5 نکته برای پیری خوب


گفتن آن بسیار ساده تر از انجام دادن آن است ، اما نگرش مثبت می تواند به شما در پیر شدن سالم کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد مسن که پیری را رشد عقل می دانند ، 40 درصد شانس بهبودی از معلولیت را دارند تا کسانی که پیری را راهی برای بی فایده بودن و درماندگی می دانند. طرز فکر شما عامل مهمی در تاب آوری جسمی و عاطفی شما در دوران سالمندی است.

دستگاه گوارش شما 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما و 90 درصد سروتونین بدن شما را در خود جای داده است ، که تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی شما دارد. این باعث می شود انتخاب رژیم غذایی شما برای یک زندگی طولانی و خوب بسیار مهم باشد. خوردن انواع مواد مغذی از غذاهای غنی کامل کلید زندگی سالم است. البته همه نمی توانند تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را به تنهایی از طریق غذا دریافت کنند. این باعث می شود مکمل های غذایی با کیفیت بالا برای سلامت روده ضروری باشند.

درک سلامت روده شخصی شما نیز مهم است. آیا می دانید کدام غذاها می توانند علائم GI یا نوسانات خلقی را برای شما ایجاد کنند؟ تحقیقات نشان داده است که برخی از مغذی ترین غذاها می توانند در برخی افراد واکنش خود ایمنی ایجاد کنند. به عنوان مثال ، بادمجان و فلفل ، معروف به شبگرد ، می توانند تعادل ظریف باکتری های روده را در بسیاری از افراد بدتر کنند. به همین دلیل ، مهم است که سلامت روده خود را توسط پزشک ارزیابی کنید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که فعالیت بدنی مادام العمر به پیری سالم کمک می کند. با این حال ، بسیاری از مردم متوجه نیستند که تمرینات مقاومتی باید بخشی از برنامه روزانه آنها باشد. طبق اعلام آکادمی ملی پزشکی ورزشی ، بین 30 تا 70 سالگی ، یک زن می تواند تا 23 درصد از توده عضلانی خود را از دست بدهد. تمرینات مقاومتی همچنین به زنان کمک می کند تا ذخایر کلسیم را حفظ کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

تحقیقات دیگر نشان داده اند که حفظ تناسب اندام ، کاهش حافظه مربوط به سن را کاهش می دهد. ثابت شده است که ورزش منظم بخشی از مغز را در ارتباط با حافظه فعال و یادگیری تقویت می کند.

مشخص است که هفت تا نه ساعت خواب در شب راز سلامت و زیبایی است. هنگامی که هر شب (یا حداقل بیشتر شب ها) زیاد می خوابید ، بدن شما هورمون رشد ترشح می کند که باعث تولید کلاژن و الاستین می شود – پروتئین های کلیدی برای پوست سالم و جوان تر. و برای کسانی که خواب کافی ندارند ، زیبایی تنها مزیت از دست رفته نیست. خواب ناکافی شما را در معرض خطر چاقی ، بیماری های قلبی ، آلزایمر ، دیابت و موارد دیگر قرار می دهد. با این حال ، با وجود تمام تلاش های خود ، اکثر بزرگسالان به اندازه کافی نمی خوابند.

اغلب اوقات ، آن شبهای بی قرار با عواملی همراه است که از کنترل شما خارج است – مهم نیست که چقدر تلاش می کنید ، نمی توانید بخوابید یا در خواب بمانید. خواب ضعیف اغلب به عدم تعادل هورمونی مربوط می شود که بر عملکرد سالم چرخه خواب و بیداری شما تأثیر می گذارد. بازگرداندن تعادل هورمونی می تواند منجر به خواب بهتر در بیشتر شب ها شود – گامی بزرگ در جهت پیری خوب.

کنار گذاشتن استرس و زندگی کامل در هر لحظه یکی دیگر از عوامل مهم در پیری خوب است. نشان داده شده است که یوگا و مدیتیشن به تمرکز بسیاری از بزرگسالان بر زندگی روزمره کمک می کند. اگر وقت کافی برای یک کلاس کامل یوگا ندارید ، گذراندن هفت دقیقه تنهایی در مکانی آرام برای خالی کردن سر و لذت بردن از سکوت کامل هر روز می تواند دگرگون کننده باشد.

برای برخی افراد ، تمرکز می تواند یک چالش باشد ، به ویژه در سنین بالا. این به این دلیل است که عدم تعادل هورمونی می تواند تفکر واضح یا تمرکز را مشکل کند. سلامت ضعیف روده نیز با عدم تمرکز و اضطراب مرتبط است که باعث جلوگیری از ذهن آگاهی می شود.

در مرکز پزشکی EVEXIAS ، این تیم تلاش می کند تا به مردان و زنان کمک کند زندگی طولانی تر ، شادتر و سالم تری داشته باشند. از طریق داروهای کاربردی و درمان های سلامتی که علت اصلی مشکل را برطرف می کنند ، می توانید به شفا واقعی برسید و بدانید که سن خوب به چه معناست.