10 روش برتر برای لذت بردن از آب رسانی!


https://ift.tt/eA8V8J

10 روش برتر برای لذت بردن از آب رسانی! وبلاگ HealthifyMe وبلاگ HealthifyMe – راهنمای نهایی کاهش وزن ، تناسب اندام و زندگی سالم.

همانطور که گیاهان بدون آب کافی خشک می شوند و می میرند ، انسانها برای زنده ماندن به آب نیاز دارند. آب اکسیر زندگی است. بدن انسان 75 درصد آب دارد و به اندازه خون حیاتی است. بنابراین ، هیدراتاسیون مناسب کلید سلامت بدن و ذهن است. آب برای همه موجودات زنده حیاتی است و بدن ما برای عملکرد صحیح به آب نیاز دارد. آب به دفع مواد زائد کمک می کند ، دمای بدن را حفظ می کند ، حرکات نرم روده را تضمین می کند ، مفاصل را چرب می کند ، پوست ما را درخشان نگه می دارد و از اندام ها و بافت های ما محافظت می کند.

در حالی که همه ما اهمیت آب آشامیدنی را می دانیم ، اما هنوز آنقدر مصرف نمی کنیم که خود را به طور کامل هیدراته نگه داریم. بنابراین چقدر آب باید در روز بنوشید؟ خوب ، هیچ قانونی در اینجا جوابگوی همه پاسخ ها نیست. در حالت ایده آل ، 15.5 فنجان آب یا 3.7 لیتر مایع ، مقدار کافی برای مردان است. برای زنان ، 11.5 فنجان یا 2.7 لیتر در روز کافی است.

با این حال ، جنسیت شما تنها عاملی نیست که میزان آب دریافتی روزانه شما را تعیین می کند. به عنوان مثال ، اگر زیاد ورزش می کنید و زیاد عرق می کنید ، به احتمال زیاد باید آب یا مایعات بیشتری بنوشید تا هیدراته بمانید. به همین ترتیب ، زنان باردار یا شیرده به آب بیشتری نیاز دارند تا هیدراته بمانند.

محیط اطراف شما نیز نقش تعیین کننده ای در تعیین میزان مصرف مایعات دارد. به عنوان مثال ، تعریق زیاد در هوای گرم و مرطوب می تواند احساس تشنگی و کم آبی را در شما ایجاد کند. سلامت کلی شما نیز نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد میزان هیدراتاسیون مناسب بدن دارد.

کمبود آب می تواند باعث کم آبی بدن شما شده و احساس خستگی و افسردگی را در شما ایجاد کند. همچنین می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند سنگ کلیه ، سکته مغزی و غیره شود. بدن ما دائما در حال از دست دادن آب به صورت عرق ، ادرار ، تنفس و حرکات روده است. بنابراین ، ضروری است که همیشه خود را به اندازه کافی هیدراته نگه داریم.

اما آیا آب تنها راهی است که بدن ما را به خوبی هیدراته می کند؟ خیر ، غذایی که می خوریم نیز دارای آب کافی است. نوشیدنی هایی مانند چای ، نوشابه ، آب میوه ، نوشابه و غیره نیز در مصرف روزانه آب نقش دارند.

ما درک می کنیم که نوشیدن آب ساده هر روز می تواند کمی خسته کننده باشد. به همین دلیل ما نکاتی را برای هیدراتاسیون روزانه شما سرگرم کننده تر داریم!

10 بهترین راه برای لذت بردن از هیدراتاسیون بیشتر

آیا از نوشیدن آب در تمام طول روز خسته شده اید؟ در اینجا نکاتی وجود دارد که باعث می شود هیدراتاسیون روزانه شما سرگرم کننده تر و خوشمزه تر شود!

1. فشار بیاورید

یک لیوان لیمو یا آهک (یا هر دو) به آب خود اضافه کنید تا ویتامین C بیشتری دریافت کنید

2. روی آن میوه بریزید

یک کوزه بزرگ را با آب پر کنید ، میوه های خرد شده را اضافه کنید و یک شب در یخچال بگذارید

3. آن را با طعم خیس کنید

تکه های آناناس را حداقل به مدت دو ساعت در آب خیس کنید

4. له کنید

مقداری توت را در کف لیوان خود له کنید ، سپس آب اضافه کنید.

5. چلپ چلوپ کنید

مقداری گلبرگ گل رز به آب خود اضافه کنید.

6. آن را نعناع کنید

مقداری برگ نعناع تازه را پاره کرده و قبل از نوشیدن در آب خیس کنید.

7. Zing It

خیارهای برش خورده را برای پیتزا تازگی به آب اضافه کنید.

8. به مرکبات بروید

چند برش پرتقال را فریز کرده و از آنها به عنوان مکعب یخ استفاده کنید.

