً می خواهید در خانه بمانید و بخوابید.

وبلاگ بعدی: ورزش کنید