۶ راه برای دریافت امگا ۳ – متخصص تغذیه اصفهان


۶ راه برای دریافت امگا ۳

چگونه می توان اطمینان کرد که میزان روزانه کافی از این مواد مغذی به بدن احساس می شود؟ در این مقاله از سایت دکتر رضا متخصصانی متخصص تغذیه اصفهان به ۶ راه برای ورود امگا ۳ اشاره به مورد:

.مصرف انواع مغزها و:

دانه های تخمكتون و گردو از بهترین راههای اسیدهای چرب امگا -3 باید باشد. از راههای ساده برای دانه های رژیم غذایی خود ، آسیاب کردن و مصرف آنها در انواع سالاد ، و آبگوشت ههاد. عنوان میان وعده حقیقت عدد مغز کرد تا اسیدهای چرب -3 بهره بردند. یکی دیگر از راهها ، مصرف دانه تخمکدو و بادام زمینی است ، اگر اسیدهای چرب امگا -3 در این مواد کمتر از گردو و تخم کتان وجود دارد ، به نوبه خود آرزشمند است

.انواع لوبیا:

از ارزشمندترین مواد غذایی باید در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود ، انواع لوبیا. فنجان از هر: سفید و قرمز گرم گرم اسیدهای چرب -۳ باید باشد. توفو همچنین شامل اسیدهای -۳ مصرف این نیز یکی از ارزشمند غذا.

.ماهی:

ماهی نیز یکی از مواد غذایی است که از امگا ساخته شده است و هر 100 گرم ماهی (ماهی پرچرب) آماده 2 گرم اسیدهای چرب امگا باید به ماهی خودداری کرد ، زیرا اسیدهای چرب -3 در اثر تولید از بین آنها انجام شده است. چرب امگا -3 موجود ماهی موردند به تصلب را کاهش دهید. تحقیقی که انجام شد ، هیچ خوردن تاثیری در جلوگیری از این دلیل -۳ موجود در ماهی بر اثر سرخ آسیب دید. انتخاب برای غذاهای دریایی -۳ ، ماهی های ساردین ، ​​تن میگوی درشت.

.انواع روغن های:

فعلا روغن تخم آفتابگردان بیشتر از سایر روغنها در منازل در صنایع غذایی استفاده می شود و آنجایی که روغن تخم آفتابگردان اسیدهای چرب امگا -6 است لذا میزان امگا و عدم تعادل در میزان دو نوع اسیدهای چرب در بدن مطلوب نیست. مانند روغن تخمكتون ، روغن روغن دانه گردو ، روغن گندم و روغن تصفیه ننشده میزان كتری اسیدهای چرب -3.

روغن های تخمکتون ، زیتون و در پختوو چرا حرارت باعث شده بین این و از این روغن ها در انواع سالاد استفاده شود.

.میوه نفرات و سبزیجات:

مردم فکر می کنند فقط و اسیدهای چرب -۳ شباشند ، در آن میوه ها و همچنین وارد شده -۳. بین سبزیجاتی که -۳ بیشتر دارند ، انواع سبزیجات دارای برگ های سبز تیره برگ کدو ، کلم گل کلم اشاره می کنند.

انواع میوه ها همچنین آووکادو ، و طالبی دارای اسیدهای چرب امگا -3 ششمباشند.

.سایر مواد غذایی:

مرغ طرفین از تخمککتان تغذیه تخم این اسیدهای چرب -۳ خواهد بود ، همه تخمزمرغسدهای خاص چرب -3. است به جای استفاده از مکمل های خاص که بیشتر امگا.

منابع امگا -۳ در یک نگاه:

ماهی (مانند تن ، سالمون ، ساردین و قزل آلا)
روغن های (مانند روغن تخمکتون ، روغن دانه سویا و روغن گردو)
(مانند گردو)
دانه سویا
دانه های (مانند تخمکتون و تخم کدو)
انواع لوبیا ، (مانند لوبیا قرمز ، لوبیای سویا و لوبیا سفید)
پنیر توفو
کدو تنبل و کدو سبز
دارای برگ های سبز تیره اسفناج ، کلم براکلی و گل.


رضا همانی با ارائه اصولی میزان و نحوه غذا خوردن داشته باشید.

مشاهده پیج اینستاگرام دکتر متخصصانی پزشک متخصص تغذیه و درمان درمانی اصفهان را کلیک کنید.


دکتر رضا فشارانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

فرآورده های تراریخته و تغذیه

بررسی مضرات مواد قندی

مواد غذایی پرخطر دودی

مقدار گرمی و سردی غذاها