9. آن را مزه دار کنید

مقداری برگ ریحان یا علف لیمو را له کرده ، در آب بگذارید و بگذارید یک شب استراحت کند

10. سبزیجات بیرون

سبزیجاتی مانند هویج را بجوشانید ، آب را ذخیره کنید و یک شب را در یخچال قرار دهید تا طعم سرشار از ویتامین داشته باشد

خلاصه

ما نمی توانیم زندگی خود را بدون آب تصور کنیم. آب 50-75 درصد بدن ما را تشکیل می دهد و ما را زنده نگه می دارد. شما می توانید چند روز بدون غذا زنده بمانید ، اما بدون آب این کار غیرممکن است. این به تنهایی نشان می دهد که آب برای بقای همه موجودات زنده چقدر مهم است. افراد سالم روزانه به 6-8 لیوان آب نیاز دارند تا هیدراته بمانند. با این حال ، این قانون هشت لیوان برای همه کار نمی کند. برخی از افراد بسته به سلامتی و عوامل دیگر ممکن است به کمتر از هشت لیوان آب نیاز داشته باشند. نکته اصلی درک بدن و نیازهای آن است. سپس میزان مایعات مصرفی خود را با توجه به نیاز بدن تنظیم کنید.

همه ما هزاران فواید نوشیدن آب را می دانیم ، اما آیا می دانستید که نوشیدن بیش از حد آب نیز به همان اندازه مضر است؟ بله این درست است. اگر بدون ورزش یا فعالیت بدنی سبک زندگی کم تحرکی دارید ، نوشیدن بیش از حد آب می تواند بیشتر از فایده آن مضر باشد.

نوشیدن بیش از حد آب می تواند کلیه های شما را بیش از حد بار کند ، زیرا آنها مجبورند برای دفع آب اضافی سخت کار کنند. همچنین می تواند سطح سدیم در خون شما را نازک کرده و منجر به هیپوناترمی خطرناک برای زندگی شود. بنابراین هر آنچه را که در اینترنت می خوانید یا پیدا می کنید کورکورانه دنبال نکنید. هیچ قانون طلایی در مورد میزان مصرف روزانه آب وجود ندارد. عوامل مختلفی مانند سن ، جنسیت ، سطح فعالیت ، محیط ، شیوه زندگی نقش مهمی در تصمیم گیری برای مصرف روزانه مایعات شما دارد.

همچنین ، به سیگنال های مربوط به نیاز بدن بدن خود به آب توجه کنید. به عنوان مثال ، تشنگی زیاد گاهی می تواند نشان دهنده هایپرگلیسمی یا قند خون بالا باشد. این می تواند ناشی از دیابت ، عفونت ، بیماری کلیوی یا کبدی باشد. حتی می تواند پلی دیپسی روان شناختی (یک بیماری روانی) باشد. اگر در تشنگی ادامه می دهید و بیش از 4.73 لیتر ادرار دفع می کنید ، احساس خستگی می کنید و نمی توانید علت آن را مشخص کنید ، توجه کنید. لطفاً از پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت بگیرید.

همچنین ، به خاطر داشته باشید که غذاها و نوشیدنی هایی که در طول روز مصرف می کنید نیز بر سطح مایعات شما می افزایند. به عنوان مثال ، میوه هایی مانند هندوانه یا سبزیجات برگ دار مانند اسفناج سرشار از آب هستند. آنها به اندازه ای هستند که 50 درصد از هیدراتاسیون روزانه شما را تامین می کنند. بنابراین ، مهم است که میزان مصرف آب کلی خود را کنترل کرده و سطح مایعات را در بدن حفظ کنید.

شما می توانید با چیزهای مختلف آزمایش کنید و آب سم زدایی خود را آنطور که دوست دارید تهیه کنید. به عنوان مثال ، افزودن آهک یا سبزیجات به آب شما باعث می شود آب بیشتری بنوشید و مزایای سلامتی فوق العاده ای داشته باشید.

آب شفاف حاوی تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما نیست. اما وقتی انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات را به آب خود اضافه می کنیم ، به یک نوشیدنی کامل برای سلامتی تبدیل می شود. با این حال ، به یاد داشته باشید که نوشیدن آب ساده به همان اندازه مهم است و شما نباید به طور کامل از آن استفاده کنید.

امیدواریم این نکات مفید باشد و آب رسانی روزانه شما را سرگرم کننده تر کند.

همچنین بخوانید:

10 راه برتر برای آبرسانی برای سرگرمی! اولین بار در وبلاگ HealthifyMe ظاهر شد.

از وبلاگ HealthifyMe https://ift.tt/3uIAjbp