8 روش مغذی برای استفاده از سبزیجات ریشه ای برای راحتی در این فصل


در حالی که ما عاشق دستور العمل های سبزیجات ریشه ای در هر زمان از سال هستیم ، این سبزیجات مغذی در فصل اوج خود در ماه های پاییز سزاوار توجه ویژه ای هستند. متشکل از بی شمار رنگ ، طعم ، بافت (و البته سبزیجات) ، هیچ ایده ای برای استفاده از سبزیجات ریشه ای وجود ندارد. از همه بهتر ، این هشت دستور غذایی مغذی پاییزی فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارند!

سبزیجات ریشه ای چیست؟

همانطور که به نظر می رسد ، سبزیجات ریشه ای سبزیجاتی هستند که در زمین ریشه دارند. این غذاهای آرامش بخش ، در زیر زمین در زمین رشد می کنند و با انواع مواد مغذی زنده می شوند. در حالی که ما معمولاً از برگ و گل سبزیجات استفاده می کنیم ، مزایای سلامتی سبزیجات ریشه … بله ، در ریشه!

در اینجا برخی از رایج ترین سبزیجات ریشه ای فصلی آورده شده است:

  • سیب زمینی های شیرین
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کدو تنبل (از همه نوع!)
  • هویج
  • رازیانه
  • کرفس
  • زردک
  • سیر
  • موسیر ها
  • زنجبیل
  • پیاز
  • زردچوبه

فواید سبزیجات ریشه برای سلامتی

بدیهی است ، در حالی که سبزیجات ریشه ای در عمق خاک رشد می کنند ، تمام فواید مادر طبیعت را جذب می کنند! این سبزیجات یک نیروگاه غنی از مواد مغذی هستند. پر از آنتی اکسیدان ها، ضد التهاب خواص و مواد مغذی گیاهی مانند ویتامین C ، اسید فولیک و آهن باعث راحتی سبزیجات ریشه ای در هر غذایی می شود در حالی که دهان پر از مواد مغذی ارزشمند را نیز فراهم می کند.

به علاوه این یکی سبزیجات مغذی پاییزی ما را بیشتر سیر نگه می دارد و به لطف فیبر و کربوهیدرات های پیچیده ، انرژی ما را افزایش می دهد.

نحوه طبخ با سبزیجات ریشه ای

نمی دانید چگونه با سبزیجات ریشه ای طبخ کنید؟ در حالی که ما عاشق کباب سبزیجات ریشه ای کلاسیک هستیم ، روش های بسیار خوشمزه و غیر منتظره ای برای استفاده از این سبزیجات دلپذیر پاییزی وجود دارد. آنها را در سوپ یا اسموتی با طعم پاییز مخلوط کنید ، آنها را در یک سالاد گرم کننده بریزید ، آنها را در یک ساندویچ روی هم قرار دهید و حتی از آنها به جای نان تست استفاده کنید.

8 روش تغذیه آسان برای استفاده از سبزیجات ریشه ای

با بسیاری از ایده های دستور العمل خوشمزه ، در طول فصل تغذیه ، انرژی و آرامش خواهید داشت.

شماره 1 آنها را به نان تست برش دهید

آیا می دانید که می توانید نان را حذف کرده و سبزیجات ریشه ای دلپذیر را با نان تست جایگزین کنید؟ به ما اعتماد کنید ، نان تست سبزیجات ریشه ای به اندازه اصل خوشمزه است. مورد علاقه ما؟ نان تست سیب زمینی شیرین!

یک برش ضخیم از سیب زمینی شیرین را از طول بریده و در فر بپزید. با دانه های آووکادو و شاهدانه برای یک غذای دلچسب یا کره آجیل و دارچین برای طعم شیرین پاییز.

شماره 2 آنها را به صورت یک سبزی ریشه ریز خرد کنید

پوره سیب زمینی سنتی خود را برای غذای مغذی و خوش طعم تر ارتقا دهید! سیب زمینی شیرین ، کرفس ، کدو زمستانی و هویج همگی گزینه های خوشمزه ای برای پودر سبزیجات ریشه ای مغذی هستند.

سبزیجات ریشه ای دلخواه خود را بخارپز یا سرخ کنید ، سپس آنها را به مخلوط کن یا غذاساز اضافه کنید تا مخلوطی خامه ای با مقداری روغن زیتون یا آووکادو ، نمک و فلفل ، و مقداری شیر غیر لبنی (مانند نارگیل یا جو دوسر) )

شماره 3 آنها را به چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده برش دهید

چگونه می توانم از سبزیجات ریشه ای فراتر از کباب معمولی شما استفاده کنم؟ آنها را در میان وعده های سالم بپزید! وقتی می توانید خودتان تهیه کنید ، نیازی به چیپس خریداری شده از فروشگاه یا سیب زمینی سرخ کرده آغشته به روغن ندارید.

سبزیجات ریشه مورد علاقه خود را به این شکل تبدیل کنید:

چیپس سبزیجات ریشه ای: با ماندولین یا برش دستی نازک برش زده و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 375 درجه فارنهایت به مدت 15-20 دقیقه بپزید.

سیب زمینی سرخ کرده سرخ کرده: برش های ضخیم یا سیب زمینی سرخ کرده و با روغن آووکادو ، نمک و فلفل در دمای 400 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه (یا تا زمانی که قهوه ای طلایی و ترد شود) بپزید.

شماره 4 آنها را در یک ساندویچ قرار دهید

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را بو داده ، کباب کنید یا بپزید ، سپس آنها را در یک ساندویچ فصلی روی هم بچینید! سعی کنید نان دلخواه خود را با این ترکیبات ساندویچی مغذی پر کنید:

چغندر و هویج سرخ شده با سبزیجات برگ تیره و پنیر خامه ای غیر لبنی مانند پنیر شیر بادامی کایت هیل (بهتر است طعم کدو فصلی آنها را امتحان کنید!)

بوقلمون ، آووکادو ، سیب زمینی شیرین بو داده ، کاهو و خردل.

هویج خام یا بو داده ، خیار ، جوانه ، کاهو ، آووکادو و نخود له شده.

شماره 5 آنها را در یک اسموتی با طعم پاییز مخلوط کنید

اگر هرگز سبزیجات ریشه ای به اسموتی خود اضافه نکرده اید ، در حال از دست دادن هستید! میوه های پر قند را با این سبزیجات دلپذیر عوض کنید و یک اسموتی تهیه کنید که به همان اندازه غلیظ و خامه ای است. سیب زمینی شیرین بو داده و منجمد ، کدو تنبل ، هویج و چغندر برخی از افزودنی های اسموتی مورد علاقه ما هستند!

این اسموتی خوشمزه FitOn PRO کدو تنبل را امتحان کنید! فاقد لبنیات ، خامه ای است و فقط از چهار ماده تشکیل شده است (به علاوه طعم).

شماره 6 آنها را در یک هش پروتئین بالا مکعب کنید

صبحانه خود را با یک هش سبزی ریشه ای تقویت کنید و مقداری پروتئین بالا و مغذی داشته باشید.

سبزیجات ریشه ای مورد علاقه خود را خرد کنید (ما عاشق سیب زمینی شیرین ، چغندر ، سیر و پیاز هستیم) و آنها را برای یک هش آسان صبحانه به تابه اضافه کنید. ماهی تابه را با مقداری روغن گرم کنید ، سپس سبزیجات سبز برگ (مانند کلم پیچ یا اسفناج) ، منبع پروتئین (مانند تخم مرغ ، بوقلمون یا لوبیا) و مواد دلخواه (مانند آووکادو ، سالسا ، یا سبزیجات) و ادویه جات)

شماره 7 آنها را روی سالاد بریزید

اگر تا به حال سالاد گرم پاییزی خورده اید ، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه (و مقوی) باشد. ما دوست داریم از برگ سبز (مانند اسفناج یا کلم پیچ) استفاده کنیم و سبزیجات ریشه ای گرم کننده مانند سیب زمینی سرخ شده ، کدو زمستانی یا چغندر را روی آن بریزیم. حتی می توانید میوه های پاییزی مانند انجیر ، انار یا سیب را مخلوط کنید! آن را با آجیل یا دانه های برشته مانند پیکانی یا تخم کدو پر کنید و با مقداری روغن یا سس مورد علاقه خود آن را تمام کنید.

# 8 یک سوپ گرم کننده فصلی درست کنید

ما نمی توانیم در مورد نحوه استفاده از سبزیجات ریشه بدون ذکر سوپ طعم دار پاییزی صحبت کنیم! فکر کنید: سوپ کدو نارگیلی خامه ای یا رشته فرنگی و هویج مرغ – خوشمزه!

در اینجا برخی از ایده های دستور العمل پایه برای مخلوط کردن آورده شده است:

سوپ رشته مرغ با آب سبزیجات یا استخوان ، هویج ، کرفس ، پیاز و مرغ خرد شده.

سوپ کدو تنبل از شیر نارگیل ، کدو تنبل ، آبگوشت ، پیاز و سیر تهیه شده است.

سوپ هویج و زنجبیل از هویج بو داده ، آبگوشت ، زنجبیل ، پیاز ، سیر و یک پایه خامه ای اختیاری مانند شیر نارگیل تهیه شده است.

در این فصل پاهای خود را با دستور العمل های مغذی پاییزی روی زمین نگه دارید

با استفاده از روشهای مغذی فراوان برای استفاده از سبزیجات ریشه فصلی ، در شلوغ ترین فصل زمین نخواهید داشت. از همه بهتر ، این ایده های دستور العمل خوشمزه فقط به پنج ماده یا کمتر نیاز دارد!

آیا به دنبال دستور العمل های بیشتر الهام گرفته از پاییز هستید؟ ثبت نام برای FitOn PRO برای دسترسی به جعبه دستور غذای سالم و خلاقیت در آشپزخانه.